Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Sascha2

Sascha2

08-01-2009 om 21:48

Kind met eczeem - oilatum?

Hoi,
Mijn dochter heeft erg vaak last van eczeem en droge huid. Inmiddels is haar huid op een aantal eczeemplaatsten ontstoken. Nu las ik ergens over Oilatum en Oilatum plus. Dit als olie voor in bad. De plusvariant heeft antibacteriele werking en zou kunnen helpen tegen het ontwikkelen van ontstekingen van de eczeemhuid. Kent iemand oilatum? En zo ja, wat zijn de ervaringen?
Alvast bedankt!
Sascha

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Mari

Mari

09-01-2009 om 08:50

Huisarts

Als de eczeem plekken ontstoken zijn dan kan je beter naar de huisarts gaan dan zelf dokteren. Dan werkt een hormoonzalf met ontstekingsremmer beter. Wat bad produkten betreft, het blijft een kwestie van uitproberen. Wat voor één kind werkt, werkt misschien niet voor de ander. Ik heb over de jaren al heel wat geprobeerd voor mijn dochter. Het beste is geen bad, maar kort douchen, niet te vaak (2 keer per week) en na afloop goed insmeren met vette zalf. Ze gebruikt nu Dermolex douche olie en we zijn daar erg tevreden over.

gr. Mari

Sascha2

Sascha2

09-01-2009 om 09:19

Mari

Klopt, met een ontstoken huid kun je beter naar de dokter gaan en dat heb ik vorige week dan ook gedaan Een fucidinezalf en een cetomacrogolzalf rijker geworden en die slaan snel aan. De plekken worden iedere dag snel minder. Maar omdat ze nu eenmaal die kwetsbare huid heeft, dacht ik eens te informeren naar middelen die nieuwe problemen kunnen voorkomen/beperken. Ik realiseer me dat ze die huid heeft en dat het kwakkelen zal blijven de komende tijd. In bad gaat ze 1 a 2x per week, niet vaker en tot nu toe gebruik ik meestal Zarqaspullen. Mijn jongste dochter heeft ook eenzelfde huid helaas. Alhoewel het bij haar nog niet ontstoken is geraakt. Wel overal schrale eczeemplekken. Mijn zoon leek ook een kwetsbare huid te hebben, had als baby veel eczeem, maar lijkt er nu bijna geen last meer van te hebben. Bij hem volstaat een lanette creme.
Maar Dermolex, ik zal er eens naar zoeken. En inderdaad, wat voor de een werkt hoeft voor de ander niet te werken.
Dank je voor je reactie!
Sascha

Hier ook

Hier een kleuter met een hele gevoelige huid. Hij heeft als baby ontzettend veel last van eczeem gehad, lag bijna constant met sokjes om zijn handjes tegen het krabben
Inmiddels 4 jaar en het gaat beter, niet vaak eczeemplekken meer. Hij doucht/baddert maximaal 3 keer per week, als hij in bad gaat dan met Balneum olie. Na het bad smeer ik hem helemaal in met Dermalex creme, dit is echt een heel fijne, vette, niet plakkende creme. Op deze manier houden we het vrij goed onder controle. Als er weer zo'n echte plek is smeren we het in met de hormooncreme van de dokter, maar dat is gelukkig steeds minder vaak nodig.
's morgens en 's avonds smeren we hem altijd helemaal in met de Dermalexcreme.
Wat ook een tijd goed heeft geholpen is 2 x per dag insmeren met Cardiflor creme (van VSM).
Sterkte ermee, het blijft een beetje zoeken naar de beste behandeling.
Groetjes!

Tineke

Tineke

09-01-2009 om 10:04

Oilatum plus

Ja, oilatum-plus is echt goed! Ik heb jatren op advies van dermatoloog gebadderd met oilatum-plus, tot ik het niet meer kon verkrijgen bij de apotheek. Het werkte beslist, voorkwam ook ernstiger eczeem.
Waar koop jij het?

Sascha2

Sascha2

09-01-2009 om 15:00

Kaatje

He, o jee, nu krijg ik de indruk dat het misschien niet meer te krijgen is? Ik had er op internet van gelezen en begreep dat het bij de apotheek te koop is. Huhm, misschien ga ik straks nog even het internet op om te kijken of het online te koop is. Ik laat het je weten!
Sascha

Sascha2

Sascha2

09-01-2009 om 15:02

Sanneke

Haha, het gaat wel aardig gelijk op zo he? Dus jij ook al een kind met eczeem? Heeft Tessa ook een eczeemhuid? Mijn Tessa dus wel. Eigenlijk vanaf het begin al. In de catgegorie baby wint zij het hier thuis: de meeste plekjes. Floor had er juist bijna geen last van, maar wint dus in de categorie dreumes/peuter/kleuter-to-be Erg sneu om haar huidje steeds maar weer kapot te zien gaan. Tot nu toe smeren wij met lanette creme, maar echt iets uithalen doet het niet, lijkt het. Op naar de tips uit dit draadje dus

Nee

gelukkig heeft zij geen last, haar huid is niet eens droog! Een hele aparte ervaring voor ons hahaha
Lanette creme deed bij Dennis ook echt helemaal niks, behalve ontzettend plakken
Misschien moeten we eens uitzoeken of we geen familie zijn hahaha Allebei kids met eczeem, allebei ppd, allebei dezelfde naam voor onze dochter hahahaha

Lady Grey

Lady Grey

09-01-2009 om 21:03

Invetten helpt hier niet

Het eczeem komt kennelijk echt van binnenuit. Ik smeer dochter (3) nu braaf elk avond in met vaseline/parafine want haar huid kraakt van droogte, maar het is zich al aan het omzetten in echt eczeem. Die vas/par is zomers te vet, dan meestal Lanette.

Ik ben een beetje huiverig voor zalven die niet door de huisarts voorgeschreven worden, want ze kan bv. al niet tegen wolvet.

Wat bad/douche betref: hier 1x per week in bad met een grote hoeveelheid dodezeezout, lekker een tijdje laten zitten. Dan is ze minder droog dan na een korte douche.

Rembrand

Rembrand

09-01-2009 om 21:56

Locobase repair.

Werkt bij mij perfect !
Overigens kan je op www.kindereczeem.nl ook heel veel nuttige informatie vinden.
M.

Hier

Ooit wat monstertjes ervan geprobeerd, maar 't beviel niet zo. Met Locobase bleef hij ook krabben trouwens.

Van de huisarts: lanetteZALF en klasse III hormoonzalf was het effectiefst.

Bad/douche: spul van Louis Widmer.

Hier

GEbruik ik balneum voor in bad douche. Verder omdat mijn zoon veel zwemt droogt de huid heel erg uit. We hebben hormoonzalf voor heftige reaktie en combinatie van cetomacrogol en vaseline 50% voor over de droge delen. Dat werkt super, binnen een week was de huid rustig en smeren we inmiddels nog maar 1 keer per week.

Sascha2

Sascha2

19-01-2009 om 13:46

Bedankt

Voor de reacties! Tot nu toe beginnen de ontstoken plekken aardig weg te gaan mbv fucidine en de cetomacrogolzalf. Wat we erna gaan doen, ik denk dat ik het hou bij Zarqa en de cetomacrogol voor het onderhouden van de huid. Wie weet wordt haar huidje na de winter weer even wat rustiger.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.