Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

o.j.

o.j.

15-10-2009 om 13:41

Koude handen/vingers

ik zit voor mijn werk hele dagen achter de computer. Heb een "piepertje", onderbreek werk dus regelmatig. Nu het buiten kouder wordt krijg ik weer flink last van koude handen en vingers; vorig jaar was dat voor het eerst. Kamertemperatuur is 18-19, wat ik aangenaam vind. Voel me verder ook behaaglijk; enkel die koude handen/vingers. Wie weet raad.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Brianna F

Brianna F

15-10-2009 om 14:00

Geen raad, wel herkenning

Zowel mijn dochter als ik krijgen bij gebruik van het toetsenborg koude vingers en alleen de muishand, heel typisch. Terwijl het voor de rest toch aangenaam van temperatuur is.
Ben benieuwd of er advies is.

Guinevere

Guinevere

15-10-2009 om 14:02

Tips

De doorbloeding verslechtert omdat je met je handen iets hoger zit dan normaal. Je zou je toetsenbord dus op schoot kunnen nemen. Een andere optie: handschoenen zonder vingers. Ik ben zelf nog op zoek naar een paar mooie, want ik wil ook niet binnen zitten met van die gebreide dingen aan. Als iemand weet hoe ik aan chique vingerloze handschoenen kom houd ik me dus aanbevolen.

o.j

o.j

15-10-2009 om 14:25

Handschoenen

ik gebruik nu vingerloze wielrenhandschoenen; gaat al iets beter. Ooit bij de Aldi gekocht voor bijna niks.
Ik zal mijn handen bij niet gebruik wat vaker op de knieen leggen. Kijken of dat ook wat helpt.

Linda99

Linda99

15-10-2009 om 15:15

Thee en koffie

Ik heb er ook last van maar hou gewoon mijn thee of koffie wat meer vast En vaak m'n handen warm wrijven helpt ook een beetje.

marie

marie

15-10-2009 om 22:36

Kamer te koud?

Hallo
Eerlijk gezegd vind ik zelf 18/19 graden vrij fris om stil bij te zitten. Dan krijg ik ook steenkoude handen. Misschien toch de kachel een graadje hoger?
Hoe zit je eigenlijk achter je bureau? Staat je stoel op de goede hoogte? Is je bureau verstelbaar? Nee? Heb je dan een voetenbankje? Want hoe beter je zit hoe beter het voor je algemene gestel is en dus ook voor de bloedsomloop.
succes

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.