Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Pelle

Pelle

11-04-2010 om 17:48

Knakken van gewrichten

Ik heb aan oudste beloofd op te zoeken of het knakken van vingers wel of niet schadelijk is. Ik vond deze link: http://board.ogame.nl/index.php?page=Thread&threadID=241792 met heel veel ja's en nee's maar nog niet voldoende duidelijkheid voor zoon.

Wie weet het of betekend dit dat het niet schadelijk is?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Elisa Gemani

Elisa Gemani

11-04-2010 om 18:17

Knakken gewrichten

Iemand beweerde eens dat dit knakken reuma zou veroorzaken maar dat is onzin. Het is op zich niet schadelijk tenzij je te vaak en hard knakt; banden, pezen en kapsels kunnen dan opgerekt worden wat weer klachten kan geven. Het "knak" geluid komt door luchtbelletjes in de synoviale vloeistof tussen de gewrichten. Veel mensen die hypermobiel zijn kunnen zo "knakken". Ik heb het afgeleerd als kind nadat mijn gewrichten iets te vaak spontaan uit de kom vlogen

Puck

Puck

12-04-2010 om 10:06

Schadelijk of niet schadelijk

Volgens mij is er bij willem wever ooit eens een item over geweest en wat ik ervan onthouden heb is dat het niet schadelijk is voor je gewrichten. Maar dat neemt niet weg dat ik het vreselijk vind als de kinderen het doen en alleen om die reden al mogen ze het van mijn niet doen.

Mamvantwee

Mamvantwee

12-04-2010 om 10:22

Nooit iets aan overgehouden

Ik knak al mijn hele leven mijn vingers, enkels, soms tenen. En ik heb tot nu toe nergens last van hoor. Die discussie of het schadelijk is of niet, hoor ik ook al mijn hele leven.

(de relatie tot hypermobiliteit kende ik niet, maar zou ook wel wat kunnen verklaren...)

groet, Mamvantwee

Volgens de reumatoloog kan het geen kwaad

ik knak ook en meestal roept iedereen dan meteen ohhh daar krijg je reuma van!
nu heb ik dat al ... en dat zeg ik meestal ook dan:
"dat kan niet want dat heb ik al"

Ik heb het de reumatoloog gevraagd (ik knak namelijk vaak als het pijn doet en dan doet het een tijd niet meer pijn) en het kan geen kwaad...

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.