Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Jacoline29

Jacoline29

05-03-2010 om 09:29

Knobbeltje in borst (vervolg)

Hij is gearchiveerd ,dus een nieuw draadje
Ook voor meelezers.Anders vervuil ik andere draadjes

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Jacoline29

Jacoline29

05-03-2010 om 09:34

Gaan we

Update.
We hebben champagne mogen drinken en ook gedaan .
De uiteindelijke tumor was bij mij 1,7 cm, geen uitzaaingen,alles is schoon.
Ik moet preventief 6 chemo kuren daar begin ik 9 maart mee,dit heeft te maken met mijn leeftijd en de deelsnelheid v/d tumor was hoog (42 ipv 12).
Op dit moment gaat het goed met me.De expander is afgelopen woensdag bij gevuld.Ik heb dus nu een A cupje.

Jacoline

reina

reina

05-03-2010 om 09:50

Jacoline

Goed nieuws! Geniet van het moment en vast sterkte voor de komende tijd!

Rembrand

Rembrand

05-03-2010 om 19:57

Jacoline!

Wat fijn dat jullie aan de champie mochten vandaag !!
Ik wed dat je net zo opgelucht en blij bent als mijn hulp Ilone gisteren aan de telefoon klonk !!
Een dikke kus en veel sterkte met de chemo !
M.

Jacoline29

Jacoline29

05-03-2010 om 20:13

Rembrand

Ik heb 2 weken terug het nieuws gehad,niet vandaag, heb het alleen nooit op het forum gezet onder mijn draadje.

Rafelkap

Rafelkap

06-03-2010 om 14:11

Jacoline

Dat klinkt allemaal goed joh! En wat een geluk dat het knobbeltje werd ontdekt in een vroeg stadium! Sterkte met de chemokuren, hopelijk valt het mee met de bijwerkingen.

Jacoline29

Jacoline29

08-03-2010 om 15:50

Morgen

Eerste chemo,ben benieuwd,hopelijk niet te beroerd er van.Hou jullie op de hoogte.

Charlie vo

Charlie vo

08-03-2010 om 18:16

Moedige vrouw

Jacoline,
Ik heb je draadje niet gelezen om persoonlijke redenen.
Ik wou alleen zeggen dat ik je een moedige vrouw vind en je veel sterkte & beterschap wens!

Groetjes

merene

merene

08-03-2010 om 20:52

Jacoline

Veel sterkte morgen. En ik hoop met je mee dat je niet te beroerd word.

Jacoline29

Jacoline29

09-03-2010 om 19:24

1e chemo

De 1e kuur zit erin,ben nu wel moe en bekaf en erg draaierig.
Moest om 10:30 in het zh zijn voor de genetica.Om 12:30 gemeld,coldcap op en om 13:15 ongeveer de 1e kuur erin.Eerst de A,toen de C en als laatste de T.
Op de T kreeg ik een allergische reactie,in een kwartier tijd,ineens buikpijn en de maatschappelijk werkster was bij me,die zei gaat het wel,ik had gezegd ineens buikpijn te krijgen,tussen borst been en navel,kon niet goed doorademen en had het gevoel van een band om me heen en werd er rood bij,de msw heeft toen gelijk de bel ingedrukt,is naar de deur gelopen en zei bij me te blijven,heeft personeel geroepen,die kwamen er gelijk aan,moest precies omschrijven wat ik voelde,daarna gelijk dokter gebeld,die heeft toen een anti allergie middel gegeven,dat moest een half uur inwerken,toen mochten we verder met de T,dat ging daarna goed en alleen het diep ademhalen was nog niet optimaal,dus rustig gelegen en concentreren op de ademhaling.Er duizelig en moe een beetje misselijk van dat anti allergie middel,dus zo lekker naar mijn bed toe.Was niet fijn.
Krijg bij kuur 2 waarschijnlijk nu preventief dat anti allergie middel erbij via infuus.
Maar..... kuur 1 zit erin en is me niet tegen gevallen.ook al wilde ik niet.Dus 1 kruisje zetten in het hokje,nog 5 te gaan.Aftellen is begonnen.Afwachten wat de verdere reacties gaan worden.Morgen komen ze met de neulasta. 29e bloed prikken en de 30e 2e kuur,hopelijk gaat die beter dan vandaag.
Morgen belt het zh nog even en krijg ik neulasta.

jippa

jippa

09-03-2010 om 21:57

Sterkte!

Tjee, Jacoline. Die is binnen, niet op een fijne manier zo te lezen, wat een pech. Maar de kop is eraf en ik hoop dat je snel opknapt van deze eerste kuur. Laat je een beetje verwennen zou ik zeggen. Heel veel sterkte gewenst.

Dropke

Dropke

10-03-2010 om 00:21

Jacoline

Ik wil je heel veel sterkte wensen! Wat fijn dat de 1e je niet tegenviel, ondanks de tegenslag. Hoop dat de volgende door de extra maatregelen nog beter gaat. Voor nu, neem je rust ! Ik denk aan je,

liefs Dropke

Aftellen

De kop is er af Jacoline! Nu weet je al een beetje wat je te wachten staat, dan is de volgende misschien minder eng.

Vervelend dat je meteen zo'n sterke reactie kreeg maar gelukkig kunnen ze die gewoon voorkomen. Hopelijk valt de neulasta mee. Moet je zelf prikken of komt er iemand?

Jacoline29

Jacoline29

10-03-2010 om 12:16

Neulasta

Iemand komt vanmiddag die prik geven,blij toe,want ik blijf draaierig en moeiig,droge mond en keel,dus drinken doe ik wel

Jacoline

Veel drinken, veel slapen, en je klautert weer uit het dal omhoog. Moed houden he!

Rafelkap

Rafelkap

10-03-2010 om 19:11

I i i i i

Op OOL helpen we je meekrassen! Kriskras! Zo, weg ermee! Nog 5 keer. Verwen jezelf en rust goed uit.

Rafelkap

Rafelkap

10-03-2010 om 19:12

Haha

De titel hierboven ziet er wat raar uit. Ik schreef vijf romeinse enen!

reina

reina

11-03-2010 om 13:25

Jacoline

Die eerste zit er in! Hopenlijk voel je je alweer wat beter! Sterkte!!

Jacoline29

Jacoline29

11-03-2010 om 16:24

Hoe het gaat.

Gisteren erg moe,lag er 18:00 in,vanochtend om 7:00 wakker,wel veel wakker geweest vannacht om te plassen(joepie chemo troep eruit).Gedouched en kinderen met man weggebracht,daarna energie dip,van 9:00-10:00 laveloos op de bank gelegen even diep geslapen,2 doosjes ingepakt,broodje gemaakt,wat kleine dingetjes geregeld.Om 12:45 naar boven rusten,om 14:00 WVP en ik moet zeggen,het gaat beter,maar nog niet optimaal,waarschijnlijk wel uit de moeheid aan het komen.Ik ga proberen mijn gewone bedtijd te doen vanavond,manlief is toch nog een paar dagen vrij.Als dit iedere keer mijn reactie is op een chemo,mag ik niet klagen,hopelijk blijft het op dit niveau en herstel ik sneller namate de kuren volgen.

Elisa Gemani

Elisa Gemani

12-03-2010 om 15:21

Chemo

Mijn beste vriendin heeft ruim een jaar geleden chemo gehad nadat bij haar borstkanker vastgesteld was. De eerste kuur viel haar ook erg mee maar het werd steeds zwaarder naarmate ze meer kuren kreeg. Je lichaam krijgt echt een opdonder en hou daar rekening mee. Zij dacht eerst van "dat doen we wel even", nam niet voldoende rust en weigerde dingen uit handen te geven. Na het hele traject van chemo en bestralingen is ze "schoon" maar ze heeft nu een enorme terugval, lichamelijk en geestelijk gezien. Ze is oververmoeid, depressief en heeft therapie. Natuurlijk heeft ze ook last van de bijwerkingen van de hormoontherapie maar ze is wel teruggefloten en achteraf gezien had ze veel meer hulp geregeld willen hebben en meer toegegeven aan haar vermoeidheid. De bijwerkingen van chemo worden in het algemeen erger naarmate de kuur vordert. Niet om je bang te maken maar dan kan je er nu alvast rekening mee houden. Ook na de chemo moet je minstens een jaar uittrekken om lichamelijk en geestelijk weer volledig te herstellen. Dus pas op de plaats! Wel positief blijven en vechten; stop daar al je energie in; niet in andere zaken. Kan je dingen zoals de verzorging van de kinderen en het huishouden aan anderen overlaten? Heb je voldoende hulp?

Jacoline29

Jacoline29

12-03-2010 om 16:11

Hulp

Ik mag bellen naar mijn schoonouders,manlief kan thuiswerken en heeft een prima afspraak met de baas.
Binnenkort komt er meer rust(verhuizing is dan geweest)Gelukkig kan ik aan de bel trekken bij meerdere mensen en daar ben ik dankbaar voor.De kids gaan binnenkort weer logeren.Ben goed teruggefloten,maar weet nu wat me te wachten staat bij de volgende kuren.
Gelukkig luister ik goed naar mijn lichaam en verontschuldig me zelfs ervoor dat ik niet veel kan doen.Accepteren dat je ziek wordt is het moeilikste,vooral omdat ik nooit ziek ben.Nog 5x en dan herstellen het komt goed.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.