Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Guinevere

Guinevere

29-02-2012 om 18:49

Is dit normaal bij buikgriep?

Is het normaal als je bij buikgriep met enige tussenpozen zeer hevige krampen in de buik/maagstreek hebt, zodanig dat je hele hoofd vertrekt van de pijn? Ik klap zowat dubbel. Verder wel wat diarree gehad (ik lijk nu leeg) maar niet misselijk. Wel af en toe koortsig.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Guinevere

Guinevere

29-02-2012 om 18:59

O ja

Die kramp duurt al vanaf maandag, voordat de diarree inzette. En ik ken dit niet, wel een onaangenaam darmgevoel, maar deze heftige pijn niet. Ja, ooit van de weeën, maar dat zat natuurlijk elders. :-/

Niet

Het lijkt me niet, voor zekerheid even naar de huisarts?

Tink

Tink

29-02-2012 om 21:12

Ja, ook wel gehad

Echt heftige buikkrampaanvallen. Diarree en spugen is heel vervelend maar die krampen, pfff. Duurde een aantal dagen en dan zakte het weer af.
Beterschap!

Dubbelklappen van de pijn?

Ik heb in een grijs ver verleden wel eens buikkrampen gehad en ja, die kunnen pijnlijk zijn. Maar echt dubbelklappen van de pijn? Klinkt wel erg heftig. Het is dat je diarree hebt en je bent ook koortsig, maar anders zou je eerder aan een blindedarmontsteking denken.
Beterschap!

Julia64

Julia64

01-03-2012 om 20:57

Een paar jaar geleden heb ik wel eens huilend van de pijn uren op de wc gezeten. Echt vreselijk, het voelde een beetje als weeen (incl. die tussenpozen waar jij het over hebt), zo'n pijn die je helemaal in bezit neemt, die je alleen maar kan ondergaan en hopen dat het op een gegeven moment overgaat. Sinds die tijd nog wel vaker buikgriep gehad, maar nooit meer zo erg als toen.
Sterkte!

Niet alleen bij buikgriep

Hmmm..ik lees dit en bedenk me dat ik dit heeeel goed herken! Ik heb dit soort krampen regelmatig, en inderdaad, het enige waar ik op zo'n moment aan denk, is: de wereld mag vergaan maar ik wil gewoon van die kramp af! En vraag me dan af of er nog iets anders bestaat dat nog erger is dan die pijn.
Vaak heb ik dan inderdaad dunne of iig vreemde soort ontlasting. Voel me daarna nog even gammel maar na 5 min. weer goed. Ik heb me nog nooit afgevraagd of ik hiermee naar een ha moet..

Marjoleine64

Marjoleine64

01-03-2012 om 21:35

Lijkt me te lang duren

voor gewone buikgriep. En juist koorts en diarree heb je ook met blindedarm ontsteking. Waar zit de pijn? Bij blindedarm zit de meeste pijn rechts onderin, maar ook links wel. Bij mij kwam het heel heftig op, met heel veel diarree (en overgeven), pijn en koorts (en binnen 12 uur was de operatie achter de rug en de blindedarm eruit). Laatst een jongetje ontmoet die er 2 nachten mee in het ziekenhuis heeft gelegen (hij lag bij mijn zoon op zaal), maar daarna toch (zonder operatie) weer naar huis ging, het zwakte weer af en was dus waarschijnlijk toch geen blindedarm ontsteking, of in ieder geval niet acuut genoeg.
Marjoleine

Guinevere

Guinevere

02-03-2012 om 17:23

Het zwakt iets af

Sorry voor het niet zo snel reageren. Het is inmiddels een klein beetje minder heftig. Daarom had ik besloten dat ik wel weer kon gaan werken.
Natuurlijk met paracetamol etc. achter de kiezen. De collega's informeerden regelmatig wanneer de bevalling was, wanneer ze mijn hoofd bestudeerden. Eigenlijk van de gekke om zo te gaan werken, maar de bezetting op het werk was door onvoorziene omstandigheden al 2 weken lang maar 50% dus de drang om bij te dragen aan het wegwerken van de werkachterstand was groot. Na het werken gisteren en vandaag ben ik uiteraard uitgeput ter aarde gestort.
Het zal wel geen blindedarm zijn want dan zou het niet afzwakken, lijkt me. Dus toch iets anders dat op de darmen slaat. Buik is ook behoorlijk opgezwollen. Maar mèn, wat heftig dit, ik zit de wee-krampen echt weg te puffen. Wel handig dat ik dat nog weet, want het helpt wel! Ik ga de sociale afspraken voor dit weekend maar afzeggen en een paar dagen flink bijkomen. Wel goed voor de lijn dit, ik eet al dagen maar 33% van wat ik anders eet.
Anyway, ik houd het in de gaten (vergeten lukt niet), als het weer erger wordt is dat in elk geval niet normaal. Tnx!

Hombre

Hombre

03-03-2012 om 19:25

Vrij normaal

Ik had het vroeger regelmatig bij voedselvergiftiging in het buitenland. Hevige krampan.

Vorig weekend had bijna het hele gezin het noro virus. Ook leuk... Heftig, maar snel weer weg. En geen krampen.

Die irritante iphone/ipad handtekening kan ook uit! Settings/OO/Handtekening

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.