Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Eventjeszo

Eventjeszo

20-08-2009 om 10:41

Jeuk door zenuwen?

In de vakantie viel mij op dat mijn zoontje van 7 tijdens het samen lezen de hele tijd loopt te krabben over zijn hele lichaam. Eerst las hij altijd headbangend.
Nu kwam hij gisteren van school en vertelde dat als hij moet werken hij constant last heeft van jeuk en dat hij de hele tijd moet krabben. Hij zit nu in groep 4 en het is een behoorlijke perfectionist. Ik vroeg hem of hij wist waardoor het kwam en hij vertelde dat hij zo zenuwachtig is tijdens het werken en dat hij dan overal moet krabben. Hij is zenuwachtig volgens hem omdat hij alles goed wil doen. Nu zijn wel al jaren bezig om zijn perfectionisme in te dammen. Verstandelijk gezien weet hij het ook allemaal wel(dat hij fouten mag maken enz.) maar gevoelsmatig is een heel ander verhaal. Er is niks te zien op zijn lichaam( geen droge huid of roodheid ed.) en heeft er duidelijk alleen last van als hij aan het werk is. Dus ik denk echt dat het door de zenuwen komt.

Iemand misschien ervaring? Of suggesties wat we nog bij hem kunnen proberen om dit te doorbreken.
Groetjes, eventjeszo

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Annet

Annet

20-08-2009 om 20:55

Friemelarmband?

Mijn zoon van 7 (gaat ook naar groep 4) heeft de behoefte om aan zijn vingers te pulken als hij nerveus is. Afleren is moeilijk omdat hij toch een uitgang zoekt.
Hij heeft nu een jongensarmband gekregen en een stoer kompas voor aan zijn broek. Beiden zijn heel geschikt om aan te frummelen en dat geeft hem rust.
Misschien kun je iets te frummelen vinden zodat hij daar een uitgang in vindt.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.