Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Esc

Esc

18-03-2009 om 20:58

Iemand ervaring? dochter (2,5) zit zo vol

Dochter (2,5 jaar) zit al meer dan drie weken zo vol. Alleen snot lijkt het wel, haar neus zit potdicht, en er komt niets uit. We verstaan haar slecht, haar 'deus' is echt 'bedopt'. Ze verstaat ons ook minder heb ik het idee, dus oren zullen ook wel vol zitten. Bij huisarts geweest maar helaas maakte ze drama van het onderzoek (oren kijken, longen luisteren) dus hij kon eigenlijk niets zien of horen. Antibiotica gekregen voor de zekerheid en omdat ze al langer hangerig was (ze had diarree, dat was over, en toen had ze het weer). Ze knapte wel op, maar nu zit ze weer zo verstopt en vol en klinkt ze echt weer zo verstopt. Ik heb het gevoel dat we terug zijn bij af. Nogmaals, er komt helemaal geen snot uit, en hoesten lukt ook niet (klinkt rauw, alsof het vast zit, of of er niks zit?). Ik ben maar begonnen met 3x per dag neusspray maar merk totaal geen verschil. Andere dingen (Luuf, stomen, halve ui, noem maar op) halen allemaal niets uit volgens de huisarts.
Wat zou ze kunnen hebben? Heeft het zin om terug te gaan naar de huisarts? Zou het iets met allergie kunnen zijn?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Linda99

Linda99

18-03-2009 om 23:04

Esc

Ik heb ruime ervaring met een kind wat chronisch verkouden is (geweest) en voedselallergieën heeft gehad. En ik herken jouw verhaal op zich niet, dat alles ineens dicht zit.

Wel zou het te maken kunnen hebben met hooikoorts, mijn collega die dat heeft had vorige week erg last van pollen.

Wat je zou kunnen proberen is nogmaals uitleggen aan je kindje dat je samen naar de dokter gaat en dat de dokter even in de oortjes en keel gaat kijken. Samen oefenen werkt hier goed. Want als een arts in de oren en keel kan kijken kun je al veel te weten komen. Ook een bloedtest kan eventueel hooikoorts aantonen.

Wat voor neusspray gebruik je eigenlijk? Gewone zoutoplossing doet nu niet zoveel, je kunt beter de xylametazoline gebruiken die geschikt is vanaf 2 jaar. Beperkt gebruiken, dat wel, bij voorkeur voor het slapen gaan.

Terug naar huisarts

Ik zou terug gaan, en je schrijft een aantal dingen die volgens de huisarts niet helpen, ik zou ze toch gerust proberen. Een ui op de slaapkamer kan toch geen kwaad? Misschien kan de huisarts een neusspray voorschrijven, die helpen meestal beter dan de vrij te verkrijgen otrivin-achtige sprays.

Esc

Esc

19-03-2009 om 21:08

Joepie, snot!

Vanmorgen ineens snot, wat was ik blij. Ook ineens veel alerter en gezonder uitziende peuter. Maar ja, wat moet ik nu? Eerst toch maar weer aankijken? Ik hoorde van een vriendin dat er een griepje heerst waarbij je inderdaad helemaal potdicht komt te zitten. Ik heb zelf hooikoorts en herken het helemaal dichtzitten eigenlijk niet. Ik had van de huisarts inderdaad neusspray gekregen bij het laatste bezoek (en idd Xyla.. nog wat) dus daar was ik van de week mee begonnen. Er schiet me nu ineens te binnen dat dat ook een paar dagen duurt voor dat werkt? Maar goed, ik weet dus nu niet of ik nog naar de huisarts zal gaan of niet. Want ook al is het vermoeden allergie, ga ik dan laten bloedprikken? En ga ik er dan iets aan doen?
De voornaamste reden dat ik dit draadje gestart ben is inderdaad of iemand iets van het beeld herkende. Ik was ineens zó bezorgd, zat helemaal te malen in m'n eentje. En dan is het zo fijn om reacties te krijgen!

Esc

Esc

24-03-2009 om 16:15

Updateje

Tip van Linda gevolgd en multivitamines gehaald. Tip van mijn moeder gekregen - die vastzittend snot en slijm (sorry, wordt altijd gauw een vies verhaal...) altijd loskrijgt met Echinaforce, dus Echinaforce junior gehaald. Toch begonnen met smeren met Luuf. Vrolijkheid en alertheid (en daarmee ook weer dwarsheid, zucht) hebben doorgezet, 'snachts slaapt ze ook veel rustiger en klinkt niet meer zo benauwd. Als ik haar vraag of ze door haar neus wil ademen, klinkt die nu redelijk vrij. Ze hoest ook niet. Achterin de keel klinkt het nog een beetje vol, maar het lijkt erop dat we erdoorheen zijn.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.