Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Monique Verboom

Monique Verboom

27-04-2010 om 21:20

Jeukbillen

Wie heeft er voor mij een tip wat ik kan doen om mijn dochter te helpen die last heeft van jeuk billen.
Het is wat rood en sudo creme en nestelsyl werken niet.
Ze kan er niet van slapen.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Guinevere

Guinevere

27-04-2010 om 21:44

Ja, arts

Ik zou zeggen: ga er eens mee langs de huisarts, als dit niet overgaat. Voor hetzelfde geld is het geen gewone uitslag maar krentenbaard oid.

Jesse_1

Jesse_1

27-04-2010 om 22:43

Ik denk aan...

wormpjes!

Jesse_1

Jesse_1

27-04-2010 om 22:45

Ook nog even een tip toevoegen voor als je er niet bekend mee bent: gewoon een wormenkuurtje halen bij de apotheek, kost geen drol en na een dag zijn de klachten vrijwel verdwenen. Alleen niet vergeten om na 2 weken nog een tweede pil te geven.
Indicatie voor wormen: met name naar de avond toe gaan de billen heel erg jeuken, overdag valt de jeuk meestal mee.
Jesse

Tango

Tango

27-04-2010 om 22:56

Waar precies

Waar zit de jeuk precies? Tussen de billen of juist erop. Als het ertussen is of in de anus, dan kunnen het zeer zeker wormpjes zijn. Inderdaad een kuurtje halen, kan gewoon bij de drogist.
Anders de dokter een keer laten kijken.

Zekerheid

Als je denkt dat het wormen zouden kunnen zijn maar je wilt het zeker weten, dan poep inspecteren. Keutel opvangen en kijken of er na een tijdje wormpjes (wit, zo dun als een haar en ca. een halve cm lang) komen uitgekropen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.