Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Asa Torell

Asa Torell

31-03-2009 om 19:58

Kan eczeemplekje vanzelf overgaan?

Zoon (5) heeft al zeker een maand een eczeemplekje (denk ik) in zijn gezicht zitten. Het lijkt hem helemaal niet te storen, hij krabt er niet aan en zegt ook dat het niet jeukt. Ik vroeg me af of zoiets ook wel vanzelf kan overgaan (nu het warmer wordt bijvoorbeeld) of dat we toch het beste naar de dokter kunnen voor een zalfje.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
MariaV

MariaV

31-03-2009 om 20:45

Ja hoor

Als je niet zeker weetr of het eczeem is, kan het nooit kwaad om je huisarts even te laten kijken. Maar eczeem kan prima vanzelf wegtrekken, bijvoorbeld als je zoon iets meer in de zon komt. In de tussentijd kun je het plekje goed vet houden, dat is de eerste behandeling van eczeem.
Maria

Yvon Meijer

Yvon Meijer

31-03-2009 om 21:24

Zalf

Even een tijdje smeren met zalf 50%vaseline50%paraffine, dan verdwijnt het zo. Goedkoop bij de apotheek. Groetjes.

Hanne.

Hanne.

01-04-2009 om 08:49

Als het er al een maand zit

Als het er al een maand zit lijkt het me onwaarschijnlijk dat het spontaan gaat verdwijnen.

Hier willen kleine plekjes nog wel eens spontaan verdwijnen, maar dan is het na een paar dagen. Vervolgens duiken ze meestal wel een paar cm verder weer op.

Vet houden is wel altijd goed bij eczeem, dus dat kan je sowieso doen, maar als het er al zo lang zit zou ik toch even langs de dokter gaan (aan de andere kant: als hij er geen last van heeft.....)

Ellen Wouters

Ellen Wouters

01-04-2009 om 13:21

Yvon

", dan verdwijnt het zo"

Hoe weet je dat? Heb je een kristallen bol waarin je kunt zien dat het bv geen schimmeltje is?

Yvon Meijer

Yvon Meijer

01-04-2009 om 15:41

Ellen

Ja, hartstikke handig zo'n bol

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.