Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

(Janneke)

(Janneke)

28-09-2008 om 10:19

Ik sta op mijn benen te bibberen (letterlijk)

Ik stond vanochtend onder de douche en kon mijn ene been niet stil houden. Dat stond helemaal te trillen. Het voelde zo raar. Ik kon er ook niet op staan.

Ik heb wel eens meer dat ik heel zwak op mijn benen sta, soms moet ik gewoon geen zitten omdat ik geen kracht meer heb. Nu heb ik dat meestal als ik iets zwaars moet tillen.

Ik heb altijd wel moeie benen, kracht om te fietsen heb ik soms ook niet.
Ik heb vanochtend ook even mijn glucosewaarde gemeten (mijn moeder heeft diabetes), die was nuchter 4.0. Dat is wel laag, maar niet te laag. Voor een gezond iemand moet die nuchter tussen 4-6 zitten.

Herkent iemand dit??

Groetjes Janneke

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Petra-

Petra-

28-09-2008 om 10:31

Naar de huisarts

dit klinkt niet goed! Je kan er beter maar even naar laten kijken!

Op naar de huisarts!

Ik sluit me aan bij Petra- : naar de huisarts. Er zijn vele mogelijke oorzaken hiervoor te noemen, sommige heel onschuldig, maar ook ernstige. Het is echt koffiedik kijken om via dit forum iets te suggereren.

Sterkte! Zofia

(Janneke)

(Janneke)

28-09-2008 om 12:54

Hmmmm.

Ik vind het nu niet zo erg dat ik direct naar de huisarts moet hoor. Met het trillen in mijn benen gaat het inmiddels een stuk beter, voel me nog wel zwakjes, maar niet zo erg, dat ik het dreigend vind hoor.

Net mijn suiker weer gecontroleerd, nu 4.4 (voor het eten).

Vind jullie reacties wel heel lief, maar ik kijk het toch nog even aan. Als het slechter word zal ik zeker contact opnemen met de HAP, maar vind dat nu niet echt nodig. Ik heb verder geen andere klachten afzo.

BTW, ik moet dinsdag weer naar de Dietiste...eens kijken wat zij ervan gaat zeggen. Ik denk namelijk zelf dat het toch wel met mijn suikerspiegel heeft te maken.

Groetjes Janneke

Adrie34

Adrie34

28-09-2008 om 18:40

Janneke

Je suikerspiegel vind ik niet zo extreem laag dat dat de reden kan zijn voor het trillen. Helemaal voor voor het eten en nuchter is dat niet echt iets om klachten van te krijgen (althans bij mij niet, als ik ga trillen zit ik een stuk lager).

Je schrijft zelf al dat je al langer last van je benen hebt en ook het fietsen moeite kost. Heb je niet gister of eergister iets te veel gedaan waardoor je beenspieren écht overbelast zijn?

In ieder geval sterkte en een dikke knuffel

Adrie

(Janneke)

(Janneke)

28-09-2008 om 19:17

Hoi adrie

Nee, ik vind hem ook niet extreem laag, maar kon anders geen oorzaak of aanleiding vinden. En omdat suikerziekte in de familie zit, ga je daar al direct zoeken.

En nee, ik heb de afgelopen dagen niet extreem veel gedaan ofzo, ben al wel langere tijd heel moe. Maar ja, ik slaap ook slecht, lig veel wakker.

Maar goed, nu gaat het weer wel hoor. Je kent het wel, niet ziek genoeg om naar de huisarts te gaan, dus we gaan maar door he

Ja precies

Ik snap al dat suikerprikken enzo ook niet zo goed. Het was ochtend en je had nog niet gegeten. Eerlijk gezegd denk ik dat dat het probleem is. Eet je wel genoeg en regelmatig? Met suikerziekte heeft dit niets te maken. Als ik keihard in de tuin werk en niets eet sta ik ook te trillen en heb de vlekken voor mijn ogen. Tijd voor een bak koffie en bruin brood. Daar hoef ik niet voor te prikken. Als je dit vaker hebt ondanks dat je goed en regelmatig eet, dus trillen nadat je `s morgens een goed ontbijt op hebt, dan zou ik wel eens naar de huisarts gaan. Misschien een lage bloeddruk? Nu niet meteen een bloeddrukmeter kopen. Of ben je misschien op dieet? Ook dan kan je zwak en trillerig worden. Ik denk maar wat mee....Ook van een aankomende griep kan je trillerig worden en moe.

Amazone

Amazone

28-09-2008 om 22:01

Of iets heel anders

Niet schrikken, het is maar een idee. Zouden het beginnende MS klachten kunnen zijn?

Amazone.

(Janneke)

(Janneke)

29-09-2008 om 06:54

Pelle en wil40

Hypoglykemie is een lage bloedsuiker en ik weet wel dat dat geen diabetes is....diabetes is een aandoening die bij mij in de familie zit, dus vandaar ook dat ik daar allert op bent.

Trouwens als je diabetes hebt, kun je ook een hypo hebben en dat was de reden dat ik mijn suikergehalte prikte.

Ik had inderdaad nog niets gegeten, maar kwam direct uit mijn bed en stond onder de douch, dus had nog geen inspanning geleverd. Ben wel op dieet, loop bij een dietiste, maar ben eigenlijk heel anders gaan eten. Lees: meer gaan eten! Eet 6 boterhammen en warme maaltijd met tussendoor nog eens yoghurt en fruit. Dus dat lijkt me niet echt te weinig.

Lage bloeddruk? Die is normaal gesproken altijd goed.

Ms? Nee, dat denk ik helemaal niet. Ik heb 2 vriendinnen met MS en dat is heel anders gegaan. Heb verder geen andere uitvallen of pijn, dus dat vermoed ik al helemaal niet.

Maar goed, bedankt voor het meedenken. Eens kijken wat de dietiste morgen gaat zeggen. Wie weet was het gewoon iets eenmaligs en verder helemaal niets.

Groetjes Janneke

(Janneke)

(Janneke)

29-09-2008 om 13:17

Pelle

Je zult het allemaal wel weten hoor, geen twijfel aan

Maar
1) ik ben niet helemaal blind t.o.v. diabetes, het zit bij ons in de familie (oma is eraan gestorven, mijn moeder spuit)
2) loop ik bij een dietiste en zij vroeg me om mijn suikerspiegel in de gaten te houden, omdat ze vermoedt dat deze nogal eens wisselt (vandaar dat ik gisteren geprikt heb, in combinatie met mijn trillend been!)
3) Ik was inderdaad 'geen'vergeten...dank je voor de terechtzetting.
4) Ik vermoed ook helemaal niet dat het iets ernstigs is, ik stuurde mezelf nog niet naar de huisarts. Ik was alleen maar benieuwd waar het vandaan kon komen?!

BTW, ik vroeg alleen maar om herkenning, en nu heb ik het idee dat ik mijn woorden weer erg moet afwegen.

Ik leg het morgen voor aan de dietiste....

(Janneke)

(Janneke)

29-09-2008 om 18:25

Pelle, misschien

was ik was snel met mijn voorbarige conclusie, excuses.

Amazone

Amazone

29-09-2008 om 22:13

Nou mieke

Ik geloof niet dat ik een diagnose heb gesteld. Het was een voorzichtig idee. Omdat ik dit soort klachten bij een collega heb gezien.

Amazone.

(Janneke)

(Janneke)

30-09-2008 om 14:06

Dietiste geweest

En ze vond het niet verontrustend, want ze ging er niet op door. Die 4.0 van 's ochtends viel binnen de norm van tussen 4-6. Was dus gewoon goed. Ze verwachtte zelfs dat op het moment dat mijn been zo trilde dat mijn waardes zelfs nog hoger was. Het moment van trillen en prikken, daar zat toch snel zo een kwartier tussen.

Niets abnormaals. Niet dat ik dat dacht hoor. Maar was wel benieuwd. En daarom had ik mijn glucose geprikt, en omdat ik vandaag naar de dietiste moest en ze me vroeg mijn waardes een keer te prikken over de gehele dag.

Ik ben er dus nog steeds niet achter waar dat trillen van mijn been zo ineens vandaan komt.

Groetjes Janneke

Adrie34

Adrie34

01-10-2008 om 11:51

Janneke

is dat trillen verder niet meer teruggekomen? Dan hoop ik dat het fijn bij iets 1-maligs blijft!

In ieder geval lekker dat de dietiste verder geen rare dingen dacht

Ijzer?

Heb je misschien een ijzertekort? Daar kan je je aardig slap door voelen. Kan je uittesten door bloed te laten prikken bij de huisarts, of een tijdje elke dag een glas roosvicee ferro te drinken en kijken of het helpt, bij voorkeur een scheutje door iets zuurs zoals sinaasappelsap.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.