Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Kadonaj

Kadonaj

09-03-2010 om 09:28

Info over de sterilisatie gevraagd...

Na drie heerlijke kids vind ik het wel goed zo (nou ja, meer zijn altijd welkom, maar geen zwangerschappen meer, hell voor mij!)

Nu wil ik me laten steriliseren, maar ik vraag me af vanaf wanneer dat kan, stom genoeg weten het CB en de verloskundige me dat dus niet te vertellen, terwijl ze je wel voorlichten over anticonceptie...

Mijn dochtertje is nu drie weken oud...

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Huisarts

Weet je huisarts dit niet? Ik ben zelf ook gesteriliseerd, maar heb dat pas een tijd na de bevalling gedaan omdat het toch een operatie is en als je pecht hebt ben je toch even ziek ervan en dat met een babytje. Persoonlijk vond ik de ingreep niet zwaar, had er ook geen last van naderhand, ik moest wel een nacht blijven omdat ik misselijk werd na mijn eerste bakje joghurt en dat vond ik niet erg.
Mijn dochter was toen een drukke peuter en ik was bang dat zij op mij zou gaan springen. Dat is na zo'n ingreep toch wat minder prettig. Na de bevalling had ik een gekneusd staartbotje en was gehecht, dus had ik het toch al niet gelijk laten doen.

Puck

Puck

09-03-2010 om 10:12

Huisarts

Ik zou gewoon bij je huisarts vragen voor een verwijzing. Het hoeft trouwens tegenwoordig niet meer met een opname, narcose en een nachtje in het ziekenhuis blijven. Google maar eens op Essure..

Ja precies

gewoon een verwijzing vragen voor de gyn en indd de essure methode zal het wel worden.

Dendy Pearson

Dendy Pearson

09-03-2010 om 20:09

Dat

heeft te maken met je cyclus. Zoveel dagen na het begin van de menstruatie. Dan kunnen ze er het beste bij. Ik kreeg de pil om de boel goed te regelen. Tenminste, dit is zo bij Essure. En waarom zou je nog anders willen.

grt Dendy

Kadonaj

Kadonaj

12-03-2010 om 09:44

Zou dat zo lang zijn?

Ik geef volledige borstvoeding dus het kan wel even duren voordat ik weer in mijn cyclus kom... binnenkort maar even naar de huisarts dan, ik heb nooit zo'n zin in dat heen en weer gesleep met kids en dat wachten daar... maar ja, het moet maar even

Chippie

Chippie

12-03-2010 om 12:42

Even wachten!

Ik zou even wachten. Je eileiders zijn nu nog wat gezwollen. Dan is er een iets grotere kans op het niet slagen van een sterilisatie. Mijn vriendin bleek een half jaar na haar sterilisatie zwanger te zijn...

Man/vrouw sterilisatie

Tja, misschien is het bij jullie helemaal niet aan de orde hoor, maar toch.

Waarom hebben jullie de keuze gemaakt om jou te laten steriliseren? Afgezien van het feit dat je niet meer zwanger wilt worden natuurlijk

Voor een man is de ingreep veel eenvoudiger, vandaar dat ik mij dat afvraag. Hebben jullie het daar samen over gehad?

Ik heb de draadjes even vluchtig gelezen, dus misschien zie ik wat over het hoofd. Ook wij hebben drie prachtige kinderen en vinden het prima zo. We hebben het erover gehad en zijn tot de conclussie gekomen van sterilisatie. Mijn man zei toen direct, dan ga ik, want voor een man is het een stuk eenvoudiger dan voor een vrouw. Dus vandaar, waarom jij? Dat is de eerste vraag die bij mij opkomt. Gewoon uit belangstelling.

In elk geval veel succes natuurlijk!

Groet, Olijvje

Bastet

Bastet

12-03-2010 om 18:08

Nou,eenvoudiger...

Dat is geen wet van meden en perzen hoor,dat het bij mannen eenvoudiger is.Als het meezit,is het een makkie,maar soms is het toch wat gecompliceerder.
bastet

Prima hoor

hoi,
bij een vrouw is het ook prima te doen hoor. Ik vond het heerlijk om even een dagje rust te houden in het ziekenhuis
ik wilde het zelf graag, ik ben degene die geen kinderen meer wil krijgen.

Bastet

Bastet

13-03-2010 om 08:11

Pelle

En bij sommigen valt het vies tegen,zoals ook bij sommige vrouwen.We zijn mensen,geen robots,bij de een loopt het allemaal wat minder soepel dan bij de ander.
Bastet

Nieuwe sterilisatiemethode, vaginaal

De eenvoudigste ingreep is tegenwoordig een vaginale ster.methode. Geen roesje/narcose nodig. Wordt nog niet overal toegepast. Wel in UMCG en Martini.

Bastet

Bastet

13-03-2010 om 10:50

Ja,maar.....

Vaak gaat dat gepaard met een plaatselijke verdoving in bijv. je baarmoedermond,doe mij dan maar een slaapje..
Bastet

Bastet

Bastet

13-03-2010 om 13:18

Pelle

Nee,dat vergelijk maak ik niet.Alleen kun je nooit stellen dat iets per definitie altijd een eenvoudige ingreep is,zowel bij mannen als bij vrouwen.Bij beiden kan het best tegenvallen,ook zonder complicaties.Dus het feit dat iets eenvoudiger zou moeten zijn,is voor mij niet doorslaggevend bij een keuze wie het haasje zou moeten zijn.Je weet nooit hoe het gaat en uitpakt.
bastet

Bastet

Bastet

13-03-2010 om 18:39

Pelle

Mijn man stelde voor een afspraak te maken bij de uroloog,vlak na de geboorte van onze vierde.En hoewel hij bepaald geen watje is,integendeel,viel de ingreep erg tegen.Vandaar dat ik wat ageer tegen de stelling dat het een makkie is voor mannen.
Bastet

Precies

Een makkie, heb je mij niet horen zeggen. En het gaat mij natuurlijk helemaal niks aan, wie het uiteindelijk laat doen. Maar ik vroeg me alleen af, waarom in dit geval de vrouw het laat doen. Is daar over gesproken? Waarom hebben ze deze beslissing gemaakt etc?

In het algemeen gesproken is de ingreep voor een man, eenvoudiger dan bij de vrouw. En ik zeg absoluut niet, dat het voor een man een makkie is. Nog niet zo lang geleden, hebben ze mijn man geholpen, en daar was ik getuige van. Ik mocht erbij aanwezig zijn, en heb dus alles heel precies kunnen volgen. Mijn man heeft nadien, weinig last gehad van de ingreep. Tuurlijk kan dat altijd anders, maar dat is meer uitzondering dan regel.

Bastet klinkt nogal fel, en is dus verklaarbaar omdat jullie minder goede ervaring hebben.

Wat bij mij ook wel speelt, is dat de vrouw al zo veel voor haar kiezen krijgt. Zwangerschap en bevalling is ook een behoorlijke aanslag op je lichaam, als het om sterilisatie gaat, vind ik dat een mooie gelegenheid om als man je van je beste kant te laten zien In z`n algemeen gesproken hé. Verder moet elke man of vrouw het natuurlijk helemaal zelf weten, in dit geval was ik dus gewoon benieuwd, waarom de vrouw deze ingreep laat doen en niet de man. Welke argumenten staan daar tegen over.

Dus Kadonaj, als je er nog bent, hoor ik dat graag van je. Verder veel succes.

Groet,
Olijvje

Ongedaan maken

Bij mij was het eerst ook de bedoeling dat mijn man, nu ex het zou laten doen. Toen de huisarts zei dat het bij een man moeilijker ongedaan gemaakt kan worden, wilde hij het niet meer. Dus heb ik het maar laten doen omdat ik beslist geen kinderen meer wilde. Hij ook niet maar omdat hij 10 jaar jonger was , dacht hij misschien aan de toekomst, voor het geval je toch uit elkaar gaat.

Bij mij is het dus op de oudewetse manier gedaan met sneetje in je schaamstreek en sneetje bij de navel om te kijken. Ik zou het ook nooit op de andere manier willen, omdat ik weet hoe vervelend het voeld als de spiraal erin gaat, helemaal te zwijgen dat er via de baarmoeder gesteriliseerd wordt zonder narcose of verdoving.
Nu was ik in dromeland en was het kaar toen ik wakker werd.

Bastet

Bastet

15-03-2010 om 16:14

Fel?

Nou nee,hoor,als ik fel ben reageer ik niet op het forum..
Maar je leest al jaren dat het per definitie een makkie is voor mannen.Maar zoals er mannen zijn voor wie het tegenvalt,zo zijn er ook sterilisaties bij vrouwen soms een makkie.Net als de ene bevalling de andere niet is.
Dus ik vindt dat zgn. makkie geen argument om het dus de man maar te laten doen.

ilsepilse

ilsepilse

16-03-2010 om 22:04

Alant vrouwkliniek

kijk even op hun website voor meer informatie over de esssure methode dit is mij uitstekend bevallen,geen verdoving en inderdaad vaginaal. ze zijn ook heel vriendelijk aan de telefoon als je om informatie vraagt!

Alant

Ik ben voor iets anders bij Alant geweest. Het vervelende vond ik dat ze voor mijn klacht niets hadden, maar me wel probeerden te overtuigen dat er toch echt iets aan mijn (lichte)bekkenbodemproblemen gedaan moest worden. Bovendien werd me gevraagd om een enquete in te vullen bij weggaan, waarin allerlei rare vragen stonden, zoals of je op dat moment opgewonden was. Daar ga ik nooit meer heen!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.