Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

amk

amk

27-11-2009 om 11:47

Kriebel de kriebel Hoest

hoe stop ik een kriebelhoest bij een meisje van 4?

Het scenario van de afgelopen nachten. Rond 11 uur begint de hoestbui en rond 2 uur half 3 zijn we van ellende in een stomende douche beland waar de hoestbui langzaam tot rust komt.
We hebben dan al geprobeerd: slokjes water, ui naast het bed, hoestdrank met codeine.

Het is volgens mij geen pseudokroep, huisarts twijfelt nog. Ze is volgens mij namelijk niet benauwd al doet haar ademhaling wat vreemd. Die stokt af en toe, maar daarna geen happen naar lucht of extra diepe ademhaling.

Vanmiddag wel nog een longfoto maken.
Dus naar de ha hoeven we niet meer.
Daarbij slaapt zij wel, maar ik niet en haar vader vragen gaat even niet, hij zit in het buitenland.

Wie heeft er een briljant idee?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Puck2

Puck2

27-11-2009 om 12:30

Noscapine

Als het echt een prikkelhoest is en er komt geen slijm bij vrij dan zou je ook een hoestmiddel met noscapine kunnen proberen, dat werkt hoestprikkeldempend.
Sterkte en ik hoop dat je vannacht beter slaapt.

Ayanna

Ayanna

27-11-2009 om 14:47

Of het echt werkt....

...of gewoon toeval cq wishful thinking is, geen idee, maar hier helpt suikerwater...ahem. In een paar maanden tijd een zeer verkouden kind met heel, heel vervelende kriebelhoest. Niets hielp, hoestdrankje van ha (promethazine) leek het zelfs erger te maken. Toen een tip uit de oude doos gekregen: suikerwater. En het helpt echt... Ik doe drie schepjes suiker in een grote tuitbeker, water erbij en schudden maar. Kind lurkt er af en toe aan en bui een hoestbui moet hij van mij verplicht drinken. Het zal funest zijn voor zijn gebitje, maar het hoesten gaat van minder tot zelfs helemaal weg.

amk

amk

27-11-2009 om 17:30

De oorzaak is gevonden

een longontsteking.

In overleg met de apotheek gaan we naast de antibiotica om de ontsteking te lijf te gaan ook hoestdrank met noscapine gebruiken om de prikkel te onderdrukken.

Bedankt voor de adviezen. Die van het suikerwater gebruikten we wel maar dan in de vorm van zeer zoete hoestdrank, (die wel verzacht maar niet de prikkel onderdrukt)

Caillic

Caillic

27-11-2009 om 17:37

Hoesten

Ik zou niet op eigen houtje hoestdrankjes gaan gebruiken, tenzij alleen om de keel te smeren. hoesten heeft een functie, zeker bij longontsteking. Sterkte en beterschap!

Puck2

Puck2

27-11-2009 om 18:12

Beterschap amk

Fijn dat de oorzaak gevonden is amk, jammer alleen dat het een longontsteking is
En Caillic, AMK gebruikt geen noscapine op eigen houtje maar in overleg met de apotheek. En overigens heb ik het ook wel eens op eigen houtje gedaan, alleen voor de nacht. Na een paar doorgehaalde nachten wordt de conditie van je kind er niet beter op en dan alleen de nacht doorslapen m.b.v. medicijnen is dan misschien nog wel beter, dan hoesten ze overdag het slijm er maar uit.

amk

amk

27-11-2009 om 18:23

Caillic

niet alleen de apotheek, maar ook de huisarts.
Ik heb het specifiek gevraagd. En we gebruiken het ook alleen 's nachts om te voorkomen dat we oververmoeid raken.

dc

dc

27-11-2009 om 18:29

Hier gehad

mijn oudste heeft tijden gehad dat een kriebelhoest niet wegging. overdags bijna geen last, maar 's nachts tot overgeven toe.

Ik ben van wasmiddel veranderd en het was gelijk over.
Beetje jammer dat ik van een ecologisch wasmiddel naar een niet ecologisch produkt ben gegaan, maar elke dag het wasgoed en pyjama verschonen en een ziek kind is ook niets.

Dus kijk even of ze misschien ergens allergisch voor is.

dc

dc

27-11-2009 om 18:31

misschien had ik eerst de volgende berichtjes even moeten lezen...

Veel beterschap gewenst!

Ayanna

Ayanna

27-11-2009 om 20:17

Lennest

Van harte beterschap gewenst!!!!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.