Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Anny

Anny

18-05-2010 om 09:36

Ingetrokken tepels dochter (11)

Hoi allemaal,

Mijn dochter van 11,5 heeft vanaf het moment dat haar borstjes zich begonnen te ontwikkelen ingetrokken tepels. Zelfs als het koud is komen ze niet naar buiten

Ruim 2 jaar geleden kreeg ze klierschijfjes en ben ik met haar bij de huisarts geweest omdat ik haar toen nog best jong vond (net 9). Ik heb toen ook gevraagd naar de ingetrokken tepeltjes, maar hij ging daar niet echt op in en had zoiets van kijk maar aan hoe dat verder gaat.

Het is dus nu nog steeds zo en ik vind het eigenlijk toch niet echt normaal en wil graag weten hoe het komt en of het overgaat dan wel of er iets aan gedaan moet worden.

Maar mijn dochter (inmiddels een aardig puberellaatje wil natuurlijk ab-so-luut niet dat de huisarts nog eens naar haar borsten gaat kijken...

Heb haar dus beloofd dat ik eerst eens mijn licht hier op het forum zou opsteken...Iemand ervaring hiermee of weet wat het zou kunnen zijn ?

Alvast dank,
hartelijke groet,

Anny

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Puck

Puck

18-05-2010 om 12:37

Laten?

Ingetrokken tepels komen toch wel veel vaker voor? En volgens mij is het helemaal niet abnormaal en schadelijk maar alleen een cosmetisch probleem en geeft het alleen problemen als er borstvoedingsproblemen gegeven gaat worden. Dus ik zou me er nu absoluut niet druk om maken.

http://www.ingetrokkentepels.nl/

chonellie

chonellie

18-05-2010 om 17:22

super super ot anny

je schrijft dat je toen je dochter 9 was al eens geweest bent omdat ze klierschijfjes kreeg.
mijn dochter heeft dat ook en ik dacht...even inbreken in je draadje en vragen wat de arts daarop destijds zei???ik vind het nml ook zo vroeg...

Herkenning

ik heb dit ook altijd gehad. Tot ik zwanger werd van onze oudste (ze is nu 9) en sindsdien is 't over. arts heeft er ook wel naar gekeken, maar deed er niks aan

Biene M.

Biene M.

18-05-2010 om 18:44

Niet alarmerend

Zegt nog helemaal niets op deze leeftijd, gewoon zo laten. Mocht je dochter tegen het einde van haar zwangerschap nog steeds ingetrokken tepels hebben, dan kan ze contact opnemen met een lactatiekundige. Maar dat is nu neem ik aan nog heel ver weg.

Emmawee

Emmawee

18-05-2010 om 23:46

Vanaf 11 jaar...

tot mijn eerste zwangerschap (29) heb ik ingetrokken tepels gehad, met name de rechter, weet ik nog. Geen probleem verder, hooguit een beetje gek.
Groeten, Maw.

Is toch niet erg?

Straks kan ze tenminste strakke truitjes aan zonder zich te generen voor uitstekende puntjes.

Nee serieus, ingetrokken tepels is helemaal niets om je druk over te maken.

Anny

Anny

19-05-2010 om 10:58

Dank!

Dank voor jullie reacties allemaal !

Fijn om te lezen dat het verder niet erg is, dat is eigenlijk waar ik me een beetje zorgen over maakte. Zal dochter dus voorlopig niet met bezoek aan de HA lastig vallen

Het ging me dus niet om mooi of niet mooi, maar ik denk dat er zo wel een leeftijdsfase komt waarin dochter 'net als iedereen' gewone tepels wil hebben. Nou, dat zien we dan wel weer. En die borstvoeding later komt er wat mij betreft beslist, maar duurt hoop ik nog wel even ja

groet,
Anny

Anny

Anny

19-05-2010 om 11:00

Chonelli ot

De huisarts vond 9 volstrekt normaal voor het begin van borstontwikkeling met klierschijfjes. Hij voorspelde dat ze in het begin zouden komen en gaan, en dat was inderdaad ook zo. Pas toen ze ruim 10 was zijn de schijfjes weer teruggekomen en niet meer weg gegaan

groet,
Anny

Rembrand

Rembrand

19-05-2010 om 13:41

Wat zijn gewone tepels?

Hoi Anny,
Door mijn werk zie ik vele borsten voorbij komen.
Ik kan je zeggen dat de "gewone" borst niet bestaat.
Er zijn heel veel vrouwen die vlakke tepels hebben, en sommige vrouwen hebben een onvervalste ingetrokken tepel. ( die er dus ook uitkomt na prikkeling, maar dan juist verder intrekt ). De gewone borst bestaat niet.
Je hebt overigens grote kans dat de tepels van je dochter nog veranderen tijdens de groei.
Ik had zelf in het begin van mijn puberteit ook ingetrokken tepels. Later waren ze vlak, en tijdens de borstvoedingsperiode zijn ze eruit komen piepen.
Groetjes M.

Puntig

Puntig

19-05-2010 om 20:35

Rembrand

Een beetje genant vraagje. Bij mij zijn door de bv mijn tepels heel erg naar buiten gekomen. Vroeger waren ze vlak. Na de kinderen zijn ze in rusttoestand en zonder enige prikkelings zo'n 8 mm hoog. Heb je zoiets wel eens gezien? Komt dat vaker voor?

Rembrand

Rembrand

19-05-2010 om 23:09

Puntig.

Hoi,
Dat is inderdaad wel een significant verschil met vroeger zeg !
Ik zie door mijn werk vooral borsten en tepels die aan het voeden zijn, en dan zie ik wel lange tepels. Ik meet ze nooit, maar acht centimeter lijkt me best lang.
Hadden je kinderen nooit problemen aan de borst ? Soms kan een lange ( of brede ) tepel gewoon niet ver genoeg in het mondje van de baby, en dit kan pijnklachten geven, of veroorzaken dat de baby niet effectief kan "melken".
Vind je het vervelend of storend ?
M.

Puntig

Puntig

20-05-2010 om 10:00

Ja leuk

Gelukkig is het geen 8 centimeter! En voor de baby's was het destijds geen probleem, zo'n formaat flessenspeen. Nu ik die functie niet meer nodig heb zou ik liever weer platte, of desnoods ingetrokken, tepels hebben. Het is dan ook weer geen wereldprobleem maar mooi is anders.

Rembrand

Rembrand

20-05-2010 om 11:07

Proest.

Nu zie ik het pas.........
Het was laat gisterenavond, maar dat is geen excuus.
Als het echt acht centimeter was geweest had je zeker een kokhalzende baby gehad, en had je al in het Guiness book of records gestaan.
Je tepels zullen nooit meer vlak of ingetrokken worden. Dat kan ik je in ieder geval wel vertellen.
M.

Rembrand

Rembrand

20-05-2010 om 14:30

Even ter illustratie.

Dit is 8 centimeter
----------------------------------------
( liniaal op het beeldscherm gehouden ).
Ik voel een onstuitbare lachkriebel opkomen !!
Vanavond heb ik een etentje met mijn "boezem" vriendinnetjes en zij gaan dubbel liggen als ik mijn flater op ga biechten.
M.

Rembrand

Rembrand

20-05-2010 om 14:31

Dat is vreemd.

Als mijn berichtje op het forum komt zijn je tepels opeens twee centimeter korter !!
M.

amk

amk

20-05-2010 om 14:31

Hahaha

dat wilde ik net zeggen

Merel

Merel

20-05-2010 om 14:47

Ik ook (puntig)

Puntig, ik heb ook van die tepels sinds ik kinderen heb, iets van 8 mm (GEEN CM Tja, vond mijn vroegere tepels mooier, maar ja, je kan niet alles hebben en mijn kinderen hebben er prima van gedronken.

Merel

Oplossing

Rembrand! Je draagt zowaar zelf al de oplossing voor Puntig aan! VEEEEEEEEL forummen, dan worden ze zo 2 cm kleiner.

Tirza G.

Tirza G.

24-05-2010 om 17:10

Eeeeh rembrand even beroepsmatig zeuren

Die mogelijke 8 cm moet geen punt zijn voor de baby hoor. De kokhalsreflex bevindt zich vóór in de mond bij een baby onder een half jaar. Je middelvinger is ongeveer 8 cm lang en wat gebruik je bij fingerfeeden/ Juist

Tirza

Rembrand

Rembrand

24-05-2010 om 17:32

Tirza

Toch lijkt het me dan zeer waarschijnlijk dat de baby weinig tot niets binnen krijgt omdat hij alleen de tepel in zijn mondje heeft en geen tepelhof
Groetjes M.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.