Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

karin

karin

31-10-2008 om 14:05

Is kortademigheid normaal na longontsteking?

Mijn vriend is sinds 9 Oktober ziek en is 13 en 14 Oktober gewoon gaan werken,maar is de 15de alweer thuisgebleven,want hij had zo'n hoofdpijn tijdens zijn flinke hoestbuien,dat een paracetamol nog niet erg hielp en later ook nog kortademig (dact toen al longontsteking)!
Het hoesten bleef aanhouden en de hoofdpijn en koorts,dus heb ik de dokter gebeld is ie geweest en er werd vertteld dat hij een virus had en bronchitus met veel slijm in de longen,als het na het weekend niet over was,moest ie terug komen,hij had tijdens zijn eerste bezoek wel een pufje meegekregen!
Hij zag er na het weekend nog beroerder uit,mager en had nog steeds hoofdpijn en flinke hoest en de kortademigheid werd erger,dus weer naar de dokter en die zei bij binnenkomst al van dat hij er slechter uitzag dan de vorige keer en kort daarna werd duidelijk waarom een longontsteking!
Hiervoor antibiotica gekregen en gelukkig ging het daarna wat beter,hoofdpijn weg,hoesten iets minder maar helaas kortademigheid bleef en dat is nu enkele weken later nog steeds,hij is 10 kilo afgevallen en soms ook duizelig,maar hij eet weinig,dus ik neem aan dat het daaraan kan liggen!
De koorts is wel weg,maar hij hoest nog regelmatig en hij heeft soms erge kortademigheid,soms helpt het pufje,maar niet altijd heb ik het idee,hij is meteen moe en hij moet bij die erge kortademigheid ook meteen gaan zitten en je kan dan van z'n gezicht aflezen dat het weer zover is,ik maak me er wat zorgen om(als kind heeft hij wel bronchitus gehad)dat het weer goed komt,want hij is voor zich zelf begonnen het begin van het jaar,maar ik geloof echt niet dat hij al kan werken,hij probeert goed te rusten,maar ik vraag me af of zo'n kortademigheid na een longontsteking normaal is!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Tinus_p

Tinus_p

31-10-2008 om 14:25

Heu

Wat vindt de huisarts ervan?

Verder; je kunt nauwelijks spreken van 'na longontsteking' want hij is nog aan het herstellen.

Ik dacht hetzelfde als tinus

Er is nog geen "na" de longontsteking. Die heeft hij wrs nog steeds. En wanneer is hij bij de huisarts teruggeweest voor controle? Zo niet, dan eerst maar eens een afspraak maken. Je vriend is zo te lezen hartstikke ziek en er zijn nog niet veel tekenen van herstel. Dus...terug naar de huisarts.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.