Brr.. Koud! Check onze hacks om je kind lekker warm én gezond te houden
Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Tango

Tango

17-10-2009 om 22:07

Iemand ervaring met ketoconazol shampoo?

Tangozoon heeft al sinds hij baby was last van berg/hoofroos/eczeem op zijn hoofd. Hoe je het ook wilt noemen. Omdat hij nu inmiddels 5 is wilden we wel eens van die schilfers af. Naar de huisarts geweest en deze schreef dus ketoconazolshampoo voor. Na het halen van de shampoo bleek al dat er een verschil was tussen wat de huisarts had gezegd en wat op de bijsluiter stond en de apotheekinformatie. De huisarts zei dat je het spul (ik wist toen nog niet dat het om shampoo ging, dacht meer een soort gel) na het haren wassen moest aanbrengen en daarna niet uitspoelen, maar moest laten zitten tot je de volgende keer haren ging wassen. Dit moest dan tweemaal per week. Op de bijsluiter uit het doosje en van de apotheek stond echter dat je het na een paar minuten inweken moest uitspoelen. Dit laatste dus gedaan ook omdat het om shampoo gaat en het dus schuimt, dat laat je dan toch niet zitten?
Maar ik heb dus niet het idee dat het echt resultaat heeft. Heeft iemand ervaring met deze shampoo en op welke manier gebruikte je het zodat het wel resultaat had?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Tango

Tango

18-10-2009 om 13:30

Pandia

Bedankt voor je reactie. Vreemd dat op de site staat 10 tot 30 minuten, op de bijsluiter staat dus 3 tot 5 minuten. Wel een ander verhaal dus. Volgende keer dus maar aan het begin van de badbeurt gaan wassen zodat het langer kan intrekken. Onder de douche is dus niet haalbaar want daar kan hij natuurlijk geen 10 minuten of langer in blijven staan.
De lotion die jij noemt lijkt me zeker handiger omdat je het niet uit hoeft te spoelen. Tangozoon heeft echter geen jeuk en het gaat ons juist om die schilfers. Omdat hij kort haar heeft zie je deze best wel zitten en zeker met luizencontrole, knippen bij de kapper, altijd krijg je er wel commentaar op. Hij heeft zelfs een kale plek op zijn hoofd gekregen doordat met het loslaten van de schilfers denk ik nogal veel haren mee zijn gekomen.
Ik ga nog even proberen met langer inwerken en anders toch iets anders vragen.

Caillic

Caillic

18-10-2009 om 17:09

Combineren

Ketoconazol werkt (bij mij) vooral goed in combinatie met locoid lotion. De shampoo heb ik nooit langer dan vijf minuten laten intrekken, heb ik geen geduld voor.

Wat de huisarts bij ons zei:

en zo doen wij het ook:

eerst gewoon wassen met een ph-neutrale shampoo, en daarna masseer je de ketoconazol in je haar. Even laten intrekken, minuut of 3 en dan uitspoelen.

Belangrijk is ook dat je je haar daarna goed moet drogen, het liefst dan nog fohnen. Want als je je hoofdhuid droog laat werkt dat spul niet zo goed. Hangt er natuurlijk ook vanaf hoeveel haar je hebt. Bij kort haar is je haar en hoofdhuid sneller droog dan bij een bos krullen of lang haar. In dat geval zou je het drogen een handje moeten helpen.

Als je dit consequeet een paar weken doet, moet je verschil merken.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.