Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Vic

Vic

02-12-2012 om 18:14

Kosten voor beugel

Ik ben ziektenkostenverzekeringen aan het vergelijken. Mijn werkgever heeft een nieuw collectief, maar ik heb ook een nieuwe polis van de oude verzekeraar gekregen.
Wat is een betere optie qua orthodontie: 80% vergoed zonder maximum, of 100% vergoed met max 1370 euro?
De aanvullende verzekering van de verzekeraar die 80% vergoedt is een stuk goedkoper, maar als een beugeltraject onder de 1370 euro blijft, ga ik liever voor 100% vergoeding. Het is overigens 100% zeker dat jongste een beugel nodig gaat hebben. De vraag is nog of dat binnenkort is of nog een paar jaar duurt.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
P

P

02-12-2012 om 19:06

Hmm

Volgens mij kost het gemiddelde beugeltraject tussen de 2000-2500 euro toch?

Elisa Gemani

Elisa Gemani

02-12-2012 om 19:16

Kosten beugel

Ga er idd beter vanuit dat een beugel tusen de 2000-2500 Euro gaat kosten. Plus tandarts- en orthodontiekosten zullen alleen maar hoger worden in de toekomst. Mijn zoon heeft sinds vijf maanden een beugel en de offerte is gebaseerd op 2100 Euro; onvoorziene kosten nagelaten.

Vic

Vic

02-12-2012 om 19:32

Getsie

Mijn 'oude' verzekering vergoedde tot vorig jaar nog 2000 euro maar daar hebben ze nu dus 1370 euro van gemaakt. Als ik uitga van 2200 moet ik dus ruim 800 euro zelf betalen, tegenover ca. 450 bij de nieuwe verzekering. Maarja, overstappen is ook zoveel gedoe, en wie zegt dat ze niet volgend jaar wéér dat pakket gaan bijstellen ;-(

ijsvogeltje

ijsvogeltje

02-12-2012 om 20:21

Vic

Vic, zoon is hier net aan beugeltraject begonnen. Offerte gekregen: 2400 euro.
Maar was laatst niet in het nieuws dat orthodontie vanaf volgend jaar fors goedkoper wordt?

beugeltje

beugeltje

02-12-2012 om 20:29

Vic

informeer bij je tandarts/orthodontist of deze afspraken heeft of verwacht te maken met zorgverzekeraars.
Voor het afgelopen jaar betekende dit dat mijn eigen beugelofferte 2900 euro was en ik voor mijn wel verzekerde kind de beugel volledig vergoed krijg.

Neem in je verzekeringsverhaal ook een eventuele belastingteruggave mee.

bibi63

bibi63

02-12-2012 om 21:19

Zorg en zekerheid

Bij Zorg en Zekerheid vergoeden ze 2.000,-- bij de AV Gezzin (tot vorig jaar zelfs tot 2.300,--). Voordeel is ook dat maar 1 van de ouders de AV Gezzin hoeven te kiezen, de ander kan ook rustig geen AV nemen. Verder krijg je bij de AV Gezzin standaard iets van 8 of 10% gezinskorting op de premie én er wordt per kind 50,-- per jaar vergoed aan sportclub/vereniging. Ik was tevreden verder over hun ansich. En als het beugelgebeuren voorbij is, dan switch je per enig 1 januari moment weer naar een andere verz. (heel simpel).
Gr. Bibi

anna van noniemen

anna van noniemen

02-12-2012 om 21:47

Wissel bijna elk jaar...

ik zit hier oa met medicatie voor ADHD enzo, dus daar moet ik ook rekening mee houden. Lang Menzis gehad, toen overgestapt naar Zorg en Zekerheid, was ik op zich tevreden over, maar toen ging de vergoeding voor medicatie ook weer omlaag, dus vorig jaar naar FBTO, ook tevreden, maar.....je raadt het al, ze verlagen ook weer de vergoeding voor ADHD-medicatie, dus ik ga weer op zoek.
Beugels komen wel zo tussen de 2000-2500 uit, dus een flinke vergoeding is geen overbodige luxe hoor!!

anna van noniemen

anna van noniemen

02-12-2012 om 21:48

Oh, wat ik wilde zeggen

dat overstappen is echt niet veel moeite, meestal zegt de nieuwe verzekeraar alles op bij je oude, dus heb je er amper omkijken naar, alleen maar een nieuwe afsluiten dus

Vic

Vic

03-12-2012 om 10:37

Het is wel duidelijk dat mijn huidige verzekeraar de meest ongunstige is qua orthodontievergoeding, dus ik moet echt overstappen. Eerst maar eens kijken of het nieuwe collectief voldoet. Is nog een hele puzzel om te bepalen welke mogelijkheid dan het gunstigst is. Ze hebben ook een restitutiepolis, maar die is al 6 euro duurder in de basisverzekering. Volgens mij blijf ik hoe dan ook onder de 130 euro die mijn oude verzekering moet gaan kosten.

Marieke

Marieke

03-12-2012 om 11:33

Kijk eens bij deze link?

Ik vond het volgende op internet: http://www.gezondkindergebit.nl/beugels/kosten-en-vergoedingen

Ik vond het een nuttige informatieve site. Waarschijnlijk moet mijn dochter, als alles gewisseld is, ook aan de beugel (niet dat ze er zin in in heeft, maar da's een andere discussie). Ik heb gelukkig een heel goede tandarts verzekering en aanvullende verzekering waarbij de beugel 100% verzekerd is. En de tandartsverzekering met een maximale vergoeding van € 1.250 per jaar haal ik makkelijk uit: twee bruggen, 8 kronen zitten er al in, de komende jaren moeten de eerste kronen vervangen worden, ik kreeg de eerste al bij begin 20 en deze zijn nu ongeveer versleten. Kosten: € 500 tot € 750 per kroon. Twee maal per jaar controle, de tandarts vindt eigenlijk altijd wel iets, twee maal per jaar uitgebreide mondhygiënebeandeling, ik ben blij dat ik deze verzekering heb, want nu krijg ik zo'n verzekering nooit meer!

Marieke

Marieke

03-12-2012 om 12:25

Heb nu mijn zorgpolis voor me

Toevallig heb ik zaterdag mijn nieuwe polis voor 2013 gekregen. Ik ben verzekerd via Aevitae, ik heb daar het VGZ-pakket met de aanvullende verzekering VIP-pakket. Kosten basisverzekering: 107,95, VIP-verzekering 46,06 en de tandartsverzekering 36,25, samen bijna 175 per maand. Da's heel veel geld, maar de vergoedingen zijn er ook naar. Voor de tandarts, zie mijn vorige posting. Verder geeft dit VIP-pakket onbeperkte fysio vergoeding (heb ik hard nodig), 500 voor de behandelingen en zooltjes van de podotherapeut: ik maak dit bedrag elk jaar helemaal op, 750 voor de manueel arts: vorig jaar had ik er net niet genoeg aan. Kijk wat je nodig hebt, tel die bedragen op en kijk of het opweegt tegen de extra premie. In mijn geval: ik heb vorig jaar ruim 3.000 extra aan zorgkosten gehad, mijn eigen aandeel daarin was nog geen 250 euro, daar staat tegenover een extra premie van zo'n 550 euro. Dan is de keuze niet moeilijk. Als de beugel van je kind 2.500 kost, de behandeling duurt twee jaar, heb je voor jezelf zo'n 1.000 extra kosten, want je kind verzeker je gratis mee. De winst is dan toch minimaal 1.500 euro, misschien wel meer omdat je nu voor jezelf ook meer vergoed krijgt. Is je kind klaar met beugelen, dan stop je over naar een minder uitgebreid pakket of schrap je het aanvullende pakket helemaal. Verzeker niet meer dan je nodig hebt, maar bezuinig niet op zorgkosten.

Vic

Vic

04-12-2012 om 23:35

Marieke

Ik vind dat een belachelijk bedrag. Normaliter heb ik tandartskosten van ca 100 euro per jaar, als ik geen orthodontie nodig had had ik die hele verzekering dus niet nodig. Mijn aanvullende pakket kost volgens mij 16 euro per maand. Dat vind ik al een heel bedrag, en het dekt alles wat ik nodig heb (in mijn geval anticonceptie en voor de kinderbrillen 100 euro per 2 jaar). In het verleden heb ik heel veel fysio gehad maar daar schoot ik niet veel mee op, en ik had het idee dat ik vooral een melkkoe voor de therapeut was Waarom zou ik in 's hemelsnaam 550 euro extra premie gaan betalen? Als ik het zou sparen heb ik in 4 jaar die beugel bij elkaar gespaard.
Welke zorgkosten haal jij uit je aanvullende polis, want het meeste zit toch in je basispakket? Als het om de fysio gaat, kun je voordeliger uit zijn met een andere aanvulling.

Vic

Heb niet het hele draadje gelezen maar hierbij een advies. Mijn zoon moest een beugel. Goed alles nagekeken bij de tandarts verzuchte ik daar dat ik het geheel wel erg duur vond en toch meer een cometische ingreep vond lijken als dat medisch gezien noodzakelijk was. Gevolg....dit kon ook wel via die techniek en dat kon ook wel zo....resultaat 500 euro minder voor het zelfde resultaat. Het leek net een auto waar ik over aan het onderhandelen was . Dus moet er een een beugel, probeer wat van de prijs af te krijgen en kijk evt ook bij een andere tandarts wat die zegt. Is effectiever dan een verzekering die het nodige vergoed.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.