Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Kiki

Kiki

02-01-2009 om 21:42

Ik ben met oudejaarsavond van de trap afgevallen

op een feestje. Boven op mijn stuitje. Ik heb er aardig last van, maar het wordt al minder. En ik heb een heel spannende blauwe plek op mijn rug en bil.

Of ik nu van de trap afviel, omdat ik enorm dizzy werd of dat ik na die val dizzy werd weet ik niet goed meer.

Feit blijft dat ik daarna een heel verdoofd gevoel had in mijn benen en echt heel duizelig werd. Ik kon ook niet meer op mijn benen staan. Het was allemaal een beetje in een waas. Echt een soort van rare aanval. Ik zag ook ineens heel vaag.
Dit alles duurde een kwartiertje en toen was het weg.
Ik had niet teveel gedronken.
Na mijn avond overdacht te hebben heb ik twee scenario's die allebei even onwaarschijnlijk lijken en ik vraag me af waar ik het op moet houden.

Scenario 1 Die duizeligheid en het vage gevoel kwam na de val van de trap of door de schok of omdat er iets verschoof ofzo. Nadeel is dat ik me niet kan voorstellen dat een val op mijn stuitje (dus niet op mijn hoofd) zo'n reactie geeft. Ik heb een beetje zitten googlelen, maar daar staat wel stukjes over verlammingsverschijnselen, maar wat ze daar beschreven kwam niet echt overeen met wat ik voelde.

Scenario 2, is dat ze iets in mijn drankje hebben gedaan, wat dat verdoofde gevoel gaf waardoor ik van de trap afviel. Mijn symptomen/aanval kwam overeen met GHB en dat herken ik in zoverre wel. Het was ook wel een apart feestje, waar zoiets ook wel kan gebeuren.
Nadeel hiervan is dat ik niet achterlijk ben, ik heb dus de hele avond bier gedronken uit flesjes die ik zelf heb open gemaakt. Ik heb mijn drinken de hele tijd in mijn handen gehad, nergens neergezet. Ik heb een rum-cola op, die gemaakt is door mijn vriendin en dat was al heel vroeg op de avond, dus dat kan het ook niet zijn.
Plus een GHB trip zou volgens het internet veel langer moeten duren en niet maar een kwartiertje.

Wat denken jullie, is er iemand die dit herkent. Misschien iemand die zich na een val precies zo voelde?
Ik vond het zo'n aparte ervaring

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Hmmm

Zelf herken ik niets in "zomaar" duizelig zijn en/of vallen. Maar mijn zus ging vroeger regelmatig onderuit.Soms ging de duizeligheid zo snel over in zelfs flauwvallen(?) dat ze geen idee had wat er was gebeurd.
Toch maar eens naar de huisarts. Ze bleek een extreem lage bloeddruk te hebben. Ik praat wel over zo`n 25 jaar geleden. Misschien blijken de symptomen/diagnose niets met elkaar te maken te hebben anno 2009?
Ze redde het niet met een extra bordje spinazie en kreeg een periode medicijnen. Gelukkig Kiki dat je niets gebroken hebt of nòg gekker. Als je de komende tijd vaker last hebt van duizelingen zou ik toch even de huisarts bezoeken. Misschien was het iets eenmaligs en zul je nooit de oorzaak weten.

MRI

MRI

03-01-2009 om 02:25

Euh

"ik heb dus de hele avond bier gedronken uit flesjes die ik zelf heb open gemaakt." ja okay, maar hoeveel dan, naast die rumcola?

MR

Kiki

Kiki

03-01-2009 om 11:33

Haha, mariarosa, het staat er inderdaad wat vreemd

Maar ik had niet teveel gedronken.

dat doe ik nooit, want daar heb ik een hekel aan. Bovendien zou ik me na dat kwartiertje dan nog steeds dronken moeten voelen en ik voelde me daarna weer prima.

Ik ben inderdaad dezelfde Kiki die afgevallen is, maar ik geef geen borstvoeding hoor. Dat was een mogelijke suggestie van iemand anders.
Of het daar mee te maken heeft. Ik denk het eigenlijk niet, maar ik houd het zeker in mijn achterhoofd.

Een lage bloeddruk zou zeker kunnen. Die is bij mij altijd aan de lage kant, normaal 100 over 70 Mijn verloskundige zei daar destijds ook wat van. Toen was mijn bloeddruk uiteindelijk Iets (weetik niet meer) over 60
Goede tip, ik heb net even zitten googlelen dat komt wel overeen met wat ik toen voelde.
En, een van de oorzaken van een lage bloeddruk is gewichtsverlies. Grrr, ben ik verdorie al twee keer naar de huisarts geweest en mijn bloeddruk nooit gemeten.
Ga ik maandag nou weer bellen? Misschien naar een andere huisarts vragen. Het is per slot van rekening een huisartsenpraktijk.
Bedankt, hier kan ik wat mee. Het is in ieder geval een prettiger idee als het feit dat iemand wat in mijn drankje had gegooid

Tinus_p

Tinus_p

03-01-2009 om 20:42

Kiki:
"Ga ik maandag nou weer bellen?"
Ja. Want die combi van gewichtsverlies en flauwvallen is verdacht. Gewoon melden wat er is gebeurd.

Kiki

Ook zus had last van gewichtsverlies. Ze kreeg dus medicijnen maar moest ook beter voor haarzelf gaan zorgen. Ze at erg onregelmatig en was nogal een stresserig type.
Dus ja, gewoon weer bellen naar de huisarts en vertellen dat je onderuit bent gegaan en aangeven dat je wilt dat je bloeddruk wordt nagekeken. En waarom heb je steeds een andere dokter? Ik zit ook bij een huisartsenpraktijk maar kan gewoon naar een bepaalde arts vragen. Soms moet ik dan een dagje later komen, of een onhandig tijdstip, maar zoveel dagen per week is "mijn" huisarts wel aanwezig.Eigenlijk net zoals "mijn" tandarts. Allemaal part-timers tegenwoordig....

Kiki

Kiki

04-01-2009 om 10:52

Ik heb ook altijd dezelfde huisarts

Daar ben ik dus al twee keer geweest.

Ik wilde juist deze keer naar een ander vragen, omdat mijn huisarts hier verder niet zoveel mee doet

groetjes
Kiki

Kiki

Okè, ja dan is het een andere zaak. Je wordt niet erg serieus genomen of er wordt iig niet veel met je klachten gedaan. Daar kan ik niet over oordelen. Als je je misschien prettiger voelt bij een andere huisarts zou ik dat proberen. Morgen bellen hè?
Ben je intussen niet meer duizelig geweest?

Kiki

Kiki

08-01-2009 om 00:35

En toen kreeg ik twee dagen geleden weer zo'n aanval

Dat ik helemaal vreemd en dizzy werd. Ik zat op de fiets naar kantoor en werd ineens helemaal niet lekker.

Ik ben dus inderdaad opnieuw naar de huisarts geweest.

Voor volledige verhaal, zie draadje hierboven over gewichtsverlies

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.