Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

mama

mama

16-02-2009 om 16:05

Koortsstuip?

vannacht paniek in de tent; zoontje van 4.5 was al ziek de hele dag (koorts, hangerig). Bij mij in bed was ie echt heet. Heb hem rond 11 uur een kinderasprientje gegeven. Maar om ong. 1 uur wordt hij wakker en zegt wel 5x dezelfde zin en gaat zitten (nou, dat is raar.. denk ik en ik doe het licht aan). Kijkt ie voor zich uit, ziet me niet en geeft geen antwoord. Hij heeft een paar trekjes (armen-mondje). Ik natuurlijk hp bellen. Na ong. 2 min. aan de telefoon trekt hij wat bij, volgt hij zijn knuffel weer en geeft ie antwoord. Daarna is hij moe en slaapt ie. Vandaag is ie nog wat ziekig maar redelijk te pas. Ik vind het wat vaag, was dit een droom/hallucinatie of toch een kleine koortsstuip?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Sandra

Sandra

16-02-2009 om 21:31

Weet niet

Ik was er natuurlijk niet bij, maar ik vind het niet persé zorgelijk dat een kind midden in de nacht slecht reageert. Mijn kinderen worden 's nachts wel eens wakker om naar de wc te gaan, en een gesprek is dan vaak amper mogelijk. Inderdaad 5 x het zelfde zeggen, niet op ons reageren etc. Maar wat zei de huisarts?

dana

dana

16-02-2009 om 22:07

Hier dromen

Onze zoon is 5,5 en heeft ook net de griep achter de rug. Als onze zoon koorts heeft, lichte of hoge, dan doet hij precies hetzelfde. Het lijkt wel of hij dan dieper in zijn droom op gaat. Hij zit dan ook rechtop in bed, en zegt van alles behalve zinnig, maar heeft nog wel zijn ogen dicht, en zo uit het niets, gaat hij weer liggen met zijn knuffel en slaapt verder. Heb je geprobeerd vragen te stellen? Werkt hier meestal wel namelijk.

Bij een koortsstuip worden de hersenen plotseling overspoeld met een snel stijgende temperatuur, en daardoor worden trekkingen van de spieren weergeven. Het ziet eruit als een soort epileptische aanval.
Wat zeiden ze bij de HP?

En hoe is het nu met hem?

Groeten
Dana

mama

mama

17-02-2009 om 14:22

Redelijk

het gaat weer vrij aardig, nog heeel iets warm en veel voor de tv.. voorlopig blijft ie even lekker thuis. Hij is nog wel snel huilerig.
Wat ik zo raar vond zijn de schokjes en dat hij zijn ogen open had en niet reageerde. Ik weet dat kinderen vaker niet kunnen reageren (dochter slaapwandelt wel eens) en raar kunnen dromen maar dit was zodanig dat ik de huisartsenpost belde... die zeiden koortsstuip. (ik las dat temp naar beneden ook oorzaak kan zijn.. maarja). het zal wel allemaal mee vallen...

mama 78

mama 78

18-02-2009 om 14:26

Klopt

Ik heb ook al 3x een koortsstuip meegemaakt. dat is niet echt leuk.
Ik denk idd. ook dat het een stuip is geweest, omdat hij niet op je reageerde en voor zich uit staarde.
Hou het idd. maar in de gaten. Weet je wat je moet doen mocht het nog eens voor komen? Sommige kids zijn er gevoelig voor, zoals de mijne. Ik ben altijd doodzenuwachtig als ze weer koorts hebben. Ik geef daarom ook redelijk snel paracetamol.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.