Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Lorwyn

Lorwyn

28-10-2008 om 12:21

Ik blijf maar een koortslip krijgen

Als de ene koortslip weg is is de volgende alweer begonnen, ik word er echt gek van. Normaal heb ik dat nooit. Ik krijg er meestal een als mijn weerstand laag is of bij zonnebrand. Verder voel ik me goed, dus die weerstand geloof ik niet zo en zonnebrand is nu niet aan de orde .
Ook probeer ik altijd herbesmetting te voorkomen door gelijk een andere tandenborstel te nemen en de handdoek bij de wastafel vervang ik ook vaker. Ik loop nu al 6 weken met blaasjes rond (4 keer raak!). Ook zit ik er zo min mogelijk aan en probeer nergen met mijn mond aan te komen.
Die lippatches heb ik al eens geprobeerd maar daar krijg ik uitslag van. Ook heeft zovirax nog nooit echt veel geholpen in het verleden.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Puck2

Puck2

28-10-2008 om 13:11

Ander middel

Lorwyn,
In de loop van de jaren zijn er wel andere antivirale middelen bijgekomen die ondertussen ook gewoon vrij verkrijgbaar zijn. Misschien heb je daar meer baat bij dan bij aciclovir.

Dit misschien?

Google eens op L-Lysine.

Herbesmetting

Het is geen kwestie van herbesmetting helaas. Het Herpesvirus blijf je bij je dragen, en komt zo nu en dan weer tot uiting. Je kan wel andere mensen besmetten, maar dus niet jezelf, want je hebt het altijd bij je.

Tihama

Tihama

28-10-2008 om 20:42

Herpotherm

Ik heb geen advies voor je ten aanzien van voorkomen, maar wel een hulpmiddel om het effect te beperken. De Herpotherm. www.herpotherm.net

Het is een apparaatje dat je op je opkomend blaasje zet en dan gedurende 4 seconde opwarmt naar een temperatuur van 50 graden. Dat zorgt ervoor dat de het virus teruggedrongen wordt naar de zenuwen en het blaasje uitdroogt.
Die temperatuurstoot is wel (erg) pijnlijk, maar dat duurt maar 4 seconden. Het werkt bij mij erg goed. Met 3 keer op 1 dag behandelen weet ik vrijwel altijd de opkomende koortslip weer helemaal weg te krijgen. In het ergste geval duurt het 2 dagen, maar een echte koortsuitslag krijg ik niet meer. Het apparaat kost 50 euro.

Tihama

Tinus_p

Tinus_p

28-10-2008 om 23:02

Weerstand

Lorwyn:
"Als de ene koortslip weg is is de volgende alweer begonnen, ik word er echt gek van. Normaal heb ik dat nooit. Ik krijg er meestal een als mijn weerstand laag is of bij zonnebrand. Verder voel ik me goed, dus die weerstand geloof ik niet zo en zonnebrand is nu niet aan de orde ."
Nou, als je koortslip hebt, is dat voldoende bewijs dat je weerstand laag is..

Tihama

Tihama

29-10-2008 om 17:05

Nee hoor tinus

Het hoeft niet aan de weerstand te liggen. Ik krijg bijv. ook een koortslip van erg enthousiast zoenen als manlief stoppels heeft. Gelukkig lijkt hij niet (in meerdere opzichten) op Ruub Lubbers.
Maar ik kan er letterlijk vergif op innemen: te enthousiast zoenen met teveel stoppels en ik heb 3 dagen later uitslag. Man heeft dus heeeeel scherpe scheermesjes

Tihama

Tirza G.

Tirza G.

29-10-2008 om 18:47

Menstruatie

Ook een trigger. En bij mijn zoon: scherp gekruid eten.

Tirza

smirre

smirre

29-10-2008 om 22:40

Lippenstift etc

Ik heb ook met grote regelmaat last van een koortslip en het valt me op dat ik het meteen krijg als ik lippenstift/lipgloss/balsem gebruik(echt de dag erna al). Ik gebruik het dus zo weinig mogelijk maar afgelopen weekend even op stap geweest, gestifte lippen en ja hoor,koortslip!!
Misschien bij jou ook daardoor??

angel3

angel3

30-10-2008 om 09:18

Lippenstift

zou het kunnen dat je jezelf herbesmet door lippenstift smirre?
weet niet of dat virus op zo n stift overleeft

Ik was als kind vaak de klos. Aften en koortslippen. Mijn zoon heeft ook altijd aften. Volgerns tandarts en huisarts beiden niks met weerstand te maken.
Koortslip krijg ik wel onder controle door bij de 1e kriebles te smeren met zovirax. En dan echt smeren smeren smeren, elk uur de hele dag. Als de aandacht naar mijn lip uitgaat voor mijn gevoel (ik friemel, ik jeuk, wrijf) dan weet ik al hoe laat het is. Smeren helpt zeker wel maar dan wel echt doorpakken

reina

reina

30-10-2008 om 17:48

Weerstand laag?

Ik heb regelmatig een koortslip, ook nu weer. Is nu gekomen van de vakantie, teveel zon. Ook als het vriest is het raak. Maar mijn weerstand is zeker niet laag, ik werk op school en ben al jaren een van de weinigen die steeds op de been blijft, hoeveel zieken er ook rondlopen (en als er ergens veel virussen rondvliegen..). Zodra ik het aan voel komen gebruik ik zovirax en meestal helpt het erger te voorkomen, maar soms ben ik nét te laat en dan komt de koortsblaas geheid door

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.