Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Rosa

Rosa

03-11-2009 om 18:40

Inenting mexicaanse griep en zwangerschap

Ben nu 14 weken zwanger van ons vierde kindje. Kom dus in aanmerking voor het vaccin tegen de mexicaanse griep, maar ik vind het zo moeilijk hier een beslissing in te nemen. Wat is wijsheid, toch maar doen en niet de gevolgen overzien voor de baby, of niet doen en dan het risico dat ik ziek wordt met eventuele ernstige complicaties.
M'n huisarts wist niet echt raad, vooral omdat er nog weinig tot niets over bekend is over de gevolgen voor de baby op lange termijn.
Wat doen andere zwangeren en wat zijn jullie overwegingen, ben erg benieuwd.
Groetjes Rosa

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Rosa

Rosa

03-11-2009 om 20:38

Gewone griepprik

Ik weet het verschil eigenlijk niet, weet wel dat je als "gezonde" zwangere niet in aanmerking komt voor de griepprik en nu wel voor de mexicaanse griepprik, omdat 5% van de sterfgevallen, zwangere zijn.
Groetjes Rosa

Jeanne

Jeanne

04-11-2009 om 09:48

Wel

Ik heb besloten de prikken wel te nemen, in ben nu 6 maand zwanger. Ik vond het eerst een moeilijke afweging, maar ik heb het nu af en toe al benauwd doordat mijn buik aardig omhoog groeit. En ik zou het erger voor mijn man en anderer kinderen vinden als ik zou komen te overlijden, dan het kleine risico op de bijwerkingen voor mij en de baby. Dat is tegenover de baby misschien wat cru gesteld, maar het risico is zo klein dat hij/zij er wat aan over houd, dat ik dat risico maar voor lief neem.

Rosa

Rosa

05-11-2009 om 15:19

Gisteren bij pauw en witteman

was de medisch directeur van het Slotervaartziekenhuis en die raadde toch sterk af om zwangere onder 28 weken in te enten. Bij een zwangerschap verder dan 28 weken raadde hij het juist aan. Pffff ik vind het echt moeilijk, iedere deskundige zegt weer wat anders.

Jessica

Jessica

08-11-2009 om 10:53

Pauw & witteman: wat een aanfluiting

Ik wil nog even zeggen dat ik de uitzending van Pauw & Witteman echt een blamage vond...die man zei letterlijk: NIET in de eerste twee maanden. Het RIVM spreekt het advies uit te vaccineren vanaf 28 weken.

Dit is dus niet ZIJN mening; hij denkt hier te spreken voor het RIVM...lijkt me de minste persoon om op af te gaan!!!

Als reactie heeft het ministerie van VWS, de landelijke huisartsen vereniging en het Nederlands Huisartsen Genootschap hebben een brief aan Pauw & Witteman geschreven, terug te vinden op internet!

Bovendien heeft Dees Brandjes zelf in een blog toegegeven een fout gemaakt te hebben...in ditzelfde blog maakt'ie overigens wéér een fout! Is deze man, waar iedereen nu blind op vaart, te vertrouwen???

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.