Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Tiepmiep

Tiepmiep

13-04-2012 om 19:46

Krasjes op mijn oog -is dat snel over?

Ik had vanmorgen weer eens wat: mijn zoontje prikte per ongeluk in mijn oog. Na 2 uur zag ik nog steeds wazig. Naar de h.a geweest: er zitten 2 kleine krasjes op mijn oog. Ik kreeg zalf mee en het advies om 24 uur af te dekken.
Maar dat is irritant zeg! Hoe kan ik in een druk gezin nu mijn oog afplakken? Dus af en toe doe ik mijn oog maar dicht, anders zie ik de helft minder. Mijn zere oog is sowieso nog wazig.
Weten jullie of dit snel over zal zijn?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Tineke

Tineke

13-04-2012 om 19:57

Snel?

Als je het advies van de huisarts niet opvolgt, dan weet je in elk geval zeker dat het langer gaat duren dan noodzakelijk, en mogelijk met blijvende schade.
Hoezo zou je je oog niet kunnen afdekken? Als je je pols zou hebben gebroken, dan ook maar geen gips omdat niet handig is in een druk gezin?

Merel

Merel

13-04-2012 om 20:11

1 dag dacht ik

Ik ben een keer in een doornstruik gelopen (zwiepende tak in mijn oog) ook zalf gekregen (wat een geklieder) maar volgens mij was het de dag erop al praktisch over. Wel netjes de eerste dag afgeplakt en de zalf netjes erin gedaan.

amk

amk

13-04-2012 om 20:43

Controle na een week

ik moest na een week op controle komen toen dochterlief haar nagels bij het voorlezen in mijn oog deponeerde.
Idd afplakken moet je wel echt doen, je oog heeft die rust nodig.
En aan iets minder zicht wen je snel.

Tiepmiep

Tiepmiep

14-04-2012 om 19:20

Opluchting

wat een opluchting...vandaag kon ik weer zien.
Gelukkig heeft het niet te lang geduurd. Wel voelt het nog wat branderig als ikmijn oog heen en weer beweeg.
Gisteravond heb ik het toch maar afgedekt , toen had ik de rust in huis en vannacht lekker rust deed mijn oog klaarblijkelijk ook goed(ik vond het moeilijk, omdat je dan zo weinig zicht heb, en als de kids lekker om je heen krioelen, heb je het gevoel dat je letterlijk en fig. minder ziet, ik werd er ook geirriteerd van op één of andere manier, mijn andere oog moest erg zijn best doen en ik zag dan steeds soort grijze wolkjes verschijnen)
Bedankt voor jullie reactie in iedergeval.
Ik heb respecht gekregen voor de kids die met een oogpleister op lopen
Ik denk dat de krasjes oppervlakkig zijn gebleven, ik blijf in iedergeval uit de buurt van friemelende vingertjes nu!

Huisarts

Ik had ook een keer een flinke kras op mijn oog, geconstateerd door de opticiën. Hij vond het beter om naar de oogarts te gaan. Dus eerst naar de huisarts om een verwijzing te halen. Dat was twee dagen later en de huisarts kon al haast niets meer zien. Hij vertelde me dat wondjes in het oog vrij snel genezen, gelukkig.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.