Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

picobello

picobello

24-04-2010 om 21:02

Inspanningsastma

dochter(8) bekend met allerlei voedingsallergieen, hoest al bijna 1.5 maanden de longen uit haar lijf. Al een aantal keer van school opgehaald omdat juf erg bezorgd was dat dochter weinig lucht kreeg.
Huisarts vindt niets verontrustends.
Ik merk dat na inspanning dochter erg veel hoest, kan geen wedstijd (basketbal) uitspelen ondanks dat ze vaak gewisseld wordt, is heel snel erg vermoeid.
Na een kuurtje ijzer van een maand ( bijna standaard na de winter) wordt het ook niet beter.

Kan dit ispanningsastma zijn, ze "piept" niet maar ik weet niet of dat er echt bij hoort of een kan het een allergische reactie zijn op bv stof of droge lucht in bv de klas of gymzaal?
Testen op allrgie waren vorig jaar alleen positief op voeding , maar niet voor andere dingen.

Oja, sinds een aantal weken is onze hond ( langharige tekkel) veel meer binnen in huis ( zij zat daarvoor samen met onze (helaas niet meer bij ons wonende) hond in een buiten kennel.
Zou natuurlijk ook nog iets kunnen zijn.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Hallo Picobello,

Ik heb zelf inspanningsastma. Je dochter is oud genoeg om een astmatest te krijgen. Ze moet dan een aantal blaaspogingen doen op een apparaaatje dat meet hoeveel longinhoud er uit je longen komt. En dan krijgt ze een middel in haar longen om te kijken of dat verschil maakt.
Ik heb zelf ooit een allergietest gekegen en daar is niets uit gekomen.
Je hoeft geen allergie te hebben om last te hebben van astma. Het enige is wel dat ik wel degelijk piep als ik ineens veel ren enzo. Kan je je huisarts niet vragen eens zo'n test te doen bij je dochter?!?!
Als ze vorig jaar nergens allergies voor was is het misschien nu nog wat voorbarig om het weer te laten testen. Heel veel succes er mee

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.