Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

koentje

koentje

12-01-2009 om 22:32

Koorts, niet zweten

Zoon heeft vanaf zondagochtend 39,3 tot 39,7 koorts aan een stuk. Wat me opvalt is dat hij niet tot nauwlijks zweet. Hij drinkt niet zo heel veel, maar toch wel regelmatig wat.
Is dat erg? Raakt hij zo zijn warmte wel kwijt?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Lola75

Lola75

12-01-2009 om 22:39

Ja hoor

Mijn kinderen zweten eigenlijk nauwelijks tot nooit, ook niet als ze koorts hebben. Ze worden rood en hooguit wat klam. De porieën verwijden, zo raken ze hun warmte kwijt, de één zweet hierbij meer dan de ander.
Belangrijk is dat je zorgt dat je zoon luchtig gekleed is (zodat hij zijn warmte dus wel kwijt kan) en inderdaad voldoende drinkt. Zolang hij blijft plassen en goed alert reageert is het oké.
Beterschap!

Prulletje

Prulletje

12-01-2009 om 22:57

Ik ook niet

Ik had laatst griep en twee dagen veertig graden koorts. De eerste dag had ik het koud. Ik zweette ook helemaal niet. De dag erna zweette ik voor tien en heb ik de volgende ochtend snel het beddengoed verschoont, of eigenlijk daartoe opdracht gegeven

Prulletje

Jesse_1

Jesse_1

12-01-2009 om 23:24

Koorts

Als je koorts KRIJGT is de referentietemperatuur in het lichaam te hoog. Je denkt dat je te koud bent en gaat rillen en je temperatuur gaat omhoog.
Als je eenmaal koorts HEBT zit je "op temperatuur" (rillen/zweten hoeft dus niet).
Als de koorts gaat dalen gaat de referentietemperatuur weer naar normaal. De (koorts)temperatuur die je hebt is te hoog, dus je gaat zweten om de warmte kwijt te raken.

Het is dus logisch dat je zoon niet zweet, want hij 'wil' zijn warmte niet kwijtraken, maar juist vasthouden.

Jesse

koentje

koentje

13-01-2009 om 12:08

Nou...

Ik heb hem gister naar bed gebracht met 39.7 en een paracetemolletje. Vanochtend werd hij wakker met 37.2! Ik zou verwachten dat het geleidelijk gaat, maar meneer lijkt praktisch beter. Hij ziet wat pips dat wel.
Inmiddels is man ook ziek thuis gekomen uit het werk gisteren. Hij was onderweg in de trein flauwgevallen en kwam lijkwit thuis.
En ik ... ik heb de hele tijd het gevoel dat ik na een trap al buiten adem ben!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.