Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Infectie evenwichtsorgaan

Ik heb een virusinfectie aan mijn evenwichtsorgaan. Vijf dagen leek het alsof ik in een draaimolen zat. Dat ergste is nu voorbij maar voelde nog steeds erg licht en zweverig en moet mijn hoofd niet te veel bewegen. Ik had eigenlijk in mijn hoofd morgen weer te gaan werken maar dat gaat me nog echt niet lukken. Nog zo misselijk en als ik hoofd beweeg draai ik weer even. Huisarts zegt dat het ergste een dag of 10 duurt en daarna kan het nog maanden duren voordat het weer ok is.
Iemand dit ooit gehad? En hoe lang duurde het?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Lynna

Lynna

06-01-2013 om 20:19

Nichtje ook gehad

En volgens mij is ze wel een week of zes thuisgebleven.....

Beterschap!

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Al mijn hele leven

Af en toe last van, mijn moeder kon precies zien wanneer ik echt ziek was!

Tegenwoordig een stuk minder last, mijn ervaringen hoe meer ik beweeg hoe beter. Dat klinkt tegenstrijdig, maar als ik lang stil zat of lag had ik extra last. Juist door mijn hoofd extra te schudden ging het eerder weg.

Het is wel verstandig om geen auto te rijde, voor de zekerheid.

liora

liora

06-01-2013 om 22:25

Ook gehad

In de ochtend kon ik niet opstaan, ik kon niet eens in bed omdraaien. Die middag heb ik toen mijn kind alweer van de creche gehaald.
Na ongeveer drie dagen weer gewerkt. Nog wel een tijd laat gehad bij extreme hoofdbewegingen.

Liora

Jesse_1

Jesse_1

07-01-2013 om 00:15

Kan lang duren

Ik ken 2 mensen die dit gehad hebben. Eén ervan is wel een maand of 3 niet volledig aan het werk gegaan, en daarna langzamerhand terug. Voordat je je echt _goed_ voelt kan echt wel een half jaar duren.
Hopen dat het bij jou meevalt (zie Liora).
Sterkte en beterschap! Jesse

koentje

koentje

07-01-2013 om 00:18

Mijn collega had

dit en kon maanden niet werken...

koentje

koentje

07-01-2013 om 00:19

Duh bericht niet af

en ik had het vanaf hetzelfde moment bijna en was na drie dagen al aan de slag. Niets van te zeggen dus!
sterkte!

P

P

07-01-2013 om 06:33

Hier

Ik had het toen ik 7 mnd zwanger was dus toen zat ik ook in notime bij de huisarts omdat niet duidelijk was wat ik had.

Ik heb emesafene gehad, weet niet meer hoe lang het duurde (14 jaar geleden) maar toch zeker wel een week minstens.

Bellefleur

Bellefleur

07-01-2013 om 10:11

Ik heb het.

En het gaat nooit meer over. In tijden van vermoeidheid en verkoudheid is het sterk aanwezig, als ik me fitter voel gaat het beter. In de zomer heb ik een periode gehad dat ik klachtenvrij was. Mijn fysiotherapeut heeft mij geholpen met de Epleymanoeuvre. Kost je een kwartiertje, en daarna voel je je veel beter! Maar over gaat het nooit. Gelukkig heb ik in de auto en op de fiets totaal geen last. De meeste last heb ik met wandelen, ruime gebouwen, bruggen en mechanische geluiden.
Sterkte gewenst.

Bloemetje11

Bloemetje11

07-01-2013 om 11:06

Ook gehad

Een aantal jaar geleden heb ik dit ook gehad. Wat voel je je beroerd ! Na een weekje in bed ging het iets beter, als ik maar niet mijn hoofd bewoog.....Denk dat ik ongeveer 2 weken niet heb gewerkt. Draaierigheid kwam toch steeds terug en na een jaar is BPPD vastgesteld (na Mri van mijn hoofd). Nu na ongeveer 5 jaar heb ik het alleen nog als ik heel moe ben. Als ik bijvoorbeeld te snel omhoog kijk of buk. Of als ik me omdraai in bed. Dan ben ik een fractie van een seconde even 'weg'.
Dat hoeft voor jou natuurlijk niet zo te gaan. Probeer wel lrustig aan te doen en goed uit te zieken.
Beterschap !

Gonzo18

Gonzo18

07-01-2013 om 15:07 Topicstarter

Wisselend dus

Dank voor reacties! Het is wisselend dus. Pfff... Dochter moest weer naar school en ik was na wegbrengen compleet gevloerd. Baal er zo van! En vooral dat er niks van te zeggen is hoe lang het duurt. Hopelijk gaat werken ergens deze week weer lukken want zes weken thuis... dat wil ik niet
Groetjes,
Gonzo

JansjeRommy

JansjeRommy

07-01-2013 om 16:08

Collegae

Een collega heeft het. De eerste keer duurde het drie weken. Daarna krijgt ze het wel eens terug bij verminderde weerstand, maar naar haar eigen zeggen steeds korter. Het lijkt me erg vervelend, sterkte!

P

P

07-01-2013 om 18:36

Pff

Ik heb het maar 1x gehad, daarna nooit meer (nu al 14 jaar dus). Vreselijk dat zoiets blijkbaar chronisch kan worden!

Mijn vader gehad

En die was zo ziek, dat ze mij zelfs gebeld hebben omdat hij niet te 'hanteren' was (kroop alle kanten op in bed....in paniek). Niet dat ie naar mij luisterde hoor. Afijn na 3 dagen werd het misselijk en enorm draaierig zijn enigzins beter. Hij wist in ieder geval weer wat boven en onder was. Alleen draaien was een crime en opstaan zat er niet in. Ik denk na 1 week pas weer opgestaan...rustigjes aan. Na 3 weken weer enigzins hersteld.
Maar nog steeds draaierig met snelle reacties met het hoofd, en autorijden is een crime. Hij moét zelf rijden anders wordt hij enorm misselijk. Fietsen gaat wel goed.Snel opstaan gaat ook niet. En gaan liggen (dus van horizontaal naar verticaal) moet ook een beetje rustig aan...
Zijn infectie is nu al zeker 10 jaar geleden.
groeten albana

kaatje43

kaatje43

09-01-2013 om 22:48

Gonzo, hoe weet je dat

het een virusinfectie is? Bij man begon het anderhalf jaar geleden en daar zeiden ze het ook bij. Van alles is er geroepen en onderzocht maar nooit wat gevonden. De draaiduizelingen zijn pas overgegaan toen hij Betahistine in hele hoge doses 4 per dag nam, voorgeschreven door AMC. Het is bij hem volgens mij ten gevolge van Burnout gekomen. Ik ken ook mensen die baat hebben bij accupunctuur. Als het te lang duurt vraag een doorverwijzing naar de KNO arts. Het kan heel veel dingen zijn. Sterkte ermee.

Gonzo18

Gonzo18

10-01-2013 om 08:45 Topicstarter

Kaatje43

Hoe ik dat weet? Nou ja, de dokter denkt het te weten. Hij deed testjes en heeft daarna ook getest of er een bacterie aanwezig is. Niet dus. Toen heb ik ook tabletjes gekregen tegen de draaierig- en misselijkheid.
Gisteren begon ik me eindelijk wat beter te voelen. 's Ochtends is het nog draaierig en moet ik alles voorzichtig en langzaam doen maar 's middags kan ik weer beter uit de voeten. Ben zo blij want, allemachtig, wat heb ik me rot gevoeld. Hopelijk zet het door en verdwijnt het gewoon en wordt het niet zo als bij jouw man. Fingers crossed

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.