Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

andrea2

andrea2

03-08-2009 om 16:22

Kind met hartritmestoornis

Hoi allemaal,

Even een vraag in het algemeen. Onze dochter (9) heeft sinds 2 jaar af en toe last van een hartritmestoornis. Van het ene op het andere moment slaat haar hart op hol,zonder aanleiding. We hebben het natuurlijk laten onderzoeken door een kindercardiologe en haar conclusie was, SVT, supra-ventriculaire tachycardie. I.p. ongevaarlijk zolang dochter het zelf kan laten stoppen. Tot maandag lukte dat ook prima, zodra ze plat ging was het over en kon ze weer normaal functioneren.

Maar nu... maandagavond kwam ze thuis van een speelafspraak en was ze duidelijk beroerd, ze had al een poosje last van haar hart en het stopte niet als ze ging liggen, hup naar het ziekenhuis dus. Daar hebben ze eerst alle truukjes geprobeerd en kwamen ze tot de conclusie dat het idd anders was dan voorheen en dat ze moesten ingrijpen. Meis kreeg een infuus (groot gevecht overigens) en vervolgens een medicijn dat haar hart even stopte en herstartte. Een rotgevoel. En ze was al zo beroerd,arm kind. Na twee keer proberen lukte het en kreeg ze weer een normaal hartritme.

Binnenkort spreken we weer met de cardiologe. Gezien dit voorval denk ik dat ze iets minder laconiek zal zijn. Er is al gesproken over een ablatie, een kleine ingreep om de electrische "kortsluiting" weg te branden in haar hart.

Mijn vraag is, zijn hier op het forum ouders met een kind met hetzelfde probleem? Wat zijn jullie ervaringen? Is het inderdaad zo dat je kind er naarmate hij/zij ouder werd, meer last kreeg van de ritmestoornissen?...Ik kan op internet erg weinig vinden over ablatie bij kinderen, behalve de medische kant. Ik zoek meer de ervaringsverhalen, te meer omdat ablatie niet altijd de oplossing is. En eigenlijk hebben we voor ons leven genoeg in ziekenhuizen gezeten ;o).

Hopelijk kunnen jullie me meer vertellen.

Liefs en groetjes

Andrea2

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Anke2

Anke2

03-08-2009 om 20:15

Dag Andrea2,
Geen ervaringen. Wel even laten weten dat we hier nog geregeld over Tim spreken. Mam, hoe is het nu met dat jongetje en zijn zusje waar we toen wat naar op stuurden? vragen mijn dametjes dan ineens.
Ik kan me voorstellen dat je meer dan genoeg ziekenhuis hebt gezien.
Hoop dat er mensen die die wel ervaringen hebben.
Sterkte in ieder geval!
groeten, Anke2

andrea2

andrea2

03-08-2009 om 23:04

Anke2, pelle

Anke, Wat lief dat je meisjes nog naar Tim en zijn zus vragen. Maar ja, ze hebben ook zoveel tekeningen en kaartjes gemaakt/gestuurd...met Tim gaat het heel goed. Je kan aan niets meer zien dat hij 3 jaar geleden zo ziek was. Het enige waar we nog mee bakkeleien is zijn hart...(ja precies, ookal) Er is door zijn Portacath een stolsel in zijn hart onstaan ter grote van een olijf, we zijn nu aan het onderzoeken of het gevaarlijk is. Of hij geopereerd moet worden of dat het mag blijven zitten. Dat horen we volgende week.

Pelle, dank je wel voor de links, deze hyve had ik inderdaad nog niet gevonden. Na wat door surfen heb ik wel wat nuttige verhalen gelezen. (het is idd niet aangeboren)

groetjes,

Andrea2

Anke2

Anke2

04-08-2009 om 23:14

Kaartjes

Dag Andrea,
Fijn dat het nu zo goed gaat met je zoon! Is het alweer drie jaar geleden? Mochten kaartjes weer aangenaam zijn, laat maar weten. Sterkte voor jullie volgende week! En met je dochter natuurlijk ook.
prettige avond,
Anke

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.