Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Kinderwens en ongelukkig in baan


Leene

Leene

24-11-2021 om 17:08



"Als ik je zin lees met; je kan nog drie keer wisselen, dan denk ik; hoe in godsnaam? Maar wisselen binnen iets wat je al doet/je eigen branche, tuurlijk. Het voelt alleen als een grote stap als ik weer iets nieuws/anders ga proberen" 

Je moet niet al te veel doordenken nu
Als je mij had verteld dat ik nog twee opleidingen zou doen met nog kleine kinderen thuis had ik je ook voor gek verklaard.
Ik werk zelf in de gezondheidszorg dat is dan wel dezelfde branche maar ik doe nu echt iets hééél anders dan eerst. Ik heb twee post HBO opleidingen gedaan toen ik al kinderen had. De eerste van 2 jaar ben ik begonnen toen oudste drie maanden was, dat was eerlijk gezegd gekkenwerk. Toen ik klaar was, was ik drie maanden zwanger van nummer twee
Toen nog een opleiding van een jaar toen de kinderen op de basisschool zaten. Dat was al beter te doen. Ik heb alle banen die ik deed met voldoening gedaan maar ik werk nu eindelijk regelmatig, geen weekenden en feestdagen meer, zelf mijn tijd indelen en veel begeleiding van mensen (wat mijn sterke kant is) en nog steeds zijn er zaken die ik niet leuk vindt. Dat blijft in elk beroep. 
Het is wel heel belangrijk niet al te veel te willen... ik kan best balen van het huis: te rommelig, ik zou veel meer willen doen etc. Sporten zou ik ook meer willen doen maar ja... er moet al zoveel en mijn ouders kwakkelen nu ook en ga ik ook vaker heen.   
Man, kinderen, baan en familie gaan voor. Nu ben je nog veel bezig met je huis: zorg dat alles klaar is zou ik je willen zeggen. Spreek met je vriend af wat jullie het meest belangrijk vinden. Echt je relatie goed houden, tijd voor kinderen en familie is het belangrijkst. Vindt je een opleiding daarnaast belangrijk, dan lukt dat wel maar dan moet je accepteren dat je vrienden wat minder ziet, je minder kan sporten en je huis soms op een zwijnenstal lijkt.(nou ja niet altijd maar soms..)
Als je al weet wat je wilt gaan doen, kun je eens kijken of je niet al vast cursussen of een korte opleiding kan doen in die richting nu je nog niet zwanger bent. 
Probeer meer bij de dag te leven. Ik vind dat laatste ook lastig hoor, kan ook lopen tobben hoe iets nu verder moet. Maar nu al inzitten over hoe je later iets voor elkaar moet krijgen werkt alleen maar contraproductief.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.