Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Kriebeltje

Kriebeltje

02-02-2009 om 08:53

Jeuk (infectie?) na vrijen

Steeds vaker wanneer mijn man en ik hebben gevreeën krijg ik de dag erna jeuk (aan vagina) en wordt dit erger en erger. Het lijkt op een schimmelinfectie, maar het gekke is dat mijn man nergens last van heeft. Ik heb wel vaker last gehad van schimmelinfecties, maar na het vrijen is nieuw voor mij.
Weet iemand hoe dit kan komen? Ik moet natuurlijk sowieso even langs mijn huisarts, maar ik ben benieuwd of iemand dit herkent.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
effe zo

effe zo

02-02-2009 om 12:07

Herkenbaar

Naar ev de huisarts gaan of daktarin zalf kopen(kan zonder recept zover ik weet).Schijnt dat dames er vaker last van hebben dan heren.
Kan ook optreden na een AB kuur.

Maggie

Maggie

02-02-2009 om 12:37

Condooms

Als je condooms gebruikt kan het ook komen dat het latex van het condoom irriteert.

effe zo

effe zo

03-02-2009 om 12:48

Man niet

Manlief hoefde niet mee behandeld te worden,omdat hij geen klachten heeft, heeft onze huisarts verteld.Vrouwen zijn er meer gevoelig voor

Rembrand

Rembrand

03-02-2009 om 14:10

Geen klachten, toch behandelen.

Dat manlief geen klachten heeft wil nog niet zeggen dat hij geen schimmel heeft.
Gewoon standaard meebehandelen ( hij krijgt er niks van hoor !), en dan weet je tenminste zeker dat je de schimmel hebt uitgeroeid.
M.

Candida`

en ik kan je met vreugde vertellen (haha) onder mijn vaste nicknaam dat ik er sinds gisteren een zalfje voor heb, van de huisarts gekregen, geen idee of het daadwerkelijk gaat helpen want ik heb geen kweekje laten maken, vond de ha niet nodig.

Het kan bij mij net zo goed weer eens een allergische reactie zijn en dan mag ik weer aan de antihistamine (wat niet al te gezond is als je zwanger bent). Dus ik hoop eigenlijk dat het wel een simpele schimmel is dan ben ik er weer van af

Je moet sowieso niet te veel suiker eten en stress en antibioticakuren werken ook triggerend.

Dus maak je niet druk, ga even naar de ha, dan ben je er weer klaar mee.

En manda

als je zwanger bent ben je extra gevoelig voor schimmelinfecties...

effe zo

effe zo

04-02-2009 om 20:30

Vreemd...

dat mijn huisarts heeft gezegd dat het niet hoeft,terwijl jullie ook berichten geven dat hij wel mee behandeld moet worden.
Geeft mij even een dilemma,want ik had het zelf expliciet gevraagd aan de HA,ook omdat ik mij kan herinneren,dat de vorige keer mijn man ook behandeld moest worden en deze keer niet. Ik denk niet dat mijn huisarts er anders over zal gaan denken.hmm,anders vraag ik het na bij de andere HA die op di en do dag "zitting"heeft in de praktijk.

Hier ook niet

de ha heeft iig niet gezegd dat mandavriend ook moet, kan het inde bijsluiter ook niet lezen, ik heb een creme'tje overigens gekregen en ik heb niet de indruk dat het iets helpt dus ik zal hoogstwaarschijnlijk als de kuur afgelopen is weer aan de anti allergie pillen moeten ;-(

Vic

Vic

06-02-2009 om 12:46

Zonder klachten

Mijn huisarts zei dat partner niet behandeld hoefde te worden als hij geen klachten had, tenzij de infectie meerdere malen terugkeert. De laatste keer kreeg ik, op verzoek, i.p.v. Daktarin drie tabletjes om in te nemen. Dat werkte een heel stuk beter dan creme of 'eitjes' en was veel minder vervelend.

Jacoline29

Jacoline29

07-02-2009 om 13:01

Hier ook

Zelf infectie,manlief geen klachten,hoefde niet behandeld te worden.Zelf "eitjes" gehad,geen resultaat, ook die capsules (2) gehad,werd iets minder,afgelopen dinsdag een zalf gehad die infectie bestrijd,ontstekingen remt en jeuk weg neemt, dat werkt bij mij heel goed,moet het 2 wkn gebruiken. Gebruiken voor alle zekerheid ook condooms ter voorkoming.

Nou

hier geen enkele verbetering, ik ben dus maar weer op eigen houtje aan de anti allergie pillen gegaan en dan is de jeuk direct weg alleen werken die pilletjes niet zo lang. Nu ook nog wachten op huiduitslag en ontstoken voorhoofdholte en dan is het weer compleet.
.... oh zucht.... Nou fijn dat jullie straks van dit probleem af zijn !

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.