Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

knobbeltje

knobbeltje

22-12-2011 om 19:59

Knobbeltje in borst - weer geleide punctie


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Ely

Het verschil met een 'echte' uitslag van erfelijkheid is, dat er dan geen getallen genoemd kunnen worden. Bij een BRCA 1 of 2 uitslag, kunnen ze zeggen hoeveel risico je loopt. In ons geval kon dat niet. Wijzelf schatten het risico hoog in, maar in wezen schat je het risico zo groot in als je eigen angst.

Het 'behandelen als erfelijk' heeft ook gevolgen voor de controles, die bij een erfelijke vorm langer doorgaan. En voor mijn dochter: zij moet zich vanaf veel jongere leeftijd dan normaal laten controleren. Ze gaan dan uit van 10 jaar vóór de leeftijd waarop het jongste familielid kanker kreeg. Voor mijn dochter betekent dat, dat ze vanaf haar 25e al gecontroleerd wordt.

Ik had ruim voldoende vet gehad voor twee reconstructies uit eigen weefsel, (jaja, al mijn inspanningen ten spijt) maar ik heb een reconstructie vanuit de rug gedaan. De eigen weefsel-methode geeft een mooier resultaat, maar ik zag vreselijk op tegen twee zulke grote operaties, en zo'n langdurig herstel. Je moet het t.z.t. gewoon met de plastisch chirurg overleggen en kijken wat je aankunt of wilt. Ik ken ook vrouwen die heel happy zijn met hun a-symetrische lijf en zelfs geen prothese dragen. Kan ook nog, je hebt alle tijd om alles te overwegen.

Zofia

O wat een goed nieuws, gefeliciteerd. Ik duim voor je dat het donderdag meevalt

Ely

Ik gebruik de amazonesite vooral om binnen de vragen te zoeken naar een specifieke info. Er staat best veel info op en mensen die het willen kunnen er ook hun verhaal kwijt. Maar ik kan mij voorstellen dat het wel overweldigend is.
Nog een tip Als het een amputatie wordt, dan verstrekken sommige ziekenhuizen een bh-tje met een tijdelijke prothese. (van schuimwatten) Bij sommige ziekenhuizen krijg je alleen een losse prothese. Maar het is wel fijn om meerdere bh-s te hebben. De Hema heeft prothese-bh's. Ik vind de bh-s uit de echte winkel beter, maar die zijn ook een stuk duurder. Voor de periode van de tijdelijke prothese is het misschien wel een idee.

Ely

Ely

12-01-2012 om 23:14

Zofia, rixt en judith

Zofia: hoe was de punctie? Nog geen uitslag neem ik aan?

Rixt: heftig wat jullie meegemaakt hebben / mee moeten maken. Even voor de goede orde: qua genoeg weefsel hebben was beslist niet bedoeld als sneer, meer als zelfspot. Ik ben in mijn leven dikker geweest dan nu en was een soort blij met mijn lijf, krijg je dit. Zo is t leven maar een beetje sarcastische humor helpt me wel.
Je verhaal heeft mijn zicht op het gendrager zijn etc wel aangescherpt. Ik leefde ook in de naïve veronderstelling dat bij dubbele amputatie de kans op terugkeer nul is. Ondertussen begrepen dat je ook dan nog kans op terugkeer hebt.
Worden jullie elk half jaar gecontroleerd of vaker? En hoe?

Judith70: dank voor de tips. cynisch genoeg heb ik tijdens mijn zwangerschap een keer een zogenaamde pink ribbon bh bij de Hema gekocht. Ik kwam er thuis pas achter, ik zocht toen een stevige bh zonder beugels geloof ik. Nog niet eens zo heel lang geleden weggegooid....

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Bedankt voor de support!

Vandaag de biopsie gehad. Over 2tot3 weken krijg ik de uitslag. Met een goed scenario(geen kankercellen aangetroffen) moet ik over 3 maanden weer een colposcopie.

Met een slechtere uitslag(verdachte cellen in de baarmoeder) gaat er meer gebeuren. Voorlopig hoop ik op het beste scenario.

Er is ook een echo gemaakt van de baarmoeder en die zag er goed uit. De arts die de biopsie deed zei dat de baarmoederwand heel erg dun was. Ik geloof dat dat op zich een goed teken is. Ik heb vertrouwen dat het met een sisser afloopt.

Petr@

Petr@

15-01-2012 om 17:22

Zofia

Misschien wel een heel domme vraag die ik nu ga stellen, maar is het niet fijner voor jouw gemoedsrust om de baarmoeder te verwijderen?

Petr@

Petr@

15-01-2012 om 17:23

de duimen draaien natuurlijk weer!

liefs,
Petr@

Lief, petr@

Dank je voor het duimen! Ik heb een neuromusculaire ziekte waardoor het vooralsnog riskanter is (ivm narcose) om de baarmoeder weg te halen dan om hem te laten zitten.

Zofia

Fijn dat de knobbel goedaardig is/lijkt te zijn!
Soms lijkt het alsof alle (on)gezondheidsperikelen samenvallen, he?
Nu hopen dat de uitslag van de baarmoeder ook goed is..

(PS vaak kan epiduraal toch wel? of bij jou ook niet zo verstandig?)

Sterkte en liefs!

Hey mien!

Ik heb geen idee of ze dit ook epiduraal doen hier. Maar hopelijk is het gewoon helemaal niet nodig.

Het stomme is, dat ik, omdat ik (net nu)al zoveel aan het dokteren was, ik bijna het eerste uitstrijkje had laten zitten en eigenlijk niet ook nog eens wilde gaan zeuren over een minuscuul knobbeltje en een pijnloze rode kring op mijn borst. Beetje kop in het zand idee.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.