Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Kiezen op elkaar

Ik heb al lange tijd last van m'n kaak. Voornamelijk rechts, in de hoek richting oor. Geeuwen en bijv. stokbrood of ciabatta brood eten doet pijn. De tandarts zegt dat ik te vaak m'n kiezen op elkaar heb, waarschijnlijk onbewust. Ik betrap me er zelf ook op, vooral als ik druk bezig/geconcentreerd ben. Hij zag dat ik aardig wat groeven in m'n kiezen heb. Ik weet niet zeker of ik 's nachts met m'n tanden knars. In ieder geval stoort het me erg want ook 's ochtends doet het al zeer. Kan de tandart een bitje voor me maken? Hij heeft me wat tips gegeven voor het geeuwen (puntje van de tong achterin gehemelte om m'n mond niet te wijd te openen) en een paar keep per dag bewust m'n kaak te ontspannen. Is er nog iets anders wat ik kan doen?
Zwelgje

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Mamvantwee

Mamvantwee

23-10-2008 om 07:53

Bitje

Mijn man heeft sinds kort een bitje, om het knarsentanden 's nachts tegen te gaan, en dat werkt prima. Werd bij ons ook vergoed door de (aanvullende) verzekering. Ik denk toch dat je dit met je tandarts kunt bespreken?

Iris

Iris

23-10-2008 om 09:30

Kauwgom?

Misschien kun je overdag kauwgom kauwen? Dat ontspant ook. Bovendien als je kauwgom kauwt kun je beter nadenken en je concentreren heb ik laatst ergens gelezen.

Bitje en nekklachten

mijn man knarste s,nachts ook heel erg waardoor zijn kiezen erg snel sleten,ook had hij veel last van verkrampte nek en kaakspieren.
sinds hij een bitje heeft laten maken ,knarst hij veel minder(door dat bitje slaapt hij namelijk vaker met zijn mond open)en zijn ook zijn nekklachten veel minder.

Zwelgje

Zwelgje

23-10-2008 om 09:58 Topicstarter

Bedankt

Nou, dan weet ik waar wie ik deze week even naar toe moet.. Bedankt!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.