Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Jacoline29

Jacoline29

07-11-2008 om 13:39

Jeukende brandende ogen

Sinds ong 2 jaar heb ik last van branderige/jeukerige ogen.Ik ben daarvoor naar de huisarts geweest,ik heb oogdruppels gehad en dat ging tijdelijk goed,ik had het vooral tijdens de allergie maanden.De huisarts heeft me dus ook getest op alergieeen,daar is niks uitgekomen.Dit jaar hielpen de oogdruppels niet meer en heb ik een ander soort gekregen,ook deze helpen wel wat,maar klachten vrij ben ik niet,ik moest nog 2 maanden doorgaan met die druppels en dan stoppen,netjes gedaan, maar zonder die druppels is het echt niet leuk meer,de ene keer is het meer dan de andere keer dat ik last heb.
Wie herkend dit en weet wat dit ev kan zijn?
Ik ben brildragend,mijn ogen zijn pas geleden nog getest en daaruit is ook geen slechtere ogen uit gekomen.
Ik heb wel nu een verwijzing voor de oogarts,omdat mijn arts niet meer weet wat het is.

Jacoline

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Minet

Minet

07-11-2008 om 14:31

Droge ogen

Sprak toevallig vandaag Lis@ (forummer) die dezelfde klachten heeft. Zij heeft als diagnose Droge ogen, en heeft daarvoor ook druppels gekregen. Misschien zal ze hier wel willen vertellen welke zij heeft.

Groetjes, Minet

Manus

Manus

07-11-2008 om 23:18

Ook gehad....

maar sinds mijn Mirena verwijderd is, heb ik geen droge, prikkende of jeukende ogen meer. Overigens draag ik harde, zuurstofdoorlatende contactlenzen.

Manus

Jacoline29

Jacoline29

08-11-2008 om 14:18

Aanvulling +fijn

Ik draag geen spiraal,slik geen pil of ander voorbehoedsmiddel.Mijn man is gesteriliseerd.

Fijn dat er herkenning is,dat gevoel van weinig knipperen,vermoed dat ook te hebben,ben erg benieuwd wat de oogarts kan vinden.
Ik heb eerst dura tears gehad,nu moet ik tijdelijk nog Livocab gebruiken.Helaas kan ik pas 6-2-09 terecht,want er is een wachtlijst

Hetzelfde

Ik heb dezelfde klachten en ben afgelopen week bij mijn oogarts geweest. Ik heb zoals ze zeggen droge ogen. Mijn traanbuisjes werken niet goed en er wordt niet voldoende vocht afgegeven of soms veel te veel vocht zodat de tranen over je wangen lopen.
Dit kan door verschillende oorzaken komen. Het kan hormonaal zijn, of met een infectie in de holtes. Veel dingen kunnen hierbij een rol spelen. De conclusie is dat er geen medicatie voor is zodat het weg gaat. Het kan wel weggaan maar wanneer is niet bekend.
Ik heb nu oogdruppels gekregen en kan ze meerdere keren per dag inbrengen.
Ik hoop voor je dat dit het niet is maar je klachten zijn hezelfde als die van mij.
Lees hier maar eens.
http://www.oogartsen.nl/oogartsen/overige_oogziekten/droge_ogen/

groet Lis@

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.