Check onze 10 slimme tips om geld te besparen op je volgende gezinsvakantie
Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Marieke

Marieke

28-09-2008 om 20:36

Ik ben gekrompen!

Mijn man heeft mij laatst opgemeten en wat blijkt ik ben gekrompen. Ik sta absoluut rechtop, daar ligt het niet aan.
Ik mij voor het laatst als 18 of 19 jarige opgemeten en toen was ik 1.68. Hoe mijn lief ook meet hij komt nu niet verder als 1.65.
Mijn moeder is inmiddels zo'n 4 tot 5 centimeter gekrompen, maar zij is 72! Ik ben nu 42 jaar en als dit zo door gaat en ik word 90 (en daar ga ik toch wel voor dan ben ik een dwerg(
Meer serieus: ik dacht altijd dat dit krimpen veroorzaakt wordt door botontkalking en vraag mij nu af of ik mij zorgen moet gaan maken. Wie weet hier het fijne van en zijn er nog meer mensen aan het krimpen?
Marieke

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Guinevere

Guinevere

28-09-2008 om 21:37

Wervels

Nou, ik ben ook af en toe langer of korter, afhankelijk van de hoeveelheid fysiotherapie die ik ondergaan heb. De wervels schijnen iets in elkaar te zakken o.i.d. Dus als je wilt groeien, laat dan een fysio los op je ruggegraat. Die perst er dan wel een paar centimeter uit! Bij mij scheelt het zo'n 1,5 centimeter.

Nog een mogelijkheid

... er is een foutje gemaakt bij de eerdere meting. Een centimeter of twee ernaast kan makkelijk.

Groeten,

Temet

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.