Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Wally

Wally

11-04-2009 om 23:28

Ik zie er zo slecht uit

Ik ben 34 jaar, voel me geestelijk 25, maar lichamelijk 50. Ik ben altijd moe en dat is te zien. Wallen onder mijn ogen, kringen, vouwen in mijn gezicht en fletse, vermoeide ogen. Vreselijk vind ik het. 1 avondje flink doorhalen en ik moet zeker een week bijkomen.
Ik rook niet, eet gezond, wel met de nodige uitspattingen, ga niet al te laat slapen, drink niet overmatig en heb geen grote zorgen of problemen. Kortom, in de bloei van mijn leven. Toch??? Nou; het is me niet aan te zien.
Wie o wie heeft De Tip?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Dertiger

Dertiger

12-04-2009 om 07:24

Doorhalen

Tja, hier ook een midden-dertiger met wallen, heb je misschien heel jonge kinderen? Haha, daar komen mijn wallen, vouwen en rimpels grotendeels vandaan. Over dat doorhalen: dat kan ik al jaren niet meer. Ik kon als jong studentje de hele nacht zuipen, dansen en gek doen, vervolgens douchen en andere kleding aandoen en dan nog een dag werken of college volgen voor ik in bed viel. Nu ben ik na drie of vier glazen wijn zo dronken als een aap en heb ik de rest van de week een kater.
Bij mij heeft het in elk geval wel te maken met chronisch slaapgebrek. Ik heb geen tips, ik lees juist mee in de hoop dat iemand anders het wel weet.

madieke

madieke

12-04-2009 om 08:58

Vouwen

Vouwen in je gezicht, hoe komen die er (kussen?) en hoe kom je er van af??? Weet iemand dit? Gaan ze nog weg? (ik heb ze ook en ik ben er niet blij mee)
Verder is het -als je gezond leeft), niet rookt/drinkt/optijd naar bed/gezond eet volgens mij erfelijk bepaald. Ach ja, vroeger toen je mooi was, was je daar onzeker over en nu.. wordt het steeds minder en wou je dat je nog jong was!

MRI

MRI

12-04-2009 om 12:14

Ach

Je hebt aan mij niet veel: ik denk altijd: over tien jaar zou je willen dat je eruit zag als nu. Laat staan over twintig jaar.
Ik ben nu vijftig maar bij mij begon het ook op die leeftijd: wallen, vouwen, plooien. De eerste tijd gaan ze er nog uit, maar opeens zitten ze er voorgoed en hebben ze ook nog een heleboel vriendjes meegenomen.
Misschien kun je het nog wat uitstellen door heel vroeg te gaan slapen, heel rustig te leven. Maar wil je dat? En weet je wel zeker dat je er wat mee wint, behalve een of twee jaar een wat strakker huidje?

MariaRosa

Elisa Gemani

Elisa Gemani

14-04-2009 om 20:38

Huid

Vermoeidheid en stress hebben een grote weerslag op je huid. En hoe ouder je bent, hoe groter de negatieve invloed zichtbaar wordt en hoe minder makkelijk je huid herstelt. Ik ben bijna 40 en kan echt niet meer lekker doorhalen hoor; dat was na mijn 30e wel voorbij Nu heb ik het geluk dat ik goede genen heb qua huid en ik ben altijd uit de zon gebleven (en ik gebruik dagcreme met SPF) dus ik schijn er zo'n 10 jaar jonger uit te zien maar ik ga ook iedere dag een uur naar buiten en neem voldoende rust. Frisse lucht en sporten doen wonderen (zuurstof/doorbloeding van de huid). Verder drink ik geen alcohol meer en mijn huid is sindsdien ook stukken beter. Voor de rest accepteer ik het ontstaan van fijne lijntjes en het wat slapper worden van mijn vel. Het hoort er nu eenmaal bij en zolang ik er niet ouder uitzie dan ik ben vind ik het best. Er zijn genoeg andere, belangrijkere zaken om me druk om te maken... Als je trouwens steeds moe bent zou ik allereerst uitzoeken hoe dat komt en daar iets aan proberen te doen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.