Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

beer

beer

11-05-2010 om 18:12

Keizersnede gehad; bloeden stopt maar is nu weer terug gekomen?!

Ik heb ruim 2 weken geleden een keizersnede gehad (kon niet anders op dat moment). Vaginaal bloedverlies was miniem en stopte zelfs na een week: ik blij! Echter die week daarop begon het weer en het werd steeds heviger. Ik voelde me er ook heel slap bij en had buikpijn. het bloeden werd zelfs zo erg dat ik weer naar de gynaecoloog moest om te laten controleren of er niks van de placenta was achtergebleven. Ik kreeg een echo en volgens 2 gynaecologen was de baarmoederwand mooi glad, dus geen oneffenheden te zien. Wel zag je een grote soort stroom bloed in de baarmoeder....dit verklaarde ook het bloeden. Waar het precies dan vandaan kan komen is onduidelijk: misschien nog een stolsel. Ik kreeg een recept voor bloedverdikkers mee die ik moet slikken tot het bloeden weer stopt. Nou, na 2 dagen pillen slikken idd geen bloedverlies meer. Ik stopte er dus mee en...meteen weer bloedverlies Het ruikt ook niet lekker fris en het is helderrood (dus niet bruin). Ik dus weer an de pillen: bloeden is weer gestopt enz. Ik maak me toch alsnog een beetje zorgen....waar komt dit nou vandaan en moet dat stolsel er niet eens vanzelf uitkomen? Wie heeft dit ook gehad...was het toch geen ontsteking van het 1 of ander? Ik heb verder nu geen buikpijn, alleen soms een soort druk na het plassen. Maar dat lijkt me logisch na de ingreep.

Over 3 weken moet ik terug voor de algemene controle na een keizersnede maar dit zit me al met al toch niet zo lekker.

Alvast bedankt voor tips en/of het meedenken!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
lottie

lottie

11-05-2010 om 18:21

...

Zit er misschien nog een klein wondje in/aan de baarmoeder van de keizersnee? Niet alles met een echo goed te zien. Ik zou er gewoon op staan dat je nog een keer helemaal goed bekeken wordt, desnoods met een 3-d echo. Veel sterkte en beterschap! Het lijkt erop dat er steeds nieuw bloed komt omdat het ook helderrood is... Dus het lijkt op een wondje mijns inziens.

Teruggaan

Ik zou teruggaan en assertief zijn.Neem desnoods iemand mee die je hierin kan ondersteunen.

Damajo

Elisa Gemani

Elisa Gemani

12-05-2010 om 19:00

Bloedverlies

Als ik jou was zou ik toch zo snel mogelijk even naar de ha gaan of de gyn. Aanhoudend bloedverlies, zeker als het vers is, moet toch nagekeken worden. Die pillen nemen de oorzaak van het bloeden niet weg. Als dat verse bloed zich blijft ophopen in de baarmoeder loop je grote risico op infectie. Het kan best zijn dat er een adertje in de baarmoederwand niet goed gedicht is. Dit had ik ook na mijn baarmoederverwijdering en binnen 24 uur moest ik opnieuw onder het mes, had ik de helft van mijn bloed verloren en moest ik een bloedtransfusie. Het was kantje boord... Neem het zekere voor het onzekere!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.