Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Frutseltje

Frutseltje

08-01-2009 om 21:52

Ik voel me niet gelukkig...

Beetje vaag verhaal, maar...
Ik voel me niet gelukkig met mijn leven, eigenlijk voel ik niet zo veel. Ik ben bijna 32, heb een lieve man en 2 kleine kids. Leuke baan en het leven loopt op rolletjes, alleen... ik voel me niet gelukkig!
Als ik langs onze buren loop en ze lekker op de bank zie hangen denk ik, wat lekker! Die hebben bewust geen kids en hoeven dus ook niet op elk gewenst/ongewenst moment klaar te staan omdat de kids ze nodig hebben. Geen nachtbrakende kleuter, geen huilende baby, geen zieke kids. Niet door hoeven gaan als je zelf ziek bent, want je kunt gewoon lekker de hele dag in bed blijven liggen. Ga zo maar door.
Ik zou mijn kinderen echt niet willen missen, maar ik zou me zo graag gelukkig in mijn leven voelen...
Aankomende maandag heb ik een afspraak bij de huisarts, dan ga ik het hier over hebben. Ik wil graag een verwijzing naar de psycholoog, want ik heb het gevoel dat ik hier zelf niet uit ga komen.
Maar tot die tijd lucht ik maar alvast hier mijn hart. Even onder een andere nick, omdat ik dat nu even prettiger vind, dat voelt wat veiliger zeg maar.
Bedankt voor het lezen, misschien heb je nog een goede tip voor me?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
koentje

koentje

08-01-2009 om 22:54

Tja

Ik mag toch aannemen dat jij bewust wel kinderen hebt?
Neem je verantwoordelijkheid en voedt je kinderen zo goed en zo kwaad op! Dat anderen andere keuzes gemaakt hebben dat staat los van jou en jouw leven en kinderen. Waarschijnlijk zit je in een depressie en het valt ook niet altijd mee om kinderen te hebben. Dat zul je niemand hier horen zeggen. Maar hou goed in gedachten dat zij er niet om gevraagd hebben op de wereld gezet te worden.
Goed dat je stappen onderneemt om er constructief iets mee te doen!
Sterkte en succes

liedewij

liedewij

08-01-2009 om 23:11

Draaglast en draagkracht

Nou ja , hier zit frutseltje echt op te wachten! Neem je verantwoordelijkheid... Waaruit blijkt dat ze dat niet doet? Rare reactie, Koentje.

Frutseltje , je komt erg mat over in je posting. En daar zal wel een reden voor zijn, of meerdere. Het is goed dat je naar de huisarts gaat en je laat door verwijzen. Ik weet niet of het mogelijk is de zorg voor jullie kinderen tijdelijk wat meer uit handen te geven? Misschien een paar ochtenden in de week naar een oppas?(zijn ze nog erg klein?) Zodat je even niets hoeft en even niet de zorg hebt? Jaren terug heb ik in een moeilijke tijd onze jongste 3 ochtenden om half 9 naar een oppas gebracht, andere kinderen naar school. Ik deed weinig in die vrije tijd maar het was goed. Beetje hangen, rondje fietsen, beetje nadenken en ook nog wel schuldig voelen omdat dit als moeder m.i. niet kon. Na een tijdje kon ik het zelf weer(ook psych. begeleiding). Dit heeft niets te maken met verantwoordelijkheid nemen. Het heeft te maken met draaglast en draagkracht. Als dat niet in balans is is het moeilijk functioneren. Je hebt nu de eerste stap gezet en de komende tijd zal niet makkelijk zijn maar uiteindelijk zul je geluk weer kunnen ervaren. Sterkte!

Liedewij

liedewij

liedewij

08-01-2009 om 23:13

Niet goed gelezen, sorry

Ach niet goed gelezen. Je hebt een kleuter en een baby. Kleuter naar school en baby naar een oppas?

MaximeM

MaximeM

09-01-2009 om 00:19

Ook goed voor jezelf zorgen

Hoi Frutseltje,

Ik vond de tijd met hele kleine kinderen toch ook een tijd waarin ik veel geleefd werd. Het was harstikke druk en tijd voor mezelf had ik amper (zelfs als ik op het toilet zat stonden ze aan de andere kant tegen me te babbelen of op de deur te bonken). Vind je het bijvoorbeeld niet een heerlijke uitlaatklep om naar je werk te gaan? Of heb je geen leuk werk waardoor dat je juist ook geen prettig gevoel geeft.
Ik heb zelf psychotherapie gehad en het heeft me heel veel inzicht in mezelf gegeven. Waarom ik mezelf op bepaalde momenten rot voelde, hoe ik reageer op situaties naar anderen toe, enz. enz. Ik vond het heel leerzaam, soms ook moeilijk en confronterend maar al met al zou ik het zo weer doen mocht het nodig zijn. En soms heb je ook gewoon een paar weken dat dingen niet lekker lopen, of dat je niet lekker in je vel zit. Maar dat moet inderdaad niet heel lang duren.
Dus inderdaad, maandag naar de huisarts en therapie regelen, dat is alvast een stapje. (en misschien wat leuke dingetjes voor jezelf of samen met je man afspreken, beetje bijtanken??)

Succes
Maxime

Frutseltje

Frutseltje

09-01-2009 om 20:20

Werk

Ja even naar mijn werk gaan vind ik heerlijk! Gister en vandaag gewerkt en daar knap ik wel van op hoor.
Dingen voor mezelf probeer ik ook steeds meer te gaan doen. Ben nu zo'n 8 maanden geleden bevallen van de jongste en vind het wel weer tijd om af en toe gewoon mezelf te zijn ipv alleen mama.
Binnenkort ga ik lekker met mijn vriendin een dag naar de sauna, daar knap ik altijd van op.
Verder ben ik benieuwd wat de huisarts maandag gaat zeggen. Ik heb sinds een maand of 2 de Mirena en sinds die tijd voel ik me zo. Nou heb ik gisteravond eens op internet zitten snuffelen en ik kom heel veel berichten tegen over depressieve klachten na plaatsing van de Mirena. Een overgevoelige reactie op de hormonen die in dit spiraaltje worden gebruikt. Maandag dus het zekere voor het onzekere nemen en hem er maar gelijk uit laten halen, kijken of dat scheelt! Daarbij toch ook een verwijzing naar de psycholoog, want er zijn nog wat dieperliggende problemen waar ik lang mee "worstel" en die ik nu eens aan wil gaan pakken. Ik ben bijvoorbeeld in de brugklas heel erg gepest en als gevolg daarvan (denk ik als leek) een heel negatief zelfbeeld ontwikkeld dat mij erg onzeker en ongelukkig maakt.
Thanks voor jullie inbreng en meedenken en ik hou jullie zeker op de hoogte!

Ik herken het..

hoi,
ik herken het wel hoor...dat speelt bij mij met name in de periode als ze heel klein zijn. de derde is nu 2. als ze veel huilen, slecht slapen,enz.
ook die negatieve gedachten, die matte gevoelens van is dit het nu?
als het weer een paar dagen beter gaat, voel ik me ook een stuk beter. heb jij dat niet?

Frutseltje

Frutseltje

11-01-2009 om 20:20

Inderdaad annemir

Dat kan een heleboel doen. Slecht slapen en een raar ritme kan ervoor zorgen dat je je down en mat gaat voelen. Moet zeggen dat het nu weer wat beter gaat gelukkig. Nog steeds ga ik morgen wel naar de huisarts hoor, ik wil mijn problemen toch graag bij de kern aanpakken.
Bedankt!

Mirena

het kan best met de mirena te maken hebben hoor. Ik heb 3 jaar geleden een mirena laten plaatsen en hem na 14 maanden om die reden weer laten verwijderen.
Er staat ook iets over in de bijsluiter. Maar vraag het even na bij de huisarts.

Sterkte,

Chantal

A

A

19-01-2009 om 22:33

Bloed testen

Hoi,

Laat je bloed eens testen.
Herken je verhaal.
Had B12 tekort, gaat nu weer super!

Succes
Annette

Frutseltje

Frutseltje

20-01-2009 om 12:56

Bloedprikken

Hoi Annette,
Ik zal ook eens even op google snorren naar B12 gebrek. Benieuwd welke symptomen daar bij horen.
Maar zeker iets om naar te laten kijken, dank!

dc

dc

21-01-2009 om 20:30

Lekker hoor

maar als er iets mis is met je hormoonhuishouding, of een vitaminegebrek, of een ijzertekort, dan kun je schoppen wat je wilt, maar dan kom je niet uit je dip.

Dus toch handig om eerst bloed te prikken voor je jezelf gaat pijnigen.

Frutseltje

Frutseltje

21-01-2009 om 21:04

Dank dc

Dank je wel dc, je schrijft precies op wat ik dacht.

Frutseltje

Frutseltje

21-01-2009 om 21:06

Nikus

Nee, zo werkt het gewoon niet altijd. Ik vind dit heel makkelijk gezegd. Ik begrijp ook dat je niks opschiet met bij de pakken neerzitten, maar soms ben je gewoon niet bij machte jezelf een schop onder je kont te geven. Of ben je hard aan het schoppen, maar schop je jezelf alleen maar dieper.
Gelukkig zijn de meeste reacties die ik krijg wat meer begripvol.

Frutseltje

Frutseltje

21-01-2009 om 21:08

Psycholoog

Vorige week bij de huisarts geweest, zij heeft me zonder pardon een doorverwijzing naar de psycholoog gegeven. Volgens haar is het heel goed om bestaande problemen eens bij de wortel aan te pakken en kan een psycholoog mij daar heel goed bij helpen. Volgende week donderdag kan ik al terecht. Ik ben erg benieuwd!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.