Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

mama 78

mama 78

22-11-2008 om 14:45

Keelpijn

Ik heb even wat tips nodig. Mijn dochter klaagt de laaste dagen veel over keelpijn. Helaas is daar zo weinig aan te doen. Ze zit vol met slijm (dat hoor je als ze praat) maar hoest niet echt.
Ik geef af en toe een dropje en zo'n zakje van de apotheek met poeder wat je moet oplossen voor taai slijm. Maar omdat ze een moeizaam drinker is, krijg ik dat absoluut niet naar binnen. Ik vind het zo zielig voor haar,
hebben jullie nog een tip? Wat doen jullie als je kind keelpijn heeft?
Alvast heel erg bedankt!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Raiza

Raiza

22-11-2008 om 17:30

Ik geef

een trachitol tabletje. Vindt ze nog lekker ook en werkt best goed. Gewoon bij de drogist of apotheek te koop. Maar vanaf welke leeftijd je die mag geven weet ik niet uit mijn hoofd, ze is 6.

Sterkte voor haar!

Honing

Ik geef een lepeltje honing. Geen "echte" geneesmiddelen. Of een beeje melk, dat is slijmvormend en verzacht dus de keer.
ALs ze erg hoesten een beetje kinderhoestdrank (dropwater van de apotheek).
groet
Suus

Puck2

Puck2

22-11-2008 om 21:22

Veel laten drinken en snoepjes zuigen

HEt beste werkt nog om een kind veel te laten drinken (waterijsjes eten is ook goed) en veel snoepjes te laten opzuigen (bijv. lollies doen ze lekker lang mee). Verder is er niet zoveel aan te doen, vrij verkrijgbare hoestmiddeltjes verzachten hooguit iets, net als de ijsjes en snoepjes.

judiths mama

judiths mama

23-11-2008 om 13:40

Keelontsteking

Je schrijft dat er zo weinig aan te doen is, maar mijn dochter heeft wel eens een keelontsteking gehad waar ze antibiotica voor kreeg.
Heeft ze koorts? Anders toch maar even langs de huisarts.

mama 78

mama 78

24-11-2008 om 13:20

Uitdroging?

Bedankt voor jullie reacties to nu toe! Die vand ie ijsjes vind ikeen goeie!
Het gaat nog steeds niet erg lekker. Haar keelpijn is nu weg, maar ze zit vol slijm, ze praat met een raar stemmetje.
Haar lippen zijn helemaal kapot, gebarsten, dat komt omdat ze met haar mond open slaapt nu, ze snurkt ook enorm. Ik hoor wel dat het een beetje loskomt. Maar niet genoeg.Ze houdt haar mond ook angstvallig dicht, jheel raar. Net of die vol slijm zit. Ze zegt ook dat ze hem niet zo goed open kan doen.
Ze drinkt ontzettend weinig, ze moeten er echt heel erg op aandringen. Eten doet ze al zo'n 3 dagen niet en ik vind ze nu echt lamlendig worden, ze kijkt ook erg duf uit haar ogen. Wel wil ze een beetje samen spelen.
Wanneer spreek je nu van uitdroging? Ze plast ook heel weinig (logisch als je amper drinkt) Misschien moet ik toch maar langs de huisarts nu, ik vind ze niet opknappen.
Ze is ook erg moe en hangerig.
Hebben jullie ervaring met soort uitdrogingsverschijnselen?

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.