Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Barbara

Barbara

17-01-2010 om 11:49

Koortslip

Hallo allemaal.Ik heb een vraag over koortslip. Ik ben kraamverzorgster en kan/mag dus niet werken met een koortslip. Als ik er 1 heb (gelukkig niet vaak) probeer ik er dan ook zo snel mogelijk vanaf te komen. Ik heb al van alles geprobeerd, alle soorten zalfjes die er zijn maar niks helpt echt goed.Ik heb ook compeedpleisters geprobeerd en dacht dat het heel goed hielp, alleen na 3 dagen kreeg ik m op een andere plek weer terug, en dat 3 x achter elkaar! Nu heb ik iets gelezen over de herpotherm (hotkiss)ik ben heel benieuwd of iemand er ervaring mee heeft.
Ik hoor het graag van jullie,
groetjes Barbara

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Carolien

Carolien

17-01-2010 om 16:58

Ja hier

Ik ben er enthousiast over. Ik had regelmatig herpesuitbraken (iedere paar weken, zeg maar) en ik heb alles geprobeerd (aciclovir, compeed, akolip, preventief slikken van l-lysine tableten), maar niets hielp. Afgelopen zomer heb ik dan eindelijk een herpotherm aangeschaft.
Vrij snel daarna kreeg ik een uitbraak en die heb ik in de kiem gesmoord met de warmtestootjes. Sinds die tijd heb ik nog maar twee (!) keer een uitbraak gehad, alsof het verwarmen bij de eerste uitbraak ervoor zorgde dat het later minder vaak gebeurde. De keer erna had ik het te laat in de gaten en kon ik 'm niet voorkomen. Maar ik ben warmtestootjes blijven geven en uiteindelijk was ik vergeleken met vroeger in de helft van de tijd klaar. Daarna nog 1 in de kiem gesmoord. Ik ben dus enthousiast.
Ik kreeg alleen wel vlak na het eerste gebruik een flinke aanval van netelroos. Sommigen zeggen: dat krijg je ervan, als je het aan de ene kant onderdrukt, steekt het op een ander plek de kop op. Of het zo is, ik weet het niet, maar ik ben wel blij dat ik niet meer zo ontzettend vaak hoef op te passen met die akelige herpes.
Groetjes,
Carolien

Barbara

Barbara

18-01-2010 om 11:08

Netelroos

Hoi Carolien, ik denk dat ik er ook 1 ga aanschaffen al is het voor de plekken die ik nu heb al te laat,dat zal ik gewoon uit moeten zitten
ik heb nog even iets gelezen over netelroos maar dat kan je dus krijgen van warmte,kou, druk of zonlicht op de huid, dus dat zou goed kunnen dat het door het verwarmen komt.
groetjes Barbara

Carolien

Carolien

18-01-2010 om 20:59

Barbara

Hoewel het mijn grote aanval wel een dag na eerste gebruik van herpotherm kwam en door een familielid wel een verband daarmee gesuggereerd werd, kan ik me op de een of andere manier toch nog niet voorstellen dat er een rechtreeks verband is tussen de netelroos en de herpotherm. Ik heb namelijk sinds die grote aanval chronische netelroos, terwijl ik al die tijd de herpotherm maar in twee heel korte periodes gebruikt heb. In die perioden merkte ik geen toename van de klachten. Tussendoor nooit gebruikt en de klachten gaan gewoon door. Druk lijkt op dit moment bij mij de grootste oorzaak.
Maar dan nog vind ik herpes wel zo vervelend en besmettelijk (ik had het ook toen mijn kinderen pasgeboren waren) dat ik er wel veel voor over heb om daar van af te zijn.
Succes,
Carolien

Barbara

Barbara

19-01-2010 om 20:28

Carolien

Ik had m ook toen mijn dochter net geboren was,dus extra balen! ik heb vandaag de herpotherm ontvangen en m even tegen mn hand gevoeld, maar dat was best flink heet! Staat ook in de beschrijving dat sommige mensen het als onprettig ervaren, haha ben nu wel benieuwd hoe onprettig dat is
Hoe voelt het bij jou? en hoe vaak per dag gebruik je hem dan want dat staat niet in de beschrijving.
dankjewel vast,
groetjes Barbara

Carolien

Carolien

19-01-2010 om 21:37

Barbara

Nou, het voelt echt niet fijn. Toen ik 'm net had heb ik een aantal keer 'proefgedraaid' op de plekken waar ik regelmatig uitbraken heb. Om alvast te wennen . Ik merk wel dat er groot verschil is tussen 'gewone' plekken op mijn huid (ik heb ook een paar plekken op de huid waar ik zo nu en dan een uitbraak heb), of m'n lip. Op de lip doet het meer pijn. Een troost: de warmtestoot duurt 10 seconden, dat is te overzien. Vanaf 5 tel ik af en dan lucht op.
Hoe vaak ik 'm gebruik is afhankelijk wanneer het gekriebel en getintel stopt. Zo gauw dat weer begint, geef ik weer een stoot, net zo lang tot het niet meer begint. Hoe vroeger in het proces ik begin, des te sneller het niet meer terugkomt. Toen de uitbraak een feit was (had het te laat in de gaten en was te laat begonnen met herpotherm), gaf ik ook nog stoten zo lang het jeukte en zo lang de blaasjes niet open gingen. Bij mij droogden ze toen veel sneller dan anders in en gingen ze geloof ik helemaal niet meer open.
Tussen de stoten door ontsmette ik het ding met een watje met alcohol die ik nog uit een kraampakket van lang geleden had staan.
Succes met alles, ik hoop dat het bij jou ook werkt. Ik ben benieuwd.
Groetjes,
Carolien

Babara

Babara

20-01-2010 om 09:46

Carolien

Dankje voor je uitleg, ik hoop dat een nieuwe uitbraak heel lang wegblijft, slik nu iedere dag extra vitamine c en ook euchinaforce om mn weerstand hoog te houden. Maar zogauw ik weer iets voel opkomen ga ik m gebruiken!Ben heel benieuwd.
groetjes Barbara

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.