Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Vic

Vic

25-03-2013 om 11:38

Kun je bevangen raken door de kou?

Ik ben vanmorgen bijna flauwgevallen in de trein. Toen ik van huis weg ging was er nog niets aan de hand. Bij het beklimmen van de trap op het station kreeg ik het ineens heel erg koud (logisch, want het is daar Siberisch). Vervolgens een enorme misselijkheid en duizelig gevoel. Ik ben wankelend in de trein gestapt en heb even met mijn hoofd op het tafeltje gelegen, gelukkig in de eerste klas. Bij het eerstvolgende station ging het gelukkig wat beter, maar ik ben wel terug naar huis gegaan omdat ik zo niet verder durfde. Nu lig ik dus nogal uitgeput op de bank, heb behoorlijk hoofdpijn en regelmatig rillingen.
Hoe komt dat? Kun je bevangen raken door de koud? Het is al zeker 5 jaar geleden dat ik voor het laatst ben flauwgevallen, en het kwam als een volkomen verrassing omdat ik me helemaal niet ziek voelde.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Virus?

Zou het niet een virus kunnen zijn? Dat je al wat onder de leden had en dat dit er nogal plotseling uitkomt? Zelf ben ik namelijk al 2 weken aan het kwakkelen met vooral veel hoofdpijn, duizelig, misselijk, het steeds vreselijk koud hebben (3 truien aan, verwarming hoger dan normaal en dan echt rillend op de bank zitten), allerlei vage klachten en echt vreselijk moe. Dus op zich klinkt het wel herkenbaar, maar ik denk (bij mijzelf) dat het gewoon een rottig virus is...

Lage bloeddruk?

Zoiets overkomt mij nog weleens vanwege een lage bloeddruk. Dan heb je je intensief met fietsen in de kou ingespannen en dan ga je slow een warme trein in? Dat soort overgangen wil nog weleens wat te heftig zijn. Maar het is dan wel zo dat als ik met wat geduld weer bijkom het na een uurtje echt wel over is.

Bellefleur

Bellefleur

25-03-2013 om 12:55

Heftig!

Wat zul je geschrokken zijn! Ik heb gegoogled op 'bevangen door de kou', je komt maar weinig symptomen tegen. Symptomen van 'bevangen door de kou': verwardheid, gevoel dat je het heel warm hebt, en flauwvallen. Zelf denk ik dat je niet bevangen was door de kou, maar dat een virus je te pakken heeft. Ook omdat je je nog steeds niet warm voelt. Heel veel beterschap!

Vic

Vic

25-03-2013 om 14:25

Het zal toch niet ;-(

Blegh, ik kan nu echt niet ziek worden! Deze week nog naar een concert, ik wil nog solliciteren en ik heb het gewoon druk. Net even mijn temp gemeten, 37,8 terwijl ik normaal 36.3 heb! En ik zie er niet uit, de kleur is nog steeds niet terug in mijn gezicht.

Polletje Piekhaar

Polletje Piekhaar

25-03-2013 om 14:34

Nou vic...........

accepteer het dan maar.... want vechten ertegen kost nog meer energie!

Fiorucci

Fiorucci

25-03-2013 om 14:41

Griep?

Ik weet dat griep heel plotseling toeslaat...zou kunnen...beterschap!!!

Rafelkap

Rafelkap

25-03-2013 om 19:02

Het enige dag helpt

is vroeg naar bed. Binnen een uur (het is nu 19 uur). Beterschap!

Rosa van der Zanden

Rosa van der Zanden

25-03-2013 om 20:17

Allergie

Kan ook, koudeallergie. Is vaak met jeuk en je kan jeukende vochtbulten/blazen hebben. Komt weinig voor maar het kan wel.

Rosa van der Zanden

Ja hoor vic

Ik had het een paar maanden terug, precies hetzelfde. Ook zo'n snoeikoude dag, op de golfbaan. We hadden les, stonden veel stil in de snerpende wind & toen we na een uur terugliepen was ik totaal verkleumd en werd toen opeens van het ene op het andere monent licht in mijn hoofd, misselijk en draaierig. Ik dacht echt dat ik tegen de vlakte zou gaan. In het clubhuis opgewarmd, kopje koffie, en toen voelde ik me wel weer wat beter. Niet ziek geworden, ik denk echt dat het de kou was. maar het was een rare ervaring. Nooit eerder gehad, tenminste niet door de kou.
Ik ben wel (net als jij?? meen ik??) redelijk lichtgewicht, en heb een historie van vrij lage bloeddruk. Viel vroeger wel vaker flauw, vooral als ik lang moest staan of zo, en in de puberteit.

Ingrid

Als er van die snerpende oostenwind is moet ik echt iets op mijn hoofd dragen anders word ik ook duizelig en misselijk van de kou. Ook kleed ik me extra dik aan zodat ik niet rillerig word.
Het was zoeken naar een redelijk leuk hoofddeksel waarvan mijn haar niet statisch werd en in model blijft.
Duizelig, misselijk en hoofdpijn word ik als ik dus niet goed gekleed ben op het weer en helemaal als ik te weinig heb gegeten.
Maar ook de griep kan beginnen met dit soort klachten.

P

P

26-03-2013 om 09:09

Rosa

Rosa bedankt, zoon van 11 had vanaf dit weekend opeens overal kleine bultjes en het zou best wel eens een koude allergie kunnen zijn. Hij heeft ook altijd snel last van warmtebultjes of is dat nu juist weer niet logisch? Ze zijn bij hem wel veel kleiner dan hier: http://www.bioweer.nl/koude-allergie-koude-urticaria.html

Rosa van der Zanden

Rosa van der Zanden

26-03-2013 om 13:27

Ik ben geen arts , ben alleen behept met diverse allergieƫn. Ik heb bij een bepaalde luchtvochtigheid en een bepaalde temperatuur ongelofelijke jeuk onder het vel bij mijn bovenbenen. Zo erg dat ik niets meer kan doen, niet meer kan nadenken. Ik word dan ook misselijk en duizelig. Als ik begin te krabben gaat het mis dan kan ik gewoon niet meer stoppen. Ben regelmatig half huilend thuis gekomen met mijn broek al los en dan in het halletje krabben. Helpt niets, de jeuk zit echt in het bloed. Later heb ik blauwe streepvormige bloeduitstortingen van het krabben naast al die gezellige blaasjes. Ik kan ook last hebben bij te koud natuurwater.
Elke gek zijn gebrek .

Rosa van der Zanden

mix

mix

26-03-2013 om 13:36

Ja maar

TS heeft het over flauwvallen, misselijk en duizelig, niet over jeuk/roodheid/netelroos.Zoiets gebeurt alleen in heel ernstige mate van koude allergie als je tegen een anafylactische shock aanzit. Dan heb je het stadium van netelroos al gehad.
Zelf heb ik ook last van koude allergie. Bij mij begint het met roodheid en enorme intense jeuk, waarna er verheven plekken op de huid komen (de netelroos/galbulten)
Ik heb nog meer allergieen waarbij de netelroos optreedt, verheven plekken/plekjes waar het lijkt of er vocht onder zit, zoals bij brandnetels.

Lijkt me meer een appelflauwte en/ of virus; ik meen me te herinneren dat je al niet te stevig bent en onlangs ook nog een paar kilo bent afgevallen, kan dat ermee te maken hebben misschien? Of gewoon 1 van de 3 griepvirussen die er rondwaren?

Hoe gaat het inmiddels met je?

Vic

Vic

26-03-2013 om 21:19

Jawel

Over het algemeen ben ik redelijk gezond, en stevig genoeg met een bmi van boven de 20. Ik ben gelukkig niet echt ziek geworden, hoewel ik vanmorgen nog wel wat bibberig was met een licht misselijk gevoel. Vandaag ook nog maar een keer vroeg naar bed, en hopen dat dit virus aan mij voorbij gaat.

Vic

Vic

26-03-2013 om 21:23

Trein

Ik baal er overigens wel van dat ik deze week nog een keer met de trein moet. Op die temperatuurswisselingen reageer ik toch niet helemaal lekker. Daarbij ben ik vroeger wel vaker flauwgevallen (laatste 10 jaar niet meer), en dan meestal op genante plekken, in de bus, restaurants of bij het postkantoor. Combinatie van drukte en warmte. Dat was gisteren overigens helemaal niet het geval. Toen ik merkte dat ik draaierig werd heb ik eerst in mijn handen geademd (als je hyperventileert helpt dat), maar dat had geen effect.

mix

mix

26-03-2013 om 23:16

Tipje

doe gelijk in de trein je jas uit/sjaal af zodat de overgang minder groot is naar zo'n warme coupƩ.
Wat nog meer helpt tegen hyperventileren:
3 sec door je neus in, 6 door je mond weer uit.
of: neurieen, dat geeft hetzelfde effect. Alles is goed, zolang je maar langer uitademt dan inademt. En je ogen openhouden en richten op een bepaald punt.
Beterschap en sterkte voor in de trein. Niet te bang zijn, dan roep je het over jezelf af en wordt het steeds lastiger.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.