Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
05-04-2009 om 21:25
1 van mijn kinderen klaagt al wekenlang geregeld over buikpijn en vermoeidheid. Sinds een paar dagen had ze permanent ernstige buikpijn en lag zo het hele week-end op de bank.
Vanavond ontdekte ik in haar poep dat het krioelde van de wormen (gadver!!), dus niet een paar maar heel erg veel.
Ondertussen heel wat af gegoogled maar ik kan nergens vinden of de erge buikpijn (en vermoeidgheid) hier nou dus door komen. Ga uiteraard kind met mebendazol behandelen maar zou dus graag willen weten of iemand weet of die erge buikpijn hierdoor veroorzaakt kan zijn.
05-04-2009 om 22:04
Hoi 12 miep
Ja, van wormen kun je ook erge buikpijn hebben en vermoeid zijn. Het zoontje van mijn vriendin heeft het gehad en klaagde ook altijd over buikpijn en was veel moe.
Morgen naar de dokter en een kuurtje halen. Het kan overigens ook zijn dat je eerst een aantal dagen ontlastig moet opvangen.
Misschien kun je nu/morgenvroeg al wat opvangen en in een potje doen, dan kan de huisarts meteen zien om wat voor wormen het gaat.
Beterschap voor je kind.
groetjes van Charlotte
05-04-2009 om 22:08
Charlotte
Dank voor je snelle reaktie en geruststelling!
Ik ga morgenochtend langs de ha.
05-04-2009 om 22:47
Miep.
Onze jongste heeft het vorig jaar gehad, en die klaagde regelmatig over buikpijn. Na behandeling met Mebendazol was dit over.
M.
07-04-2009 om 17:15
Misschien ten overvloede, maar...
... vergeet niet het hele gezin te behandelen. 't is hartstikke besmettelijk.