Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Moppie1

Moppie1

06-09-2009 om 16:42

Imand ervaring met keelamandelen eruit op volwassen leeftijd?

Ik heb om de haverklap opgezette klieren. Ik voel me dan echt grieperig, heb moeite met slikken en heb er pijn aan, en ben heel erg moe. Zelf denk ik, na heel veel gezoch te hebben op internet, dat het de keelamandelen moeten zijn. Nu lees ik dat op volwassen leeftijd een operatie om de keelamandelen te verwijderen, geen pretje is. Heeft iemand ervaring hiermee?

Jaren geleden ben ik trouwens naar de KNO geweest, maar op dat moment was alles rustig in mijn keel, dus werd ik weer naar huis gestuurd, ondanks dat de internist en de huisarts hadden geconstateerd dat de zwelling wel heel erg groot was!

Alvast bedankt
Moppie1

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
peper

peper

06-09-2009 om 16:54

Na 5 antibioticakuren in een jaar tijd kreeg ik het advies om mijn amandelen te laten verwijderen. Is alweer een aantal jaren geleden en de pijndetails ben ik wel vergeten (net als mijn bevalling, maar die was echt wel een stuk pijnlijker. Maar ik herinner me veel ijs, een paar dagen niet praten (voor de omgeving een verademing) en veel paracetamol. Maar de operatie heeft mijn klachten uitstekend verholpen.
Het is natuurlijk de vraag of er in jouw geval voldoende aanleiding is voor deze ingreep. Je zult het met je huisarts moeten bespreken!

Ja hoor

Ik zat ongeveer 4 à 5 keer per herfst/winterseizoen bij de huisarts met keelontsteking. Na de 2e winter met elke keer antibiotica kreeg ik een doorverwijzing naar de KNO-arts. Toen ben ik geopereerd (ik was 31),en ja dat deed pijn, ongeveer een week,daarna heb ik nooit meer een keelontsteking gehad! Een week lang ijsjes, en drinkontbijten. Succes Suus

Ja ik ook

Hoi,

Bij mij zijn vorig jaar mijn amandelen verwijderd, ik was toen 40 jaar, en ben dolblij dat die dingen eruit zijn gehaald.
Ik voelde mij constant ziek,moe, en een zere keel, en vaak ook last van ontstekingen aan mijn longen doordat er ontstekingsvocht vanuit mijn amandelen naar mijn longen liep.
Door veel ijsjes te eten, en goed te drinken is het allemaal wel te doen, het is soms niet een pretje, maar je knapt er zo van op, althans wel in mijngeval.

groetjes fonnie

Juf van mijn dochter....

was de eerste schooldag op school, maar moest zich 1 dag later melden voor een amandeloperatie. Ze is net vandaag weer terug, dus is 3 weken uit de running geweest. Best lang!

Ingrid

Rotekapelle

Rotekapelle

07-09-2009 om 10:54

Heftig

Bij mij verwijderd toen ik 37 was. Aanhoudende zware keelontstekingen... en een steeds kleiner wordend keelsgat.
Ik vond het ongemak na de operatie behoorlijk vervelend... ijswater drinken helpt goed en doet zeer. Goede pijnstillers hielpen en als die werkten ging het drinken gemakkelijker. Ik ben nog niet vergeten hoe het eerste echte eten smaakte (20 minuten gekookte snelkookmacaroni met een drupje tomatenketchup en wat maggi.....HEERLIJK....een koningsmaal!)

Voordelen: Veel minder moe, nooit weer keelonsteking gehad en een keeltje waar ik een fordje Ka in kon parkeren! Het was het waard.

succes

Rotekapelle

Jet Burg

Jet Burg

07-09-2009 om 11:56

Ik ook

Wel veel pijn gehad, een week flinke, en daarna werd het minder. IJs, water en lauwe thee voelde heerlijk in mijn keel. (geen melkproducten en citrus nemen) Eten ging moeizaam, at veel fijn geprakt eten, witte vis (lekker zacht) Ik nam wel een half uur voor het eten 2 paracetamols in, anders kon ik niet eten.
Het is even doorbijten, maar het resultaat bij mij was echt een verademing, had zoveel keelontstekingen en inderdaad die moeheid en nu heb al jaren en jaren geen keelonsteking meer gehad, alleen wat lichte keelpijn bij een verkoudheid of griep.

Poeh

ik was 19 en hetwaswel heel heftig .Ik had een nabloeding en later een ontsteking erbij maar dat is vast een uitzondering hoor.Het was idd wel een opluchting dat ik van al die keelontstekingen af was na die tijd.

Balletmama76

Balletmama76

10-09-2009 om 09:45

Ik was ook 19...

...en het was wel heftig, maar so worth it! Heb bijna nooit meer last van keelontstekingen, ik was toen ook 3 weken ziek, maar achteraf zal ik het weer doen.

Ik vond vooral toen de korstjes afgingen heel vervelend - het kriebelt heel erg.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.