Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

LaMama

LaMama

24-11-2008 om 17:05

Kaasmolaar

Hierboven heb ik een berichtje geplaatst over vlekjes op de tanden van mijn dochter, maar ineens herinnerde ik me de term weer die de tandarts gebruikte toen hij haar kies zag: kaasmolaar.
Op internet heb ik al gevonden wat het is en daar ben ik niet zo gelukkig van geworden. Is er hier iemand die dit kent? Wat is de kans dat dit met al haar kiezen zo is?
Ik peins me suf over hoe het kan. Ze is wel geregeld ziek geweest met koorts, maar toch niet extreem. Het enige wat ze voor bijzonders heeft gehad, is gordelroos toen ze net vier was. Heel heftig! Maar zou dit hierdoor kunnen komen?
Alle tips zijn welkom!
LaMama

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Recent draadje

Er heeft pas nog een draadje over dit onderwerp gelopen, maar het kan zijn dat dat in 'peutertijd' was.

Kijk even in het archief en/of het recente forum (het was vziw minder dan een maand geleden)

groeten,

Temet

Rembrand

Rembrand

25-11-2008 om 11:38

Hier ook.

Onze jongste heeft ook vier kaasmolaren.
Hij heeft momenteel ook een gaatje in één van de kiezen. Buiten de normale fluorbehandeling ( twee keer per jaar ) geen andere behandeling. Ik hoop dat de blijvende kiezen straks wel goed zijn.

LaMama

LaMama

27-11-2008 om 17:22

Fluorpasta

Bedankt voor jullie reacties. Ik heb het archief draadje ook gevonden, dus ik weet inmiddels dat mijn dochter niet de enige is die hiermee zit.
Wat me na het lezen van alle reacties wel verbaasd, is dat de tandarts me zo weinig info gegeven heeft. Het was wel een beetje hectisch, dus misschien kwam het daardoor, maar er is mij niet geadviseerd om vaker langs te komen ofzo. Wel om een tandpasta met extra fluor te gebruiken, 1x per week. Daar zijn we gisteren mee begonnen. En ik moet de 9de zelf terug om een gaatje te vullen, dus dan zal ik wat extra info vragen.
Ik lees wel veel dat dit speelt bij melkkiezen, maar volgens mij is dit een blijvende kies. Minder fijn, dus. Het lijkt er overigens op dat haar andere blijvende kiezen normaal zijn. Wel fijn, dus
Kent iemand een verband tussen gordelroos en een kaasmolaar?
Groet!
LaMama

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.