Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Anne

Anne

21-09-2008 om 18:07

Kobalt allergie

hallo

ik vroeg mij af of iemand hier bekend is met kobalt allergie ?
mijn man heeft dit maar kan er heel weinig over vinden, het is tegen hem gezegdt dat hij beter donkere kleuren kan vermijden vooral zwart en blauw, maar kan grijs dan wel of bruin ??

ik vind dit heel moeilijk eigenlijk

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
*Sophie*

*Sophie*

21-09-2008 om 23:11

Och anne

Ik heb me vandaag gek gezocht, naar dat ene papier waar op stond dat ik er allergisch voor ben en hoe er mee om te gaan enzo. Dat had ik gekregen van de allergoloog nadat ik oa op kobalt positief geageerde, nogal zelfs, want je hebt het in gradaties. Maar ik kan het (nog) nergens vinden!!! Zoo stom!

Reageert je man ook op andere stoffen? Bij mij was het ook op nikkel (zoals half Nederland overigens) en amalgaam en parfum en allerlei metalen...ik weet het niet precies meer, het is ook al zo lang geleden

Maar wat ik je wilde vertellen: ik heb met die kobaltallergie niet specifiek rekening gehouden, vanaf toen. Wat kun je ermee? Als je overal rekening mee gaat houden heb je geen leven meer! Ik zou je man aanraden alleen dat te doen waar hij echt knetterlast van heeft. Misschien is dat wel die kobalt? Tja, dat zou kunnen natuurlijk. Hoe openbaart dit zich bij hem? Ben ik eigenlijk toch wel benieuwd naar nu, misschien herken ik toch wel het een en ander...

Mocht ik dat papier nog vinden dat zal ik het hier schrijven.

groetjes, Sophie

Anne

Anne

22-09-2008 om 08:08

Sophie

hoi hoi

hij heeft ook nikkel en parfum allergie.

wat hij merkt is vreselijk veel jeuk op benen, buik, gebied bij de edele delen, armen tja lichaam dus.

en dit openbaarde zich omdat hij al tijden die vreselijk jeuk heeft en daarom de pleister test in het ziekenhuis heeft gehad

wij denken dat de kobalt de ergste boosdoender is omdat hij eigenlijk veel (atijd) donkere kleuren draagt en dan waar de jeuk het ergste is (edele delen en voeten) daar zitten natuurlijk het ondergoed en sokken strak om het lichaam.

hopelijk vind je het papier nog terug ben heel benieuwd

groetjes Anne

*Sophie*

*Sophie*

22-09-2008 om 12:03

Wasmiddel?

Het jeukverhaal herken ik maar al te goed!!! Maar dan kom ik ook gelijk op de vraag wat voor wasmiddel jullie gebruiken? En onder de douche? Welke zeep? En gebruikt hij zeep? Want weet je dat je eigenlijk haast geen zeep hoeft te gebruiken? Als je iedere dag kort en niet te heet douchet kun je volstaan met heel weinig of niks.
Heeft hij een droge huid? Goh, ik word af en toe ook gek van de jeuk. Maar komt dat door die kobalt dan? Ik zal nog eens goed zoeken, ik ben toch weer erg benieuwd, want het zou wel fijn zijn als ik daar ook van af kan komen. Maar nooit meer een spijkerbroek aan??? Nee toch? Ik draag iedere dag een spijkerbroek!!!!! En m'n mooie nieuwe zwarte bh... juist aan de onderkant van m'n borsten jeukt het vaak zoooooooooooo erg! Maar volgens mij komt dat van de echt droge huid daar, of toch niet dan???

Je 'hoort' nog van me.

groetjes, Sophie.

Anne

Anne

22-09-2008 om 13:05

Ik weer

hij gebruikt nu alles van neutral alleen het wasmiddel heb ik nog niet vervangen had nog een voorraad staan en daar ben ik nu met de laatste bezig en dan ga ik ook over op de neutral.

hij heeft dacht ik geen droge huid , ik zal hem eens vragen.

maar volgens de dermatoloog komt de jeuk mede door de kobaltallergie, kijk hij heeft er ook nog eens huisstofmijt bij wat ook weer jeuk kan veroorzaken en
daar hebben we ook al de dingen voor aangepast (hoezen bed) en daar heeft hij nu een kuur van 3 tot 5 jaar voor gekregen om daar immuun voor te worden

we spreken elkaar vast weer

doeggiee Anne

jacci

jacci

22-09-2008 om 14:11

Testen

Mijn moeder deed vroeger altijd een klein reepje/stukje stof op de rug van mijn zusje. (afplakken he) Als ze er geen uitslag van kreeg kon ze de broek aan en anders niet. Dit om te weten wat je wel of niet aan kan. Het ene blauw kon wel en het andere niet. Jacci

Bloempje

Bloempje

23-09-2008 om 13:35

Wasmiddel

Eh... niet om het een of ander, maar ik zou per direct stoppen met die laatste fles wasmiddel!
Mijn zoontje van 4,5 reageert precies zo op onder andere Persil, Dash en een eigen merk middel. Vreselijke jeuk op diverse plaatsen. Vanaf het moment dat ik Neutral wasmiddel gebruikte was het over.
Succes! Ik hoop dat bij je man ook een hoop overgaat als je Neutral gaat gebruiken. Zo niet, dan kun je altijd je laatste restje nog gebruiken...
Groetjes, Bloempje

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.