Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Jeuk aan hak

ik heb de laatste tijd steeds jeuk aan de rand mn hak, was droog.Een poos flink gesmeerd nu een mooi velletje, maar tjonge wat blijft t jeuken. Het is geen schimmel, dat heb ik al gekeken en voor gesmeerd. Maar was dan wel en hoe kom ik er vanaf?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Merel

Merel

31-03-2013 om 15:00

Cardiflor proberen?

Je zou natuurlijk naar de huisarts kunnen gaan, maar man en dochter hier hebben ook wel eens 'zomaar' jeuk. Man vaak op zijn voet of op een stukje arm. "zomaar". Het kan maanden wegblijven en dan ineens jeukt het (geen exceem is het trouwens) het is alleen rood en wat warm. Bij man helpt cardiflor goed, even smeren en dan eraf blijven (even een paar minuten doorbijten, want dan wil hij krabben maar mag het niet) en dan trekt de jeuk weg. Wat het is weten we niet, huisarts ook niet. Het komt zo een tot 3 keer per jaar voor, een nachtje of soms twee en dan is het weer voor máánden weg. Maar die Cardiflor van vsm werkt hier dus heel goed tegen, het proberen waard zou ik zo zeggen .

Knutselkei

Knutselkei

31-03-2013 om 15:59 Topicstarter

Ja die had ik er ook al op gedaan,

maar t hielp daar helaas niet, wel op mn benen met jeuk en exceem. t Stomme is dat je op mn benen echt wel rode plekken ziet maar dat er aan mn hakken gewoon echt niks te zien is?

Wintertenen e.d.

Klinkt een beetje als wat je ook hebt met bijv. Wintertenen. Ik heb het ook wel eens met de tenen en ook de hele voet wel eens. Het jeukt dan erg als je voeten het koud hebben gehad en je ze lekker warm weer krijgt.

Ik lig dan warm in bed en niks helpt behalve een beetje koelen. Koud nat washandje of zo. Ik kan dan ansoluut niet slapen zo irritant!

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Annet

Annet

04-04-2013 om 21:54

Flauw, maar 'hak' moet zijn 'hiel'

Ik lees verder niet je posting hoor. Maar ik had het er laatst nog over met mijn dochtertje. Ze had het over haar 'hak' en ik hoorde mijn juf van vroeger onderwijzen 'een hak zit onder je schoen'.
Gek, de laatste tijd hoor ik meer mensen 'hak' zeggen terwijl ze 'hiel' bedoelen.
Dus, ik kon het even niet laten...

krin

krin

04-04-2013 om 22:32

Wist ik niet, annet (ot)

Dus met je hakken over de sloot heb je altijd schoenen aan?
De online Van Dale geeft overigens wel die betekenis:
"Hak:
1 achterbenedendeel van de mensenvoet; hiel: iets op de hak nemen bespotten; de hakken in het zand zetten zich halsstarrig verzetten, niet toegeven
2(van een schoen) verhoging onder de hiel"
Maar dat zal dan wel 'gemeenzaam' zijn.

("Hiel: achtereinde van de voet; hak: iemand op de hielen zitten dicht achtervolgen; de hielen lichten vertrekken, vluchten" - zou de hak dan onderdeel van de hiel zijn? Hm.)

volgens mij zit je hak achteraan je voet( dus als je je voet in het zand drukt is daar ook een afdruk van de hak)En je hiel zit in het verlengde van je been ,het allerlaatste stukje *been* voordat je de grond raakt is je hiel.

Knutselkei

Knutselkei

07-04-2013 om 11:03 Topicstarter

En daarom heb ik dus jeuk aan mn hak

ik heb flink gesmeerd,t leek heel maar dr blijken toch hele kleine puntjes/sneetjes die kapot zijn eronder te zitten, losse velletjes komen nu ook weer dus ik ga maar even verder met smeren.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.