Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Fianna

Fianna

12-12-2011 om 15:01

Is 150 mg diclofenac gedurende 2 weken niet erg veel?

Heb mijn vinger bezeerd (zie draadje hierboven) en nou is het van binnen gaan ontsteken. Heb als ontstekingsremmer diclofenac voorgeschreven gekregen, 2 keer 75 mg per dag, totaal 150 mg, gedurende 2 weken. Nu lees ik dat in de meeste gevallen als start dosering 100 a 150 mg per dag wordt gegeven en na 3 dagen minder. Is 2 weken 150 mg per dag dan niet een beetje overdreven? Zulk fijn spul is het niet. Voel me trouwens beroerd, licht in mijn hoofd, lijkbleek, onevenwichtig, wrs door dat spul, of de maagbeschermers.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Fiorucci

Fiorucci

12-12-2011 om 16:01

Dat kan

Mijn zoon kreeg diclofenac ooit na een kleine operatie, en knapte pas op nadat we daar mee stopten, hij werd er erg beroerd van.

Fianna

Fianna

12-12-2011 om 16:29

Wat een rotspul!

Oke, de puzzelstukjes vallen inelkaar. Vorig jaar na een operatie en daarna een schouderontsteking kreeg ik diclofenac. Heb dat spul geloof ik bijna 2 maanden geslikt ofzo, in elk geval een aantal weken. Ik voelde me beroerd, kreeg last van mijn evenwicht, duizelingen, huilbuien en paniekaanvallen. Nooit de link gelegd met dat spul. Nu ga ik me dus weer zo voelen. Ik geloof niet dat ik er goed op reageer. Heb de ha al gebeld, want ik moet dan maar een andere ontstekingsremmer.

Fianna

Fianna

12-12-2011 om 17:05

Naproxen

De ha heeft me naproxen voorgeschreven. Hopelijk geen nare bijwerkingen.

Fiorucci

Fiorucci

12-12-2011 om 17:49

Fianna

Klopt, rotspul inderdaad, wat was dat jochie ziek destijds, naderhand bleek dus waarvan. Sterkte met je vinger!

Puck

Puck

13-12-2011 om 09:30

Naproxen en diclofenac

Naproxen en diclofenac zijn broertjes van elkaar, vallen allebei onder de NSAID's (net als ibuprofen trouwens) en hebben hetzelfde werkingsmechanisme. Dat wil dus niet zeggen dat de bijwerkingen hetzelfde zijn, maar misschien wel iets om in je achterhoofd te houden, ik hoop dat je je beter gaat voelen. Pas ook op voor je maag als je NSAID's gebruikt.

Fianna

Fianna

13-12-2011 om 09:42

Puck

Ik heb maagbeschermers gekregen.

Fianna

Fianna

14-12-2011 om 10:36

Naproxen is ook niet fijn )-:

Balen zeg, ik voel me weer vaag en raar. Kennelijk valt die naproxen ook niet goed! Moet vanmiddag ergens heen, maar durf niet eens de auto te nemen!

Puck

Puck

14-12-2011 om 16:33

Das balen

Dat is flink balen, maar die kans bestond idd. Heb je dat met ibuprofen ook? Dat zou je dan ook nog kunnen proberen en anders kun je aan je huisarts vragen om een ontstekingsremmer uit een andere groep.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.