Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Sinilind

Sinilind

28-01-2010 om 21:09

Ja ik ga de huisarts bellen maar........

erkent iemand de volgende symptoom: rillerig zijn? Ik heb het al een paar keer gehad inmidels, en ik vermoed dat het te maken heeft met bloedsuikerspiegel maar toch. Het gebeurt me misschien een keer per maand of 2, dat ik opeens merk dat ik aan het trillen ben, vooral mijn handen. Als ik even rustig ga zitten en iets ga eten of drinken (zoet) dan gaat het binnen 10 minuten over. Ik had ooit een te hoge suikergehalte, maar door goed op te letten op wat ik eet was het weer in de norm. Ik wil niet weer naar de huisarts, ik woon praktisch daar op het ogenblik met mijn CTS probleem en mijn bijholteontsteking...............
SIni

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Da's typisch

Ik had dat vanmiddag ook! Ineens merkte ik dat ik m'n handen niet meer onder controle had, had echt de 'beef' in m'n lijf. Inderdaad kan dat voorkomen als je te lang wacht met eten, maar ik had het juist ná het eten. Ik was op dat moment wel aan het sloven (kind 'schoolziek' en handen vol aan het huishouden) en het was net of ik even een time-out nodig had. Het is ook wel vanzelf weer weggegaan en dacht er verder niet meer over na, maar nu jij hier stomtoevallig een draadje over begint, lees ik toch wel even mee...

Misschien

toch ook stress?

Ik zou in elk geval de bloedsuikers blijvend laten controleren, eens in het half jaar een lange termijnwaarde (die geeft zicht op hoe het met de gemiddelde bloedsuikerwaardes is (over de laatste 3 mnd))

Sowieso weer naar de huisarts.

Het zou ook nog

allerlei andere oorzaken kunnen hebben. Bijvoorbeeld een overactieve schildklier. Misschien heb je ongemerkt ook wel andere symptomen zoals rusteloosheid, slapeloosheid, zweten, gewichtsverlies?

Wat voor soort trillen is het? Je hebt het over rillerigheid, in episoden. Betekent dat dat je hele lijf bibbert? Is het soms wel, soms niet? Is het in beide handen of aan één kant? Is het vooral wanneer je iets wil doen met je handen, of juist in rust? Hoe snel is de trilling? Als je met één hand een ritme tikt, gaat de andere hand dan op het ritme meedoen of blijft het oude getril doorgaan? Allerlei vragen die je zou kunnen bekijken en meenemen naar je huisarts.

Charrie

Charrie

29-01-2010 om 10:27

Koffie?

Ik merk dat ik de laatste tijd minder goed tegen koffie kan, begin ik opeens een paar uur na inname te trillen, opgejaagd gevoel.

Suikergat

Sini,

Ik zou even voor jezelf in de gaten houden hoe het de uren daarvoor was, wat je toen gegeten/gedronken/gedaan hebt.

Ook handig als je bij de dokter zit.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.