Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Geertruida

Geertruida

21-02-2013 om 13:42

Komt ie weer: mirena

Eind oktober vorig jaar heb ik mijn (tweede) koperspiraaltje ingeruild voor een Mirena. Altijd tevreden geweest met de koperspiraal, maar ik ben nu halverwege de 40 en mijn menstruaties worden steeds heftiger. Pre-menopauze dus. Koperspiraal moest toch vervangen worden en idee van de gyn was om dan maar over te stappen op een Mirena.
Ding zit dus zo 4 maanden en op zich ben ik tevree. Menstruatie (als dat het is, dan) stelt niet veel meer voor. Voor de rest bijzonder weinig last van bijwerkingen. Maar... dat spotten... eindeloos! Van een paar druppels per dag tot heviger (menstruatie??) en weer terug.. ben bijna nog geen dag 'droog' geweest in die 4 maanden..
Ik krijg daar wel bijzonder genoeg van, moet ik zeggen.. elke dag inlegkruisjes, kleine of grote, dan ineens weer maandverband nodig, het ruikt.. pff.. daarom kom ik hier voor een 'hart onder de riem'. Zijn er meer dames die zo lang hebben gespot en is dat dan echt over na de beruchte 6 maanden gewenningsperiode?? Ding bevalt verder prima en ik zou het zo zonde vinden als ik alleen om dat spotten zou moeten opgeven..

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Hanne.

Hanne.

21-02-2013 om 13:52

Mijn ervaring is dat het over gaat.

Cicade

Cicade

21-02-2013 om 15:47

Gaat over

Ook hier positieve ervaringen, maar inderdaad pas na een half jaar, dus ik zou die paar maanden sowieso nog even volhouden.

Headache

Headache

21-02-2013 om 18:56

Vraagje

Wordt de mirena ook nog vergoed of moet je alles zelf betalen?

Flora B

Flora B

21-02-2013 om 19:28

Tanden op elkaar

Echt... na een half jaar is het over, ik zat er toen ook helemaal door heen, zelfs er mee naar de HA geweest, die heeft toen ter plaatse de gynaecoloog gebeld,hij had 1 woord voor mij, VOLHOUDEN! en dan heb je er 4 en een half jaar geen last meer van.

Ik heb ondertussen de 3e mirena, nooit geen last van spotting meer gehad ook niet toen ze vervangen moest worden.

Lynna

Lynna

21-02-2013 om 22:58

Twee jaar

Na 2 jaar had ik nog 2 weken last van spotting en daarna was ik 2 weken zonder. Het ruiken ging na een maand of 4 over.
Uiteindelijk heb ik een essure genomen.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Jip

Jip

22-02-2013 om 07:52

Volhouden!

Het gaat over zoals al gezegd, dus nog echt even volhouden. Heb na twee koperspiralen nu alweer mijn tweede Mirena. Komt goed!

annabel68

annabel68

22-02-2013 om 10:30

Ruiken?

Dames, vertel, wat bedoelen jullie met 'ruiken'? Ik heb vorig jaar mijn derde mirena laten plaatsen en heb net als voorgaande spreeksters na eerst een half jaar spotting daarna nooit meer last gehad, ook niet bij het plaatsen van een nieuwe mirena. Ik kamp echter al wel een lange tijd met een nare geur. Een beetje vissige lucht (sorry, klinkt wat onsmakelijk). Ben hier al meerdere keren mee naar ha geweest en heb zelfs meerdere antibioticakuren gehad omdat er een infectie was ontdekt. Echter, de laatste keer, toen ik in weer naar de ha was omdat er weer klachten waren werd er geen infectie ontdekt. Ik word er zo moedeloos van! Want de geur blijft dus terugkomen. En nou lees ik hier dat het misschien wel eens verband zou kunnen hebben met de mirena! Dus dames, vertel!
GRoet, Annabel

margje van dijk

margje van dijk

22-02-2013 om 11:17

Inderdaad

Ik heb ook al ruimschoots mijn 2e Mirena en ben een zeer tevreden gebruiker. Maar ik kan me ook nog herinneren hoe moedeloos ik daar in het begin van werd. En zoals bij de anderen: na een half jaar was het echt over. En daarna is het helemaal genieten

Annabel, ik herken helemaal niets van wat jij beschrijft. En ik denk dat Lynna bedoelt dat als je last van royale spotting hebt, dat je DAT dan ook ruikt (?).

Ik neem er gewoon nog een als deze verlopen is. Ben er zeer gelukkig mee.

Margje

Geertruida

Geertruida

22-02-2013 om 11:43

Verschil in kleur

Ik merk niet alleen een verschil in, laat ik het zeggen, 'vocht'verlies per dag (soms een paar druppels, soms een maandverbandje vol) maar ook in de kleur van het vocht. Soms is het helder rood bloed, met hier en daar een stolseltje, soms is het een soort van bruine afscheiding. En vooral die laatste ruikt... Daar heb je praktisch gezien dan wel niet zo'n last van, qua hoeveelheid dan, maar die lucht...
Het lijkt inderdaad wel alsof je lichaam tijd nodig heeft om alle 'ouwe rotzooi' uit je baarmoeder op te ruimen, voordat deze schoon genoeg is om niet meer te hoeven bloeden. Gisteravond weer een stolseltje verloren. Hoop dat ik bijna leeg ben!

Vic

Vic

22-02-2013 om 11:59

Drama

Ik heb langer dan een half jaar een mirena gehad en het bleef een groot drama. Naast het spotten kreeg ik ook last van haaruitval, gewichtsverlies en stemmingswisselingen. Dat gecombineerd met een libido van 0.

Marie

Marie

22-02-2013 om 13:23

Annabel - schimmeltje

Hoi Annabel
Ik heb ook mijn derde mirena (al 3 jaar) en sinds een jaar heb ik weer "last" van lichte menstruaties, keurig om de 4 weken dat weer wel.
Maar ik heb ook een poos last gehad van roodheid en jeuk en afscheiding. Wel Gyno-daktarin e.d. gebruikt, maar hielp eigenlijk niet voldoende.
Toen eens bij een (grote) drogist/natuurwinkel gevraagd en de drogist raadde me aan om Multigyn Actigel te gaan gebruiken en dat hielp echt heel goed. Probeer dat eens zou ik zeggen.
http://multigyn.salesmark.net/
succes

Vic

Vic

22-02-2013 om 13:46

Vis

Een visgeur lijkt me eerder veroorzaakt dan een bacteriƫle infectie dan door een schimmel. Verder is het heel onverstandig om in dat gebied te gaan poetsen en doen met allerlei gels en wasemulsies. Dat verstoord alleen maar het natuurlijke evenwicht en zorgt voor (nog meer) klachten.

Jacquel

Jacquel

23-02-2013 om 12:22

Na twee jaar spotten gestopt met mirena

De titel zegt het al, bij mij is het spotten nooit gestopt. En na 2 jaar elke dag spotten had ik er wel genoeg van en heb ik de Mirena laten verwijderen.

Wat me in de loop der tijd wel duidelijk is geworden van berichten op forums is dat iedereen weer anders reageert op de Mirena. Dus ik ben bang dat onze ervaringen helemaal niets zeggen over hoe het jou zal vergaan.

Menstruatiebloed

Ik denk dat Geertruida bedoelt dat menstruatiebloed gaat stinken na een tijdje, ook al was je jezelf regelmatig. Ik kan me voorstellen dat je het zat bent na vier maanden elke dag ongesteld zijn.

Hopelijk ben je hier inderdaad over twee maanden vanaf en zoniet, is een poliklinische sterilisatie dan misschien het overwegen waard?

Lynna

En hoe bevalt die essure jou? Ik las via google dat dat in feite een vorm van sterilisatie is? Is misschien ook wel iets voor mij.
Hier trouwens herkenning wat betreft ietwat vochtverlies in combinatie met vissige geur (en verder geen irritatie dus ik denk eigenlijk geen infectie oid). Geen ervaring met spotting.
Groet,
Vonda

K. Dootje

K. Dootje

06-03-2013 om 23:05

Vonda

Een visgeur kan wijzen op Gardnerella, heb je dat al eens laten onderzoeken? Anders ben je er zo vanaf met een kuur.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.