Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

stresskipje

stresskipje

22-10-2009 om 09:36

Kort lontje

Ik ben de laatste tijd nogal snel ontvlambaar en vooral mijn gezinsleden (maar soms ook andere mensen) moeten het verduren. Dit vind ik erg vervelend, voor mijn omgeving, maar ook voor mezelf.
Hoe zorg ik er nu voor dat ik iets minder fel, geirriteerd reageer naar anderen toe?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
koentje

koentje

22-10-2009 om 11:20

Je kunt proberen

beter na te denken voor je reageert en dus je impuils voor een eerste reActie te onderdrukken.
Maar nog belangrijker lijkt het me om eerst te kijken waar die spanning in jou die er blijkbaar zit, vandaan komt?
Heeft het met iets te maken wat je zelf kan herleiden. Zit je ergens over in, kan het met je hormomen te maken hebben?

Stop

Wat je zou kunnen helpen is je irritaties te (ver)kennen;
Wat je kan doen is: stop...voelen....denken...doen. Schrijf het desnoods (denkbeeldig, anders afwasbare stiften gebruiken) op de voorhoofden van degenen op wie je je boosheid richt. Op die manier haal je de scherpste angel eruit, en krijg je wat meer inzicht. Als het kan is het ook leuk je huisgenoten te laten weten dat je aan het oefenen bent.
Maarre hou wel een beetje temperament over, vind ik wel zo charmant

succes!

Mijn wedervraag

... slaap je wel genoeg?

Ik ben toch al niet de geduldigste mens op aarde, maar slaapgebrek maakt mij bepaald kribbig. Dus vandaar mijn vraag. Sorry als het een open deur is.

Groeten,

Temet

Laatste tijd?

dat is op zich wel vreemd, dan hoort het dus blijkbaar niet bij je 'normale' doen.

Is het misschien hormonaal ? Overgang, zwanger ??

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.