Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

MariaV

MariaV

07-03-2012 om 22:34

K.dootje?

Hoe gaat het met je, lukt het een beetje?
Maria

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
K. Dootje

K. Dootje

07-03-2012 om 23:51

Maria!

Lief van je om aan mij te denken. Het is niets minder dan een stroomversnelling. Zoon is opgenomen in het ziekenhuis, dochter kwam gisteren thuis met problemen op school en vriend is met zijn verhuis bezig. Om het helemaal rond te maken heb ik keelpijn sinds vanavond.

Maar het afbouwen loopt schitterend. Door alle drukte ben ik een paar keer een pil vergeten waardoor ik nu op een drietal dagen zit tussen twee pillen. Ik neem die nog in omdat ik een soort kortsluiting voel in mijn hoofd, ik dacht dat jij daarover schreef, dat je dat ook had bij het ontwennen. Raar genoeg heb ik het vaak bij het achteruitrijden in de auto. Een terugval heb ik niet zozeer gemerkt, het is eerder andersom dat ik me manisch voel maar dat klinkt erger dan het is.

Hoe hectisch het ook is, het gaat prima. Zoontje mag misschien morgen naar huis (is verder onderzocht en we weten nu welke bacterie hem zo moe maakt de laatste tijd), morgenavond een gesprek ivm dochter op haar school. Vriend en ik kunnen prima praten over zoon en ook over onszelf en de situatie. Het is op het randje van grappig want we hebben beiden vooral last van de mensen om ons heen die menen goed advies te moeten geven over de verdere omgang onderling terwijl we best weten wat we aan elkaar hebben, ook als ex-partners. Vooral gezien dat advies nogal op een dwingende manier over ons heen wordt gestort.

Het zal niet makkelijk zijn want er moet nog veel geregeld worden maar 1 stap tegelijk moet lukken. Cognitief ben ik wat minder alert maar dat wijt ik aan het afbouwen en de vermoeidheid. Volgende week ben ik een paar dagen alleen en dan staat er 'bijslapen' in mijn agenda

We hadden nog een derde gesprek bij de psych maar dat was gelijkaardig aan de vorige twee sessies en deed eerder slecht dan goed voor de relatie. Gelukkig hebben we daar samen over kunnen praten achteraf.

Heel erg bedankt nog eens voor je zorg. Het zijn deze kleine dingen waar ik veel aan heb. Een goed woord van iemand, een uurtje buiten met vrienden, even aan de pc zitten, een sms'je op het goede moment.

Veel groetjes

MariaV

MariaV

09-03-2012 om 10:00

Oef

Dat is wel heel veel tegelijk zeg! Als je er behoefte aan hebt, kun je natuurlijk altijd je verhaal hier kwijt. Ik kijk regelmatig.
Maria

K. Dootje

K. Dootje

10-03-2012 om 09:52

Veel

Het is inderdaad veel geweest en doordat vriend nog volop bezig is met het inrichten van zijn huis, komt hij naar mijn huis om zoon op te vangen, echt rust krijg ik helaas niet op die manier. Het liefste draaide ik de kalender een maand of twee vooruit. Sinds gisteren slaap ik veel zodat ik terug wat reserves krijg.

Bedankt en prettig weekend!

K. Dootje

K. Dootje

16-03-2012 om 14:53

Update over afbouwen ad

Misschien zijn er nog mensen die binnenkort wensen af te bouwen met de antidepressiva dus hier even een update daarover.

Uiteraard zal de situatie thuis met net een scheiding er een rol in spelen want dat is niet zomaar afzonderlijk te bekijken.

Het afbouwen zelf gaat prima lichamelijk, ik heb af en toe van die flitsen maar dan neem ik een halfje. Na het structureel afbouwen van om de dag, om de drie dagen wat ik sneller deed dan gepland omdat ik in alle drukte mijn pil vaak vergat, sta ik mezelf nu toe zuiver op gevoel af (de flitsen met name) om een halfje te nemen (5 mg) terwijl ik vorige week 10 mg nam.

Emotioneel lukt het met steun van vrienden die ik dan kort opbel of sms. Dat geeft me net de nodige rust zodat ik weer een dag verder kan want af en toe val ik zwaar terug maar ik voel me zoveel frisser in mijn hoofd! Ongelooflijk. Nu voel ik pas het overlijden van mijn vader, ik was wel verdrietig maar de laatste maanden dacht ik er amper aan terwijl het nu een plaats lijkt te krijgen.

Conclusie: als je er van af wil is het niet altijd even makkelijk maar volgens mij wel de moeite waard.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.