Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Ellen

Ellen

06-06-2012 om 17:13

Kaal plekje op de hoofd van mijn dochter

Vanmorgen ontdekte ik op het hoofd van mijn dochter een kaal plekje (1 bij 1cm) naast haar scheiding. Er heeft niemand aan haar haar getrokken en het jeukt niet. Het plekje is iets rood, maar minimaal.

Ik heb vroeger als kind ook kale plekken op mijn hoofd gehad maar dat was eczeem-gerelateerd. Zo ziet dit er niet uit..

Wat moet ik hiermee? Niets doen en afwachten, naar de dokter of naar de kapper?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Ellen

Ellen

06-06-2012 om 17:13

Correctie

Het moet natuurlijk zijn HET hoofd...

Brianna F

Brianna F

06-06-2012 om 22:24

Calopecia?

Mijn dochter heeft al vanaf haar geboorte een kaal rood plekje op haar hoofd ter grootte van een 2 euro muntstuk. Het wordt niet groter, maar ook niet kleiner. de dokter noemde het alopecia. Haar haar valt er nu overheen, dus het valt niet op.

Bacteriele- of schimmelinfectie

Als het plekje er eerst niet was, dan zou ik denken aan eczeem of een infectie. Naar de huisarts dus, zou mijn advies zijn.
Het is lastig het precieze verschil te zien tussen eczeem, een bacteriele infectie en een schimmelinfectie. Zorg dat je niet te lang aanmoddert: bij onze dochter bleek het achteraf om een schimmelinfectie te gaan en tegen de tijd dat iedereen daarvan overtuigd was, was bijna één-vierde van haar hoofd kaal.
Het is allemaal goed gekomen, maar het is wel een lange weg geweest doordat het eerst als eczeem en daarna als bacteriele infectie behandeld is.
n@nny

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.