Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Ik functioneer niet....

...gedurende een aantal dagen per maand.
Ik heb er zo de pest in!! Steeds als ik ongesteld moet worden ligt mijn leven overhoop. En aangezien ik momenteel een cyclus van 2 weken heb is het hopeloos.
Er zal wel geen oplossing zijn hoor, maar ik moet even mijn frustraties kwijt. Daarnet vloog er een zak drop door de kamer omdat er een dropje teveel aan m'n kiezen bleef plakken. Ik bedoel maar....
Wat doen jullie op zulke dagen? Want ik heb onverwacht een dagje vrij, maar er komt niks uit mijn handen. En ondertussen zit ik al de halve ochtend huilend op de bank omdat niks lukt en ik me zo ellendig voel. Terwijl het eigenlijk zo'n luxe is, een kinderloze dag (heb 4 kinderen).

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

2 weken?

een cyclus van 2 weken, ik zou dan geen leven hebben. Ik ben werkelijk niet te harden de week voor mijn menstruatie.

Lekker aan de prikpil ga ik straks weer, geen cyclus meer.

desi

desi

10-02-2009 om 12:37 Topicstarter

Hormonen

Ik ben het ook helemaal beu. Zelf heb ik een mirena, zou je ook niet meer menstrueren. Jammer dan, ik krijg het dubbelop.
En andere hormonale anticonceptie durf ik niet te proberen, ik reageer al zo heftig op die mirena!! Krijg je met de prikpil niet een enorme dosis hormonen in een klap? En heb je daar dan geen last van?
Maar goed, als ik niks aan anticonceptie doe krijg ik er zo nog 15 kinderen bij ofzo. Ben nog geen 30, dus ik heb nog even te gaan

Moes

Moes

10-02-2009 om 12:45

Desi

Ga voor de grap eens zoeken in het forum-archief op Mirena. Dan kom je in ieder geval míjn ervaring tegen, maar zo zijn er meer. Het feit dat je je zo voelt, moet je naar mijn idee niet toeschrijven aan je menstruatie, maar geheel en al aan die Mirena. Waarom ga je niet 'gewoon aan de pil'? Als je dit goed doorspreekt met je huisarts, moet er één te vinden zijn waar je het beter op doet dan op de Mirena. Want inclusief stemmingen, huilen, wiebelig: ik herken het allemaal. Mijn huisarts zei destijds: de Mirena brengt je in een staat waarin je ook verkeert als je borstvoeding geeft. Niet mijn meest stabiele 'staat van zijn'... . Wat jij beschrijft, zijn volgens mij dus geen menstruatieklachten maar Mirenaklachten. Wellicht krijg je nog meer reacties, en/maar: vandaag nog informatie verzamelen (oa op dit forum) én een afspraak maken met je huisarts lijkt mij zinnig. Is de dag niet helemaal 'verpest', want dan zorg je voor een andere toekomst, met dagen zónder kids waar je wél van kunt genieten. Poeh. Groeten van Moes.

Idd huisarts

en mirena laten verwijderen. Ik kan ook niet tegen hormonen en heb het idee dat deze bijwerkingen zwaar onderschat worden door de medici. Toch een andere voorbehoedsmiddel zoeken en weer lekker jezelf worden!! Echt waar ik spreek uit ervaring je voelt je al snel weer stukken beter.

Jerseygirl

Jerseygirl

10-02-2009 om 15:53

Herkenbaar!

Ook hier hetzelfde probleem! Helemaal mezelf niet de laatste maanden en mijn cyclus is een puinhoop. En zeker als die cyclus langer is dan mijn normale 28 dagen voel ik me zooooberoerd. Depressief, kort lontje...blehhhh! En lang en hevig bloeden ook al geen pretje.
Ben laatst bloedgeprikt was allemaal in orde en dokter gaf me de pil mee. Heb ik twee weken geslikt en toen weer in de vuilnisbak gepleurt. Zit onder de puisten!!!!
Was trouwens bij Mirena net zo. Op zich beviel het goed maar mijn huid was verschrikkelijk. Dus na een jaar ook weer laten verwijderen.
Sorry Desi ik heb geen oplossing. Maar ik ga wel je draadje volgen en wilde even zeggen dat ik zo goed weet hoe je je voel...

Jerseygirl

Jerseygirl

10-02-2009 om 15:56

Hormonen

IK heb ook het idee dat mijn hormoonpeil zo schommelt. Toen ik bloedgeprikt ben zat ik net in mijn 'rustige' periode. Zou het tijdstip van prikken uitmaken? Maw zal ik nog een keer doen als me zo slecht voel?

desi

desi

10-02-2009 om 15:58 Topicstarter

Moes en j@ost

Kijk, dit maakt mij nou weer een beetje boos. Niet om jullie reactie hoor, want daar ben ik heel blij mee. Maar jullie schrijven precies wat ik vorig jaar dacht.
Toen ik die mirena kreeg, werd ik binnen 3 weken zwaar depri, en kon ik niks anders meer dan op de bank zitten en heel veel huilen. Ik moest al huilen als iemand naar me keek en had echt het idee dat ik nergens goed voor was. Kreeg ook hartkloppigen, hyperventilatie en sliep heel slecht. Ben tijdelijk met mijn studie moeten stoppen, en heb een paar maanden echt alleen het hoogstnoodzakelijke gedaan in en om het huis. Dit speelde allemaal vorig jaar maart. Ik ging toen uiteraard naar de huisarts, ik heb toen ook gevraagd of hij die mirena er per direct weer uit wilde halen. Maar de huisarts gooide het allemaal op stress. Hij vindt mijn leven onwaarschijnlijk druk, en dat zegt hij me iedere keer als ik daar ben voor mezelf of kinderen.
Beetje bij beetje ben ik opgeknapt, ben ook weer verder gegaan met mijn studie. Maar die rare cyclus en al die frustratie voor mijn menstruatie zijn gebleven.
Ik geloof dat ik al mijn moed ga verzamelen en toch weer naar de huisarts stap. En dan hoop ik dat ik niet meteen moet huilen daar, en dat ik duidelijk kan maken dat ik echt van die mirena af wil.

Jerseygirl

Jerseygirl

10-02-2009 om 16:00

Desi

Je schreef: dan heb ik zo nog 30 kids bij. Ik was ook in notime zwanger (1mnd na stoppen pil bij beide kids)Supersnelle bevallingen (de eerste binnen 2 uur en nr 2 in een half uurtje)en met mijn borstvoeding had ik zo een hele creche in leven kunnen houden.
Herkennen nog meer meiden dat? En is dat een teken van een heftige hormoonhuishouding of zo?

desi

desi

10-02-2009 om 16:03 Topicstarter

Jerseygirl

Ik heb sowieso veel last van acne. Met en zonder mirena, pil etc. Dus dat maakt me niet meer zoveel uit. Als tiener slikte ik trouwens de diane pil, die schijnt te helpen tegen puistjes. Bij mij overigens niet helaas. Maar misschien is dat iets voor jou?

Jerseygirl

Jerseygirl

10-02-2009 om 16:05

Yaz

Ik slikte Yaz.Staat op het doosje: voor vrouwen met acne problemen....helaas werkt het voor mij net averechts...
Ik heb normaal ook snel last van puistjes maar nu had ik een aantal joekels (ik zal jullie de details besparen).
Succes bij de dokter. Heb j al een afspraak staan?

desi

desi

10-02-2009 om 16:07 Topicstarter

Snel zwanger/bevallen/borstvoeding

Had ik ook, allemaal. Alleen de laatste bevalling was heel zwaar.

Aan de andere kant hoor ik van heel veel vrouwen om me heen dat ze problemen hebben met hun hormonen/menstruatie etc. En die hebben jammer genoeg niet allemaal gemakkelijke bevallingen enzo gehad.

abc

abc

10-02-2009 om 18:33

Pil

Ik was altijd chagerijnig maar had ook vooral veel hoofdpijn tegen de tijd dat ik ongesteld moest worden. Vaak wel 1 week beroerd zeg maar. Ik ben weer aan de pil gegaan en slik deze door!! Heerlijk...niet ongesteld dus geen ellende Ik zou zeggen probeer het eens uit.

Moes

Moes

10-02-2009 om 20:00

Lieve desi

Je schrijft: "Ik geloof dat ik al mijn moed ga verzamelen en toch weer naar de huisarts stap. En dan hoop ik dat ik niet meteen moet huilen daar, en dat ik duidelijk kan maken dat ik echt van die mirena af wil."

Hé, HALLO! Het is JOUW lijf! Het is JOUW beslissing! Een arts die JOUW beslissing niet serieus neemt (in deze), moet je links laten liggen. Dan ga je linea recta naar een andere. Werkelijk waar, smeken om alsjeblieft een voorbehoedmiddel te verwijderen?! Het moet niet gekker worden. Of je nu huilt, schreeuwt, zakelijk bent of op je kop gaat staan, dáár kan toch niet op 'beoordeeld worden' of dat mag? Dat is toch aan jóu?

Kom op meid, echt, je gaat heel snel het verschil merken. Zeker nu je schrijft over het begin: nu weet ik het zeker. Zó herkenbaar. Zo labiel als een dweil. Ik wilde 'zelfs' een derde kind, terwijl ik wíst dat ik dat níet wilde. Alles werd beïnvloed door dat maffe ding...

Sterkte. Groeten van Moes.

desi

desi

10-02-2009 om 22:37 Topicstarter

Oké

Morgenochtend bel ik voor een afspraak.
Ik weet zeker dat mijn huisarts de mirena er wel uithaalt, maar de vorige keer dat ik daarom vroeg heeft hij me ervan overtuigd dat de klachten die ik had (depri) absoluut niet door de mirena konden komen. Terwijl ik mezelf echt af voelde glijden in de 3 weken nadat ik 'm kreeg.
Het rare is dat ik jaren geleden ook een mirena had, en dat ging allemaal zonder problemen. Daarom koos ik na mijn 4e kind ook weer voor een mirena.
Zou het verstandig zijn om dan meteen verder te gaan met de pil? En inderdaad doorslikken dan, zonder stopweek...

lennest

lennest

10-02-2009 om 23:13

Alleen chocolade helpt, en veel!

Zo'n dag of 2-3 voordat ik ongesteld moet worden, begint het; kort lontje, jankerig, snauwerig, kan niet meer naar het toilet en ik ben gewoon niet gezellig. En dan weet ik 't weer; chocolade. Het enige wat helpt.
Geen pil, geen spiraaltje, ik heb alles overboord gekieperd, man min ofmeer gedwongen zich te laten steriliseren, en met al deze maatregelen red ik het wel. Eigenlijk kijk ik heel erg uit naar de periode na de overgang; nooit geen hormomen meer. Maar dat duurt nog wel even!

Bastet

Bastet

11-02-2009 om 09:47

Tip

Ik heb veel baat bij teunisbloemolie,dat is bij elke drogist te koop.Vanaf halverwege de cyclus begin ik daarmee,het haalt echt de scherpe kantjes eraf!
Groetjes,Bastet

desi

desi

12-02-2009 om 13:08 Topicstarter

3 weken wachten

Ik heb gebeld naar de huisarts, en kan pas over 3 weken terecht. Dat valt me best tegen moet ik zeggen.
Maar goed, ik ben vastberaden om die mirena eruit te laten halen!

3 weken?

Een mirena eruit halen duurt hoogstens 5 minuten. Hebben ze daar echt niet eerder tijd voor? Wat doen ze dan met spoedgevallen?

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.