Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

pooh Bear

pooh Bear

21-08-2012 om 17:01

Koorts zonder echt ziek te zijn.

Ik heb sinds 2 dagen aan het eind van de dag koorts. Zonder dat ik echt veel mankeer.
Had gisteren ochtend een beetje hoofdpijn en ik was een beetje moe maar verder mankeer ik niks. Aan het eind van de dag had ik het ineens koud en zelfs kippenvel vreemd want het was 27 graden.
Toen ik ging kijken had ik dus 38.5 en vanmiddag weer terwijl ik normaal nooit koorts heb.
Hebben jullie dat ook wel eens.
Zou het door de ventilator kunnen komen die ik zondag de halve dag aan gehad heb.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
amk

amk

21-08-2012 om 17:29

Warmte

je lichaam heeft nu veel meer moeite om af te koelen. Je bent als het ware oververhit. Heeft niets met die ventilator te maken denk ik.

pooh bear

pooh bear

21-08-2012 om 19:51

Maar

Daar krijg je toch geen koorts van?

Guinevere

Guinevere

21-08-2012 om 20:09

Pooh

Ik heb ook zitten twijfelen of mijn rillingen door koorts of door de warmte kwamen. Maar toen kwam er na enkele dagen een fantastisch klinkend gerochel uit mijn longen bij, opgezette klieren in de nek... dat komt toch echt niet door de warmte.
In elk geval, koorts in de warmte voelt gek! Ik hoop dat het er voor jou bij blijft.

Brianna F

Brianna F

21-08-2012 om 22:26

Ligt eraan

Ik vind 38,5 geen koorts, hooguit een lichte verhoging, bij koorts denk ik toch eerder aan 39 en hoger.
Mijn normale lichaamstemperatuur ligt rond de 38 en ik heb echt geen koorts.

pooh bear

pooh bear

21-08-2012 om 23:31

Inmiddels

Is mijn temperatuur gestegen tot 39.3 en gaat hij niet naar beneden met paracetamol.
Overigens ligt mijn temperatuur normaal altijd rond de 36.5.
Maar verder voel ik me niet heel erg ziek alleen een beetje moe en warm of koud.

K. Dootje

K. Dootje

22-08-2012 om 11:00

Dan zou ik het zekere voor het onzekere nemen en even de ha bellen of langsgaan.

Brianna F

Brianna F

22-08-2012 om 16:25

Er kan ergens een infectie opspelen, zonder dat je er echt beroerd van bent. Bloedtestje en je weet het.

pooh bear

pooh bear

22-08-2012 om 18:00

Gebeld

Vanmorgen toch maar even de huisarts gebelt maar die zei dat ik het maar moest aankijken als het na het weekend nog niet over is moet ik terugbellen

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Mari

Mari

23-08-2012 om 14:19

Maar brianna

"Ik vind 38,5 geen koorts, hooguit een lichte verhoging, bij koorts denk ik toch eerder aan 39 en hoger." En
Mijn normale lichaamstemperatuur ligt rond de 38 en ik heb echt geen koorts.""
Ja natuurlijk, als je normaal 38 hebt, is 38,5 geen koorts maar verhoging, maar dat kun je toch niet als norm voor anderen nemen dan?
Ik heb normaal 36,3. Dus als ik 38 heb, heb ik 1,7 graad hoger en dat is toch echt koorts hoor en dan voel je je toch beroerd. In jouw geval zou je met 1,7 graad hoger dus 39,7 hebben, dat is dan toch koorts?

Brianna F

Brianna F

23-08-2012 om 14:54

Mari

Je hebt helemaal gelijk. Voor iemand met een lagere basistemperatuur voelt het natuurlijk aan als koorts.

Vic

Vic

24-08-2012 om 14:03

Ik ook

Normaal heb ik een temperatuur tussen de 36 en 36,5. Vandaag heb ik het de hele dag al warm en tijdens het stofzuigen brak het zweet me uit. Temp opgenomen en was 37,9! Ik voel me niet ziek, maar helemaal goed is het natuurlijk niet.

Vic

Vic

24-08-2012 om 14:05

Aanvulling

Vergeet ik helemaal mijn vraag Ik ben gisteren naar de sauna geweest. Zou het kunnen dat mijn temperatuur daarom zo hoog is?

pooh bear

pooh bear

24-08-2012 om 15:49

Over

Bij mij is het gelukkig over. Ik weet nog steeds niet wat het geweest is.
Wel heb ik nu wat uitslag overal op mijn huid maar volgens mij is dat de warmte.

Geen idee of je ook koorts van de sauna kan krijgen.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Fiorucci

Fiorucci

24-08-2012 om 18:31

Vic

Nee, die ervaring heb ik helemaal niet met saunabezoek. En daar heb ik eigenlijk ook nooit van gehoord.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.